Toon posts:

search errug belabberd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er in het programming forum nogal wat vragen gesteld werden over timestamps etc. heb ik gereageerd met 'De search functie doet het prima!!'

Toen dacht ik van 'hmmm, laat ik dat toch maar eens proberen' en wat blijkt:

zoeken naar time, tijd, datum, date, datetime etc.etc. leverde gewoon nix op. 'Timestamp' wel, maar alleen omdat er een subject was wat alleen maar bestond uit het woord 'Timestamp'

Ik concludeer hieruit dat je met een search alleen maar iets terugkrijgt als je exact het subject invoerd. Is niet errug handig lijkt me....daar heb je vrijwel nix aan..

Arjen..!?!?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dan moet je wildcards gebruiken (% in dit geval), dus bijvoorbeeld %zoekterm%

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, is het niet veel handiger om die wildcards er standaard bij te zetten. niet iedereen weet dat je wildcards moet gebruiken laat staan dat iedereen weet dat je % als wildcard moet gebruiken....

Beetje brak IMHO...

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als iedereen de FAQ zou lezen wel!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Is er eindelijk weer een zoekmachine, vindt dat rotding nix!
Misschien wat anders dan de meeste zoekmachines, maar deze zoekmachine zoekt standaard exact. Als je alle topics wil hebben waar 'php' in voorkomt vul je in '%php%'. Simpel eh? Verder kan je ook gebruik maken van de underscore, deze matcht precies 1 karakter. Zoeken op 'php_' zou dus subjects als 'php3' en 'php4' als resultaat kunnen geven. [/quote]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als je de faq leest werkt hij idd wel goed.. het is niet zo'n probleem dat je de wildcards zelf in moet typen. Maar dr is wel iets anders wat me niet lukt, nl. als ik wil zoeken op een topic met bijv. de woorden 'windows' EN(/of) 'netwerk'.. hoe moet dat dan??

Verwijderd

Topicstarter
Zo verplicht je mensen om OF wildcards te gebruiken OF het subject tot op de letter nauwkeurig in te typen.

Ik vinnet nog steeds errug onpraktisch

• Tom
  • Niet online

Tom

Schijnbaar wordt er niet echt haast gemaakt om 3 regeltjes code erbij te zetten :(

Ik zal dit wel niet mogen zeggen, maar ik ben het 100% met je eens.

Verwijderd

Waarom bak je die % niet gewoon in? Dat ie er standaard al voor en achter staat.

Zoek je dan op meerdere termen dan plak je er een % handmatig tussen..

Argh ut blijft brak :)

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 september 2000 21:49 schreef diddel het volgende:
Waarom bak je die % niet gewoon in? Dat ie er standaard al voor en achter staat.

Zoek je dan op meerdere termen dan plak je er een % handmatig tussen..

Argh ut blijft brak :)[/quote]daar zijn ze schijnbaar mee bezig (al een maand?)...

Verwijderd

Hey, een (goede) search engine maken is vrij gecompliceert, en een sql database is hier ook niet het beste middel toe. Het grootste probleem is de performance. (hell, give the guy some time)

Als je automatisch een % ervoor en erna zet schiet je nog niet zoveel op. Je blijft dezelfde belabberde search engine houden.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien wel, maar het maakt het wel een stuk praktischer. Het feit dat mensen gewend zijn, en wat ook de normale gang van zaken is, dat als je een woord invult zonder wildcards, dat je dan elk stuk te zien waar dat woord in voorkomt zou toch een reden moeten zijn om de wildcards in te bakken.
(moeilijke zin, ik weet het...;))

Ik val de makers van het forum niet aan (Arjen toch?), it's just an observation...:)

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Mmm tja jij kan dat logischer vinden. Ik ga strax ff wat scripts updaten, dan staat het % trucje iig naast het zoekscherm.
Pagina: 1