Toon posts:

Pproxy instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een dombo vraag

Ik heb nu een pproxy draaien op een win2000 bak...

Een hele bende machines die ( helaas ) niet altijd beschikbaar zijn voor dnet, het betreft namelijk een teststraat...

maar hoe stel ik nu mijn proxy in dat hij wel voldoende wu's ophaalt en pas flusht als ik dat wil....

de bedoeling is dat ik 1 a 2 keer per dag handmatig kan flushen maar dat de pc's wel altijd voldoende wu's hebben m.n. in het weekeinde....

------------------------------------------
GerardM

Verwijderd

het is bijna niet te doen om te voor komen dat de pproxy genoeg in voorraad houd als die niet zelfstandig alles kan doen.

Ik bedoel daarmee dat die zelf nieuwe sleutels kan halen, sparen lukt wel maar dat is dacht ik niet het probleem, het ophalen wel.
De proxy begint namenlijk met een buffer van 1000 sleutels en groeit/krimpt nagelang de belasting op de proxy met het halen.

zorg er dus voor dat je de instellingen voor
[rc564]
logfilekeyblock=pproxyrc5
logfilekeyblockrotation=daily
minkeysready=1000
maxkeysready=10000 ; aanpassen
minkeysdone=0
maxkeysdone=5000 ; aanpassen

zo neer zet dat je lekker veel in voorraad kunt krijgen op de proxy en dat die buffout heelveel vast kan houden (genoeg voor +/- 4 dagen.
Als je dit voor elkaar hebt dan hoef je nog maar 1 ding te doen en dat is vrijdags de koeien van een extra stoot gras te voorzien om ze het weekeinde door te laten komen zonder dat ze kunstgras gaan staan te vreten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Betekent dit dat er zo'n 10.000 wu's klaar staan in de proxy ? als dat het geval is, is de marge iets te klein..

Het betreft een teststraat met een steeds wisselend aantal laptops...nl. tussen de 0 en 300

Voor ik de weide overnam :) hebben ze inderdaad een tijdje allemaal gedraaid...
Dat leverde ca 100.000 wu's per dag op...
(kijk maar op de statistieken van VAI bv , maar ja....dave is met vakantie :)

dus ik wil er zoon 2 a 300 duizend in voorraad hebben....

Of moet ik wachten tot de pproxy die zelf op gaat halen wanneer hij merkt dat ze te snel op zijn ?

gr.

gerard

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
De Pproxy heeft een beperkt intelligent gedrag; zelfs met de expertmode aangeschakelt... De proxy (tenminste bij mij) haalt na elke aanvraag van een client weer blokjes op... Dit kan even duren (afhankelijk van het aantal verzonden blokjes) maar het 'vat' 'druppelt' altijd wel weer vol...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Het betekent inderdaat dat je maar 10.000 in voorraad hebt.
Verhoog het naar een getal wat jij lekker vind en de boel zal dan gewoon meer op halen.

De boel begint toch met 1.000 als basis instelling en heeft +/- 30min nodig om een betere instelling te krijgen.
Trek je nu elke keer dat die buff vol zit de boel gelijk weer leeg dan zal hij daar rekening mee houden en de eerst volgende aanpassing van zijn instellingen de boel verder omhoog schroeven tot de maximale instelling van jou +100 extra hoog uit.

Mr_Atheist waar moet je die expert mode instellen onder de ini opties, zeg dat dan ook even zodat iedereen dat kan zien.

Verwijderd

[rc564]
logfilekeyblock=rc5
logfilekeyblockrotation=daily
minkeysready=3000
maxkeysready=3000
minkeysdone=10000
maxkeysdone=10000
expertmode=1

volgens mij zo !

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dus dat ik het zo moet aanpassen :

minkeysdone=500000
maxkeysdone=500000

om te sparen tot 500.000 wu's ?

Ik heb de uitleg gelezen op dutchpowercows.org maar daar werd ook nog iets verteld over de instellingen van de inbuffer.....die staat op 200.000

Trouwens, hoe zie ik snel hoeveel blokkies er in de outbuffer staan ? of heb ik daar persee een statscript voor nodig ?

G.

Verwijderd

minkeysdone=0 kan op die waarde blijven staan, maxkeysdone=?????? de waarde die jij hebt staan kan goed zijn, dan dumpt de pproxy zijn buff-out op het moment dat deze 500.000 of meer blokjes klaar heeft.

Het belangrijkste is toch nog de maxkeysready voor een pproxy die via een tel. verbinding moet werken.
Pagina: 1