Toon posts:

CCFL inverter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waak kan ik een losse inverter vinden voor een ccfl lampje, en kun je dan de preciese site geven, dus de link en dan krijg ik het produkt te zien. Alvast bedankt, :+

Mijne heeft namelijk kortsluiting gehad, maar de ccfl is niet kapot >:)

Verwijderd

bij de lokale electroboer

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

stuutenbruin.com

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 10:12

Corn

Raar jongetje

Het alm8ige postorderbedrijf Conrad

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41
Waar je je CCFL ook vandaan hebt? :?

Verwijderd

Topicstarter
Neej, bij de elektroboer hebben ze hem niet :( en waar ik hem anders vandaan heb moet je er ook een ccfl bijkopen |:(

Ik heb een mailtje gestuur naar stuutenbruin kijken of daar op gereageerd wordt :7

• Robino
  • Laatst online: 15:03
Vraagje tussendoor:
Ik weet wat een inverter is & ik weet wat het doet, maar ik heb geen idee hoe ie eruit ziet en hoe je hem zou moeten aansluiten :?

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op zaterdag 23 maart 2002 17:50 schreef Rave17 het volgende:
Vraagje tussendoor:
Ik weet wat een inverter is & ik weet wat het doet, maar ik heb geen idee hoe ie eruit ziet en hoe je hem zou moeten aansluiten :?
De search doet wonderen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Robino
  • Laatst online: 15:03
Op zaterdag 23 maart 2002 17:51 schreef GGS_VR6 het volgende:

[..]

De search doet wonderen
|:( ben dom, zeg het maar. Ik had het natuurlijk ook zelf kunnen bedenken |:(

Verbetering:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/edo.vanbruggen/fan2.JPG

Nu heb ik dit schema gevonden. Maar moet ik hier nu uit kunnen afleiden wat een ivertor is :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt niet echt op een inverter :? Meer op een babybus ofzo alhoewel het daar ook niet veel van weg heeft >:) Volgensmij is het een mislukte tekening 8-)

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:32
Op zaterdag 23 maart 2002 14:32 schreef Hellfighter het volgende:
Waak kan ik een losse inverter vinden voor een ccfl lampje, en kun je dan de preciese site geven, dus de link en dan krijg ik het produkt te zien. Alvast bedankt, :+

Mijne heeft namelijk kortsluiting gehad, maar de ccfl is niet kapot >:)
Wat is een ccfl lampje en waar wil je het voor gebruiken??.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 20:21
Op zaterdag 23 maart 2002 16:13 schreef Hellfighter het volgende:
Neej, bij de elektroboer hebben ze hem niet :( en waar ik hem anders vandaan heb moet je er ook een ccfl bijkopen |:(

Ik heb een mailtje gestuur naar stuutenbruin kijken of daar op gereageerd wordt :7
Bij een hobby electronica zaak daar ik ik de mijne vandaan :)

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Op zaterdag 23 maart 2002 18:41 schreef Xplosive het volgende:

[..]

Wat is een ccfl lampje en waar wil je het voor gebruiken??.
En CCFL is een soort mini Neon buis die niet heet wordt en op een laag voltage werkt, ideaal om als decoratie in je case te hangen. Deze dingen werken alleen met een inverter, dat is een klein printplaatje met wat elecktronica erop :P

• lama
  • Laatst online: 31-07 13:13
een inverter draait de wisselspanning 180 graden in fase, Afbeeldingslocatie: http://213.51.90.38/inverter.bmp dit doet een inverter, dit is veels te iongewikkeld om kort uit te leggen vectortheorie moet je daarvoor kennen,dus voor de freak, zoek maar en post als je het begrijpt
edit:
de zwarte golf is de originele, de rode de gold die de inverter erbij zet

en dat schema hierboven, kun je net meer mee als paar leds aan/uit schakelen(niet eens afzonderlijk)

Verwijderd

[..]
En CCFL is een soort mini Neon buis die niet heet wordt en op een laag voltage werkt, ideaal om als decoratie in je case te hangen. Deze dingen werken alleen met een inverter, dat is een klein printplaatje met wat elecktronica erop :P
[/quote]

NIet helemaal waar : je voedt de inverter met laag voltage ( 12 V ) , echter uit de inverter komt een hoog voltage .
Geloof dat het rond de 180 V ligt :) .

Anders zou je CCFL ( Cold Cathode Fluoricent Light ) geen licht geven .

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 22:56 schreef 2Bad het volgende:
[..]
NIet helemaal waar : je voedt de inverter met laag voltage ( 12 V ) , echter uit de inverter komt een hoog voltage .
Geloof dat het rond de 180 V ligt :) .

Anders zou je CCFL ( Cold Cathode Fluoricent Light ) geen licht geven .
[/quote]

Juist, maak er maak 800V van >:)
'lage spanning' >:)

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 21:58 schreef lama het volgende:
een inverter draait de wisselspanning 180 graden in fase, [afbeelding] dit doet een inverter, dit is veels te iongewikkeld om kort uit te leggen vectortheorie moet je daarvoor kennen,dus voor de freak, zoek maar en post als je het begrijpt
edit:
de zwarte golf is de originele, de rode de gold die de inverter erbij zet

en dat schema hierboven, kun je net meer mee als paar leds aan/uit schakelen(niet eens afzonderlijk)
Fase draaiing is geloof ik niet van toepassing bij gelijkspannig...
De invertor zet dmv een spoel, 3 condensatoren en 2 weerstanden 8-) de 12V gelijkspanning om naar 800V~ top-top!
Dus hij transformeert de spanning op, anders start het ding niet.

Verwijderd

ik heb vandaag mijn CCFL aangesloten van mijn grafisch LCD (met een invertor van velleman).
maar dat ding komt echt HEEL heet na laat ons zeggen een 10-15minuten

ik kan toch maar gewoon de twee draadjes aansluiten ?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:38
Khad der nog 1 kunnen krijgen bij Display electro ... was ook de laatste die ze in Den Bosch hadden :)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

D8 dat zo'n ding een Convertor heette, een invertor doet zoals hierboven ergens al wordt gezegd hele andere dingen.
bdw de ontsteek bij een ccfl zit rond de achthonderd volt.

Powered bij meergranenbrood.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Op zondag 24 maart 2002 02:42 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ik heb vandaag mijn CCFL aangesloten van mijn grafisch LCD (met een invertor van velleman).
maar dat ding komt echt HEEL heet na laat ons zeggen een 10-15minuten

ik kan toch maar gewoon de twee draadjes aansluiten ?
volgens mij hebben die platte ccflletjes van een lcd een lagere spanning nodig, hierover had ik ergens iets gelezen... kweenie waar meer

is ie ook erg overdreven fel??, meschien kun je proberen om het dingetje op een lagere spanning te laten draaien (7 of 5 volt)

If it ain't broke, fix it till it is...

Pagina: 1