[php&mail] html attachment met plaatjes

Pagina: 1
Acties:

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 07:43

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik ben momenteel aan het uitzoeken hoe je MIME mail kunt versturen met PHP. Op zich geen probleem. HTML e-mail met plaatjes lukt me ook nog, maar nu het volgende: html attachment met plaatjes :?

Je kunt natuurlijk de HTML en het plaatje in dezelfde map zetten vanuit de mail, maar dit is omslachtig. Is er dus ook een manier dat je vanuit je mailprog de HTML pagina kunt bekijken MET plaatjes, zonder dat je het daarvoor uit je mail hoeft te halen en op te slaan??

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dit is een echte utfs .. dit is al vaak voorbij gekomen .. :)

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
html mail met plaatjes wel ja, maar html mail met een html als attachment en daar plaatjes in is iets anders!

Verwijderd

Zie sig: www.zend.com hier zijn al honderde classes voor gemaakt.. ff zoeken in de code gallery

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Op zaterdag 23 maart 2002 13:21 schreef supersook het volgende:
Ik ben momenteel aan het uitzoeken hoe je MIME mail kunt versturen met PHP. Op zich geen probleem. HTML e-mail met plaatjes lukt me ook nog, maar nu het volgende: html attachment met plaatjes :?

Je kunt natuurlijk de HTML en het plaatje in dezelfde map zetten vanuit de mail, maar dit is omslachtig. Is er dus ook een manier dat je vanuit je mailprog de HTML pagina kunt bekijken MET plaatjes, zonder dat je het daarvoor uit je mail hoeft te halen en op te slaan??
Nee. :p

ff serieus:
je kan toch gewoon het .html bestandje en de image bestanden als attachment versturen????

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 13:30 schreef /dev/null het volgende:

[..]

Nee. :p

ff serieus:
je kan toch gewoon het .html bestandje en de image bestanden als attachment versturen????
ja, dat snap ik, maar als je dan de html file opent, dan open je de image toch nog niet, dus krijg je geen image te zien >> wat ik wil kan dus niet blijkt wel uit de replys, of weet iemand toch een oplossing?

Verwijderd

Of je leest rfc 2045-2048,
of je stuurt jezelf een mailtje waaraan je een attachment hangt en een plaatje plakt, om vervolgens in de source te kijken.

De header content-disposition heb je nodig als ik me goed herinner.

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
het kan wel, alleen weet ik niet of dat ook op andere browsers dan die van microsoft werkt.

Sla maar eens een html document op waar plaatjes in zitten, kies dan bij opslaan voor MHTML. Het formaat is eigenlijk gewoon een multipart mailtje, maar het wordt door de browser geopend. Weet iemand of andere browsers dit ook ondersteunen?

Verwijderd

Als je goed naar een e-mail bericht kijkt zult je zien dat het bericht niet alleen in text/html verstuurt wordt, maar ook in text/plain. E-mail clients die geen text/html aan kunnen (of geen quoted-printable encoding accepteren), kiezen dan de text/plain versie.

Verwijderd

Waarom luisterd er nou niemand naar mij :'(
http://www.phpguru.org/downloads/html.mime.mail/html.mime.mail-2.03.tar.gz

HTML Email
HTML Email with embedded images
HTML Email with attachments
HTML Email with embedded images and attachments
Text email
Text email with attachments

Verwijderd

Gebruik ik ook altijd!
Werkt echt fantastisch,
Zelfs een attachment meesturen die door de gebruiker op een formulier is ingevuld is een eitje ...
Pagina: 1