Toon posts:

Abit KT7A-Raid memory error bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben net bezig geweest om o.a. een zalman koeler te monteren, hiervoor was het ook nodig om de bios van het moederbord (KT7A-Raid) te upgraden om de 'fan check' te disablen.

Dit is op zich allemaal goed gegaan, alleen als ik nu de machine boot, dan krijg ik na de harddisk detectie de melding : 'Memory Error'.

Als ik via een druk op een toets de machine verder laat booten dan werkt alles wel gewoon goed.

Ik heb het ook al even met een ander geheugen reepje geprobeerd, maar dat maakte niks uit (had ik niet verwacht ook aangezien er qua geheugen niks is veranderd in mijn machine)..

Iemand een idee?!?

Verwijderd

Misschien kun je de geheugen instelling in het Bios naar de oorspronkelijke waarden terugzetten (van voor de flash, neem aan dat je die waarden opgeschreven hebt.). Zal we iets van latency, CAS of ECC setting zijn die niet klopt...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 17:41 schreef Teqno het volgende:
Misschien kun je de geheugen instelling in het Bios naar de oorspronkelijke waarden terugzetten (van voor de flash, neem aan dat je die waarden opgeschreven hebt.). Zal we iets van latency, CAS of ECC setting zijn die niet klopt...
Had ik ook al geprobeerd, maar heb het probleem ondertussen gevonden, ik vond nog een wat nieuwere bios versie voor mijn mobo, en na het flashen van deze versie was het probleem pleite..