Toon posts:

ip probleem met mandrake 8.1 in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar weken terug een w2k computer (die onderdeel is van een netwerk) dual-boot gemaakt en op de andere partitie mandrake 8.1 geinstalleerd. Na installatie werkte het prima, echter ik wilde ook nog bij m'n windows files kunnen dus besloot ik samba te installeren.
Toen ik die wizard starte kreeg ik de melding dat ik eerst de Basic Network Configuration moest doen. En daar is het mis gegaan.

bij Network Adress stond als default 192.168.0.0. Dat leek me niet juist, want m'n comp krijgt via dhcp een nummer toegewezen - maar ik kon die waarde niet leeg laten. Dus toen maar gewoon op next geklikt. Bij server address heb ik 192.168.0.1 laten staan en gateway device en ip heb ik leeg gelaten, want dat is onder windows ook gewoon leeg.
En nu heb ik geen internet verbinding meer en kunnen de andere computers mij ook niet meer zien (ik had apache geinstalleerd en was bezig een website te maken). Als ik bij Network Address m'n oude ip invul krijg ik de medling dat die waarde fout is...

Weet iemand wat ik moet doen?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Volgens mij kun je op die plek waar je je ip adres invult ook dhcp neerzetten. ;)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nopes, ik kan alleen maar getallen invullen