Nieuwe monitor crt of lcd ?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik ga binnenkort een nieuwe monitor kopen want mijn iiyama monitor beeld staat scheef etc.. .
Maar wat kan ik dan het beste nemen een 17 inch lcd scherm, of een 19 inch crt monitor ?
Ik gebruik mijn pc hoofdzakelijk voor spellen (rtcw,UT, binnenkort dan ook UT2003), dus wat is dan beter kwa beeldkwaliteit en resolutie (moet min 1600x1200 aankunnen op 75 hrtz) ?

Verwijderd

De meeste 17" lcd monitoren hebben een maximale resolutie van 1280x1024. Wil je 1600x1200 hebben op een lcd, dan moet je al naar een 19" kijken en die zijn nog niet echt betaalbaar. Als je spellen wilt spelen dan heeft lcd nog een ander nadeel. Doordat de kristallen niet snel genoeg "verversen" krijg je soms vaag beeld als je snel heen en weer gaat in bijv. een 3d shooter.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Mijn advies: neem een lekkere grote (19") CRT. Deze zijn goedkoper en geschikt voor spellen. Alleen wel groter :(

Verwijderd

voor spellen zou ik voor de 19" CRT gaan

TFT's zijn tegenwoordig ook wel geschikt voor gamen, maar vind het persoonlijk nog niet zo prettig gamen als op een CRT

de huidige TFT's gaan volgens mij niet boven de 1280x1024 (of je moet een hele dure kopen, maar betwijfel of die er zowiezo wel zijn :? )

Verwijderd

21inc weegt volgens mij meer dan een ton ik ging bijna door me rug :7

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Mijn advies: gebruik de search of kijk eens bij www.tomshardware.com. Deze vraag is al erg vaak gesteld en beantwoord. (Ik heb een SU-tje hiervoor aangemaakt)

Verwijderd

Deze vraag is idd al vaak voorbijgekomen en kan je vrij goed zelf uitzoeken. THG heeft idd goede guides.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.