Graag wat advies over.......

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 14:37
m'n (toekomstige)speakers.

Ik ben momenteel op zoek naar een set nieuwe speakers. Mijn budget ligt op max 600 euro.
Ik heb al wat zoekwerk verricht op o.a. dit formum en dat van andere HiFi sites.

Ik weet nog niet of ik voor een nieuw setje ga of voor een tweedehands.

Ik zal even wat info geven over de situatie:

Kamer; op de grond ligt laminaat, groote is 5m*5m, dus 25m2
receiver; JVC, RX-554R (beetje jammer van deze receiver, maar mn volgende aankoop zal een goede versterker worden;) )
cd-speler: Phillips CD600

Ik heb een brede muziekinteresse, van house tot klassiek en daar tussen ook goede gitaarmuziek (Joe Satriani, Lenny Kravitz, Living Colour maar ook Vivaldi en singer-songwriters e.d.) Ik hou het meeste van lekker gitaarmuziek.

Wat ik wel belangrijk vind, is dat er ook een goede mooie bas inzit maar dat het geen plofkast is.
Die Dali had een lekkere bas, maar op andere fronten bleef ie een beetje achter.
De Mission 773E leek mij overall een goede meekomer en de ander (Synthese en de MC) ga ik vanmiddag luisteren.

Ik heb een beetje rondgekeken en al wat geluisterd en nu heb ik de volgende keuzes;

Mission 773E voor 2*269 euro (nieuw)
Mission 702E voor 2*89,95 euro (nieuw)
Dali AXS 5000 voor 2*135 euro (nieuw)
Synthese Floating II voor 795 euro (beetje boven mn budget en 2e hands)
MC Perspective voor 300 euro (2e hands)

Zijn er mensen die mij wat meer info kunnen geven over die Synthese en die MC, want daar is op het web bijna niets over te vinden.

Verder zou ik graag wat adviezen en tips van jullie ontvangen als dat zou kunnen.

Handtekening

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

tip: verzin voortaan een betere topictitel ;)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ben voor de missions.. die duurdere die jij opnoemt.. want : die geven een heel vet breed warm geluid (zeer puur voor zijn prijs), de bassen zijn ook goed strak... En daar houd ik van :)

maar dat is slechts een mening.. ik zou je die aanraden om te luisteren..maar vergeet niet.. luister ook of ze op die versterker klinken!.. dat is heel belangrijk (ik had ze gehoord op een denon set,.. en dat klonk super)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 14:37
Ok ok....misschien niet al te sterke topictitel, maar dat hoeft je er niet van te weerhouden om informatie of tips te geven...toch?

Maar goed, ik ben vanmiddag die MC's en die Synthese Floating II wezen luisteren met m'n eigen versterker.
Vooral die Synthese II kwam er heel mooi uit. Die MC's vond ik niet zo veel bijzonders.
Die Synthese had een hele mooie dynamiek en helderheid. Ik miste wel een beetje de echt lage tonen. Ik heb dus maar besloten om nog even verder te kijken en te luisteren. Maar het was wel heel mooi. Maar het kan mooier denk ik. Maar of dat binnen mijn budget is????????

Tenslotte hebben ze er nog even een "echte" versterker opgezet. En man....das mooi zeg. Weet je gelijk weer waar je nu voor moet gaan sparen. Ook hoor je dat je nog een hoop meer uit die Syntheses kunt halen.

Nou heb ik al een advies gekregen om naar wat JBL's te kijken. Welke zouden jullie mij dan aanraden?

Handtekening

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

check zowieso ff de missions..
die synthese ken ik niet echt.. ben er echt ff een hele tijd uitgeweest.. dit soort dingen keek ik allemaal 3-4 jaar gelee naar,...toen was ik ngo nieuwschierig.. (nu heb ik et te druk)

ehmz.. jbl.. tja.. iedereen is er razend enthousiast over, ikzelf niet echt, maar hej what the hell,.. jij kan ze ook super vinden.. ! suc6 ermee.. zet ze voor de gein ook eens allemaal bij melkaar..is het dan nog moeilijk kiezen..check dan pas de specs :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy