Toon posts:

downloadvolume en nachtsurfen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben aangesloten bij kabelmaatschappij telenet. Nu hebben die het nachtsurfen ingevoerd. Dit wel zeggen dat elke gedownloade megabyte tussen 24 uur en 8 uur 's morgens maar voor een halve telt i.v.m. je downloadlimiet.

Nu zoek ik een progje zoals DU-meter waar ik kan instellen dat ie ook maar de helft telt tussen 24 en 8 uur, zodat ik een duidelijk beeld krijg van wat ik gedownload/geupload heb, zonder elke keer naar de online telemeter te gaan kijken,dewelke toch maar 1 keer per dag geupdated wordt.

weet iemand zo'n progje?

edit:

ik zou op google zoeken, maar ik weet niet naar wat |:(

Verwijderd

Topicstarter
SCHOPje

Verwijderd

geen idee eigenlijk.

Maar stel:

ik installeer 1x du meter, 1x een andere proggie dat traffic meet. Zorg dat Du meter de volle mb's meet tussen 08.00-24.00 uur en dat andere programma de nachttijd. Met windows2000 sheduler kun je programma's starten. (weet niet of je ze er ook mee kunt afsluiten).

Dan hoef je alleen de nacht mb's door 2e de delen en je bent er.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een schop na nog geen half uur? Je bent erg trots op je 600 posts, maar de FAQ heb je nog niet gelezen zeker >:)

Ik ken er geen, je zou ook zelf iets kunnen maken die uit het log van zo'n gewoon progje de mb's haalt, en deze halveren voor de desbetreffende periode.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 15:17 schreef F_J_K het volgende:
Een schop na nog geen half uur? Je bent erg trots op je 600 posts, maar de FAQ heb je nog niet gelezen zeker >:)

Ik ken er geen, je zou ook zelf iets kunnen maken die uit het log van zo'n gewoon progje de mb's haalt, en deze halveren voor de desbetreffende periode.
als je een beetje kan tellen weet je dat dat na bijna een uur en een half was, maarja... |:(

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op zaterdag 23 maart 2002 15:21 schreef carnman het volgende:

[..]

als je een beetje kan tellen weet je dat dat na bijna een uur en een half was, maarja...
Schaam, ik moest maar eens gaan klagen bij m'n kleuterjuf :P

OK,

Een schop na nog geen anderhalf uur? Je bent erg trots op je 600 posts, maar de FAQ heb je nog niet gelezen zeker >:)

(NOFI natuurlijk)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik denk niet dat er programma's zijn waarin je kan instellen dat 1 megabyte voor een halve megabyte telt :)

Wat je wel kan doen, is je DU-meter gegevens exporteren naar een Excel bestand en dan de dataverkeer gegevens in die Excel sheet door 2 delen op de tijdstippen die je zelf selecteert. Je krijgt dan een mooi overzichtje en je kan zelfs leuke grafiekjes maken.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op zaterdag 23 maart 2002 15:26 schreef Racetows het volgende:
Wat je wel kan doen, is je DU-meter gegevens exporteren naar een Excel bestand en dan de dataverkeer gegevens in die Excel sheet door 2 delen op de tijdstippen die je zelf selecteert. Je krijgt dan een mooi overzichtje en je kan zelfs leuke grafiekjes maken.
|:( |:( Niet aan gedacht, terwijl ik dat zelf nog wel eens gemaakt heb (voor de telefoontikken dan).

Je kan trouwens ook in DU meter de telefoon'kosten' overdag op 1 euro zetten, en 's nachts op een halve, dan ben je er ook!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 15:29 schreef F_J_K het volgende:

[..]

|:( |:( Niet aan gedacht, terwijl ik dat zelf nog wel eens gemaakt heb (voor de telefoontikken dan).

Je kan trouwens ook in DU meter de telefoon'kosten' overdag op 1 euro zetten, en 's nachts op een halve, dan ben je er ook!
niet van toepassing, 'k heb kabel
Op zaterdag 23 maart 2002 15:26 schreef Racetows het volgende:
Ik denk niet dat er programma's zijn waarin je kan instellen dat 1 megabyte voor een halve megabyte telt :)

ja, maar dat gebeurt dan niet real-time, en dat heb ik nodig

iemand een andere oplossing?

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 15:21 schreef carnman het volgende:

[..]

als je een beetje kan tellen weet je dat dat na bijna een uur en een half was, maarja... |:(
Dan nog, dit is geen reden om je topic dan al omhoog te schoppen. :)
Ik raad je dan ook aan de volgende keer tenminste 12 uur ermee te w88. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een schopje

Ik heb dit prog echt wel nodig, ik heb net van abuse@telenet.be een mail gekregen dat ik over mijn datalimiet zit, en ik ben dus gecapt naar 4.5 kb/s tot 05/04/2002. Heel errug balen dus

(van een piek van 800 kb/s naar een piek van 4.5 kb/s : das 177x trager)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
weer een schopje binnen 12 uur..

Maar als ze een downloadlimiet hebben, dan moet je natuurlijk weten hoever je erover zit en hoeveel je al verbruikt hebt etc. Dat MOET gewoon, anders kun je toch nooit een d/l limiet hebben? :?
Anyway; kijk gewoon op de site. Hebben ze dat er niet op staan, stuur ze dan een mail. Want het is toch zot om een d/l limiet te hebben, zonder dat je weet wat je verbruikt? :?

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 12:47 schreef DataBeest het volgende:
weer een schopje binnen 12 uur..

Maar als ze een downloadlimiet hebben, dan moet je natuurlijk weten hoever je erover zit en hoeveel je al verbruikt hebt etc. Dat MOET gewoon, anders kun je toch nooit een d/l limiet hebben? :?
Anyway; kijk gewoon op de site. Hebben ze dat er niet op staan, stuur ze dan een mail. Want het is toch zot om een d/l limiet te hebben, zonder dat je weet wat je verbruikt? :?
nog iemand die niet kan rekenen. Dat laatste was een schopje na zo'n 20 uur.

en ik kan wel zien op hun site hoever ik sta, maar dat wordt maar 1x per dag geupdated, en dat vind ik een beetje weinig, + dat je dan alleen nog maar een tussenstand hebt van de dag voorheen

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op zondag 24 maart 2002 14:47 schreef carnman het volgende:

en ik kan wel zien op hun site hoever ik sta, maar dat wordt maar 1x per dag geupdated, en dat vind ik een beetje weinig, + dat je dan alleen nog maar een tussenstand hebt van de dag voorheen
Dat is toch zat? Anders tel je er 1/30e deel van een maand er bij op. Als het je er om gaat dat je niet boven een FUP uitkomt zal een dag niets uitmaken als je geen hele rare dingen doet.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik denk dat ik me erbij zal moeten neerleggen dat zo'n proggie niet bestaat...

Gooi er voor mijn part maar een slotje op
Pagina: 1