Toon posts:

hele netwerk zien niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier op een groot netwerk met iets van 1000 pc's ofzo maar ik kan maar een klein deel van netwerkgroepen zien terwijl andere wel het hele netwerk kunnen zien, en volgens mij zijn alle instellingen goed, iemand enig id hoe dit kan?

thnx

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

"1000 host's ofzo"

Als gebruiker zal het wel niet de bedoeling zijn dat je alle hosts kan zien, in dergelijke netwerken zit je al snel met verschillende subnetten, eventueel verschillende domeinen etc...

You don't need eyes to see, you need vision

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
geen winsserver ingesteld?

draai je met een dhcp client (neem toch aan van wel)
zit je wel in de juiste workgroup (zou met wins overignes niks uit moeten maken)

iets meer info over de ipconfiguratie zou welkom zijn (wordt er uberhaubt gebruik gemaakt van tcp/ip?)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

geen winsserver ingesteld?
draai je met een dhcp client (neem toch aan van wel)
zit je wel in de juiste workgroup (zou met wins overignes niks uit moeten maken)

iets meer info over de ipconfiguratie zou welkom zijn (wordt er uberhaubt gebruik gemaakt van tcp/ip?)
Geen TCP/IP? Lijkt me dus wel, aangezien je nooit zoveel pc's aan elkaar kunt knopen met Netbeui (of heb jij switches met 1000 ports?)
IPX/SPX wordt volgens mij alleen gebruikt voor Netware netwerken, en dan is wins/workgroup niet relevant.
NT/98 heeft zowiezo het probleem dat ie in de network neighbourhood vaak lang niet alles laat zien... Kijk anders eens of je
1) de gewenste machine kunt pingen
2) een "net view" vanuit de command line wel werkt
Mijn ervaring is nl. dat de "network neighbourhood" nou niet echt betrouwbaar is wat betreft welke machines er op het netwerk zitten...

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Mijn ervaringen op LAN's zijn ook dat je meestal niet alle computers ziet. Je kunt ze nog steeds oproepen met //computernaam of //ip-adres. Waardoor dit komt ben ik nog steeds niet achter.

Verwijderd

Licht gewoon aan de brakke implementatie van Network Neighbourhood...

Zeker onder win98 is het verschrikkelijk... Soms doet 'ie er meer dan een half uur over voordat een aangesloten computer in de NN verschijnt :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zaterdag 23 maart 2002 15:47 schreef Akhorahil het volgende:
Licht gewoon aan de brakke implementatie van Network Neighbourhood...

Zeker onder win98 is het verschrikkelijk... Soms doet 'ie er meer dan een half uur over voordat een aangesloten computer in de NN verschijnt :(
daarvoor gebruik je dus ook een wins server..... om je network neighborhoud lijstjes bij te houden...

A wise man's life is based around fuck you

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De reden daarvan ligt bij de browserservers, je hebt een masterbrowser server en per 32 hosts nog een backup browserserver. Deze wisselen info uit dmv broadcasts met/door de clients het updaten van deze servers duurt in het slechtste geval een klein uurtje.

Maar zoals ik al zei: het kan in een bedrijfsnetwerk (1000 host is geen thuisnetwerk meer) NOOIT de bedoelling dat je alle hosts ziet, stel je voor dat jan modaal zomaar kan rondlopen op de comp's van directie , management of financial dept.

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
het is een studenten netwerk, en m'n instellingen zijn vrij simpel, gewoon automatisch ip enzo dus er zal hier wel ergens een dhcp server staan ofzo, iemand nog een id?

thnx

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:43

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 23 maart 2002 15:36 schreef Akhorahil het volgende:

[..]

Geen TCP/IP? Lijkt me dus wel, aangezien je nooit zoveel pc's aan elkaar kunt knopen met Netbeui (of heb jij switches met 1000 ports?)
Waarom moet je daarvoor een switch met 1000 ports hebben.
Je kan die ook gewoon koppelen ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 17:32 schreef Predator het volgende:

[..]

Waarom moet je daarvoor een switch met 1000 ports hebben.
Je kan die ook gewoon koppelen ;)
daar heb ik wat aan jah

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

is heel simpel waarschijnlijk ben je daar gewoon tegen beveiligd. vraag eens aan die vriend of hij via jouw pc gaat inloggen en kijk dan of je wel alles ziet (dit is alleen als je hele netwerk nt gebaseerd is)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
heb je de subnetmask gecontroleerd?

1000 man netwerkje is groot, maar als niemand hem beheerd zal er geen win's server aanwezig zijn. Heeft iedereen meteen een ip die voor internet hosts bedoelt zijn?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zaterdag 23 maart 2002 15:42 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Mijn ervaringen op LAN's zijn ook dat je meestal niet alle computers ziet. Je kunt ze nog steeds oproepen met //computernaam of //ip-adres. Waardoor dit komt ben ik nog steeds niet achter.
\\ gaat beter ;)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 19:08 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

\\ gaat beter ;)
en:
Op zaterdag 23 maart 2002 15:42 schreef BlueAngelGoT het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

Jah dat is wel leuk enzo, maar dan moet je wel die namen kennen, en wat bubbie waarschijnlijk wil is gewoon een boel zooi downloaden, maar dat schiet natuurlijk niet zo op als je maar 5% van het netwerk ziet. Dus iemand nog suggestiez... >:) ??!

komop, d'r is hier vast wel een tweaker met veel netwerk-ervaring tog :? !!

/edit/
zag er niet zo netjes uit ;)
/edit/

Verwijderd

doe eens een keer ipconfig/all

als daar geen wins server bij staat, zul je die met hand in moeten vullen bij je tcp/ip instellingen.

wins onder dhcp is nog niet zo makelijk, kijk maar eens in m'n ondertitel :)

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik zit ook op zo'n studentennetwerk. Meestal is het ff wachten voordat je echt iedereen ziet. Als je dan computers ziet hoeft ook niet eens zo te zijn dat je ze aan kan kan klikken. Heel vaak krijg je dan ook een foutmelding. Die hele network neighbourhood vind ik maar brak. Ik kijk meestal met een proggie de gedeelde mappen af. Dis zet je aan en na 10 minuten kijk je ff of er iets gedeeld staat.

I'll be back

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
meestal is er toch ook wel z'n gek op het netwerk welke een index pagina bij houd met zoek mogelijkheden. schijtn erg handig tezijn. Gewoon even aan je buren vragen of dat mogelijk is.

Maar nogmaals, staat je broadcast adres niet op 255.255.255.x ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 16:51 schreef herminator het volgende:
Ik zit ook op zo'n studentennetwerk. Meestal is het ff wachten voordat je echt iedereen ziet. Als je dan computers ziet hoeft ook niet eens zo te zijn dat je ze aan kan kan klikken. Heel vaak krijg je dan ook een foutmelding. Die hele network neighbourhood vind ik maar brak. Ik kijk meestal met een proggie de gedeelde mappen af. Dis zet je aan en na 10 minuten kijk je ff of er iets gedeeld staat.
met welk proggie doe je dat dan?
Pagina: 1