ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig
ik kan hem daar niet vinden
Verwijderd
Heb je niet wat meer gegevens??
Is het een origineel Intel mobo, of iets anders?
meer specs graag; probeer anders gewoon eens: www.google.com
Is het een origineel Intel mobo, of iets anders?
meer specs graag; probeer anders gewoon eens: www.google.com
zeg maar wat je wil weten en of ik er een foto van moet uploaden
waar heb je dan op gezocht want ik kwam alleen bij award indentify sites uitOp zaterdag 23 maart 2002 15:45 schreef 5371 het volgende:
Dit was de eerste hit op Google...
www.xs4all.nl/~elhvb/mboards/fullyes/82430IB.html
Heb je geen boekje van het mobo? Daar staat het wel in.
ok ik heb alles op 200 mhz draaien maar hij hang met booten van disk meerdere disks en drives getest maar helpt niet, bios is ook goed en jumpers denk ik ook
conclusie: dood
toch?
edit: effe wat spelfouten verwijderd
conclusie: dood
edit: effe wat spelfouten verwijderd
Verwijderd
Welk nummer staat er op het mobo. Zal wel een 4-10 tekenbevattende combinatie (
) van cijfers en letters zijn. Typ dat nummer in bij google, en je vind alles over dat plankje...
Veel (oudere) Pentium mobo's met een Socket 7 gaan tot +/- 200 MHz, en de SuperSocket 7 nog wel iets hoger geloof ik... Pic posten kan ook...
Veel (oudere) Pentium mobo's met een Socket 7 gaan tot +/- 200 MHz, en de SuperSocket 7 nog wel iets hoger geloof ik... Pic posten kan ook...
ok dit bordje was dus door maar nu heb ik weer een ander bordje liggen en raad eens ik kan weer niks vinden over dit bord
het enige wat erop staat is ft-586ts4 ver:3.0 en en er zitten intel chips op
zal wel weer aan mij liggen maar wie kan me helpen
Maria Montessori zei al dat de beste manier om iemand iets te leren is hem te leren het zelf te leren.Op woensdag 10 april 2002 20:02 schreef the-real-cobra het volgende:
ok dit bordje was dus door maar nu heb ik weer een ander bordje liggen en raad eens ik kan weer niks vinden over dit bordhet enige wat erop staat is ft-586ts4 ver:3.0 en en er zitten intel chips op
Bij deze:
Google dat ff- en neem van me aan dat het geen ft maar jt-586ts4 is.
Uiteindlijk kom je op een behoorlijk vage mobo uit, maar voorzien van de Intel i430VX chipset. Dit ondersteunt in principe de MMX CPUs.
Normaal vind je hier een en ander over door '586ts4' en 'manual' te zoeken, maar in dit geval vind ik ook niets.
Beetje dhz oefening: als je een scanner hebt, leg het plankje eronder, zo niet post ff het volgende:
- aantal PCI
- aantal ISA
- aantal SIMM slots
- aantal DIMM slots (indien van toepassing)
- form factor (AT, ATX, iets anders)
- opschrift van chips
En beste van allemaal, als er iets in de witte silkscreen staat over jumper settings, post dat dan. Met ofwel de scan danwel deze info is het zelfs zonder de manual mogelijk eea te zeggen hierover.
P.s. waar komt al deze vage troep vandaan
Oslik blyat! Oslik!
[img=400,200]bord[/img]
en
[img=400,200]code/model[/img]
ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en er staat toch echt ft
edit: die "troep" heb ik van een kennis gekregen
edit het serienummer begint inderdaad met jossXXXXXXXX
en
Verwijderd
op de site of check je boekje, je moet ff biosupdate downloaden dan kun je er vast wel een snellere cpu indrukken!
op welke site en welk boekje. het gaat hier niet om een update het gaat erom dat ik helemaal niet weet wat voor bord het is en hoe ik het moet jumperen, wat er in kan. een pentium weet ik wel maar welke snelheid max?
OK, ik vind die FT een beetje raar, maar verder moet het haast wel de Josstech 586TS4 zijn. Enig probleem is dat daar werkelijk geen snars over te vinden is.Op woensdag 10 april 2002 20:49 schreef the-real-cobra het volgende:
[img=400,200]bord[/img]
en
Ik heb het adres van Josstech:
Joss Technology LTD.
2F, No.7, Alley 8, Lane 45, Pao-Shih Rd.,
Hsin-Tien City, Taipei, TW
No.20,Lane 84,San Min Rd.
Hsin Tien, Taipei, TW
Tel: 886-2-910-2050 Fax: 886-2-911-6570
en een www.josstech.com site waar je niet aan hebt (heeft niets met mobo's te maken).
Maar alles is niet verloren- kijk eens op jouw eigen pic direct links van de socket. Als dat niet jumper setteings zijn weet ik het ook niet meer...
Oslik blyat! Oslik!
oeps had ik dus echt niet gezien maar hij loopt maar tot 66.6 Mhz
iedereen bedankt voor de moeite
iedereen bedankt voor de moeite
Hij loopt op maximaal 66.6 MHz bussnelheid. Daarnaast heb je nog een multiplier, daarmee moet je vermenigvuldigen om de prcessorsnelheid te krijgen. Een Pentium 200 loopt bijvoorbeeld op 3x66.6 = 200 Mhz. De jumper settings voor de multiplier kun je vast wel vinden op het bord.
Let ook op de voltages, als je een MMX processor hebt, moet je die wel goed instellen anders gaat hij roken
Let ook op de voltages, als je een MMX processor hebt, moet je die wel goed instellen anders gaat hij roken
Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...
tnx ik had het bord al bijna weggegooid
dan ga ik het eens proberen
welke proc gaat niet zo snel roken een 200 zonder mmx ofzo
dan ga ik het eens proberen
welke proc gaat niet zo snel roken een 200 zonder mmx ofzo
Met roken bedoelde ik: je beschadigt hem
, dus niet al te letterlijk nemen. Zoek maar op www.intel.com op wat voor voltages de verschillende Pentium processoren lopen, uit mijn hoofd zeg ik de normale (zonder MMX) op 3,3 Volt, de Pentium met MMX loopt op 3,3 én op 2,8 Volt (2 verschillende voltages tegelijk, 2,8V is voor het MMX deel dacht ik).
Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...
Hij gaat maximaal officieel op 66MHz FSB. Maar onofficieel...Op donderdag 11 april 2002 17:55 schreef Remy het volgende:
Hij loopt op maximaal 66.6 MHz bussnelheid. Daarnaast heb je nog een multiplier, daarmee moet je vermenigvuldigen om de prcessorsnelheid te krijgen. Een Pentium 200 loopt bijvoorbeeld op 3x66.6 = 200 Mhz. De jumper settings voor de multiplier kun je vast wel vinden op het bord.
Kijk eens ff hoeveel jumpers er voor FSB zijn. Ga ervan uit:
1 jumper: 60 of 66
2 jumpers: 50, 55, 60, 66 òf 50, 60, 66, 68
3 jumpers: 50, 55, 60, 66, 68, 75, 83 (en iets anders)
Speel ff met de settings die er niet op staan en kijk naar de resultaten.
En wat MMX betreft... hoeveel jumpers zijn er in totaal
Ik kan op de pic maar 2 zien (rode), dat is dan niet goed, dan kan hij geen split voltage aan. Maar als er meer zijn, kan er ergens een single/split voltage jumper zijn. Dan kan het sneller.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1