[noob] audio cd browsen in konsole

Pagina: 1
Acties:

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
zit hier met md 8.1 te klooien en het lukt me niet om audio cd's te browsen in een konsole ... wel via een cd speler progje of zo maar dat wil ik eigenlijk niet ... Gewone cdroms heb ik geen moeite mee ...
K heb het idee dat ik een file format moet specificeren bij het mounten maar welk dan en hoe..

Verwijderd

Audio cd's hebben geen filesystem, dus je kunt ze ook niet mounten.
Je kunt ze gewoon afspelen, dus via een cdplayer.
Ook kun je ze "browsen" in konqueror. In feite benadert die hem dan ook als audiocd en geeft hij een tracklisting. Wanneer je ze "kopieert" zal hij ze naar een wav rippen en eventueel naar mp3 of ogg encoderen.

Er bestaat wel zoiets als cdfs, waarmee je audiocd's en gare datacd's kunt mounten, maar voor audio is dat niet aan te raden. Als je ze dan kopieert krijg je geen fout- en krascorrectie, wat je bij een ripper zoals cdparanoia wel krijgt.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
hmm geen file system :? dat vind ik raar... maar het verklaart wel waarom het mij niet lukte :)

... weer wat geleerd

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 23 maart 2002 18:51 schreef hendrikjan het volgende:
hmm geen file system :? dat vind ik raar... maar het verklaart wel waarom het mij niet lukte :)

... weer wat geleerd
Audio CDs waren er voordat CDs gebruikt werden voor computers... Niemand die eraan dacht om die dingen voor computers te gebruiken, dus er staat gewoon audio op met bepaalde headers, zodat je van liedje kunt spoelen enzo (kun je met veel fantasie ook een filesystem noemen).

Filesystems op CDroms kwamen later pas :)