Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC gaat (bijna) gelijk weer uit na aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben net bezig geweest om mijn PC (KT7A-Raid mobo + Athlon 900) te voorzien van een Zalman koeler.

Nu heb ik alleen een 'klein' probleempje.

Zodra ik de machine aanzet krijg ik geen beeld en gaat vrijwel direct de speaker piepen en gaat de PC een paar seconden later weer helemaal uit..

Iemand enig idee?!?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 23 maart 2002 12:35 schreef Masamune het volgende:
Hoi

Ik ben net bezig geweest om mijn PC (KT7A-Raid mobo + Athlon 900) te voorzien van een Zalman koeler.

Nu heb ik alleen een 'klein' probleempje.

Zodra ik de machine aanzet krijg ik geen beeld en gaat vrijwel direct de speaker piepen en gaat de PC een paar seconden later weer helemaal uit..

Iemand enig idee?!?
Koeler goed geplaatst ?

Search

Verwijderd

Aan en Uit schakelaar verkeert om aan gesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 12:39 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Koeler goed geplaatst ?

Search
Ja, volgens mij wel, het koelblok zit goed op de cpu, en de fan doet het ook ..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 12:40 schreef klaas007 het volgende:
Aan en Uit schakelaar verkeert om aan gesloten.
Ik hoopte dat het zo simpel was, maar helaas, ook dat mocht niet helpen :-\

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:33
Ik weet niet wat voor fan op die Zalman zit, als het een fan is die aansluit op een molex connector dan heb je misschien heb je een optie aanstaan in het BIOS waardoor de pc automatisch afsluit wanneer er geen fan aangesloten is op de fan connector op het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 12:49 schreef HansH het volgende:
Ik weet niet wat voor fan op die Zalman zit, als het een fan is die aansluit op een molex connector dan heb je misschien heb je een optie aanstaan in het BIOS waardoor de pc automatisch afsluit wanneer er geen fan aangesloten is op de fan connector op het moederbord.
Hmm, dit lijkt het inderdaad te zijn, toen ik de oud fan op de FAN1 aansluiting aansluit (en de zalman fan op FAN2) ging de machine wel netjes...

Nu ff uitzoeken hoe ik hem draaiende krijg zonder de oude fan ;-)

Thanks!!

• HansH
Zit een optie in het BIOS, ik meen onder de Hardware Monitoring optie.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 12:58 schreef HansH het volgende:
Zit een optie in het BIOS, ik meen onder de Hardware Monitoring optie.
Urhm...ik ben denk ik een beetje kippig, ik kom geen hardware monitoring of cpu fan instelling ofzo in de bios tegen.. ?

• HansH
Heb net ff in m'n eigen BIOS gekeken en het staat onder PC Health Status en dan CPU protect for CPUFan Off, deze optie moet je dan op disabled zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 13:09 schreef HansH het volgende:
Heb net ff in m'n eigen BIOS gekeken en het staat onder PC Health Status en dan CPU protect for CPUFan Off, deze optie moet je dan op disabled zetten.
Vaag, onder 'PC Health Status' kan ik alleen maar de temp. en fan speeds e.d. zien, maar ik helemaal niks instellen..

• HansH
Op zaterdag 23 maart 2002 13:12 schreef Masamune het volgende:

Vaag, onder 'PC Health Status' kan ik alleen maar de temp. en fan speeds e.d. zien, maar ik helemaal niks instellen..
MMM, dan weet ik het ook niet, ik kan mij herinneren dat ik deze optie pas kreeg na een BIOS update.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 13:17 schreef HansH het volgende:

[..]

MMM, dan weet ik het ook niet, ik kan mij herinneren dat ik deze optie pas kreeg na een BIOS update.
Het lijkt inderdaad erop dat ik mijn bios moet updaten..

Uiteraard zit het weer niet mee, en is de bios update niet te downloaden vanaf de abit site :(

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op zaterdag 23 maart 2002 13:36 schreef Masamune het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad erop dat ik mijn bios moet updaten..

Uiteraard zit het weer niet mee, en is de bios update niet te downloaden vanaf de abit site :(
heb ook zo'n probleempje gehad, opgelost door een 50k weerstand over fan1 te plaatsen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55

iMars

Full time prutser

Dit heb je toch meestal als er verkeerd of geen geheugen in de computer zit?
Of als de processor te warm word???

Bij mij gaat ie dan gelijk piepen (toen ik m'n koeler vergeten was... )

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 13:17 schreef HansH het volgende:

[..]

Nou ik heb ondertussen een bios update geinstalleerd, en in de bios ingesteld dat hij niet naar de fan moet kijken..

Werkt (eindelijk) prima zo..

MAAR... nadat ik de bios geupdate heb krijg ik ineens een 'Memory Error' melding bij het booten, dit krijg ik te zien na de pri/sec harddisk detectie..

Aan de hoeveelheid of 'indeling' van de geheugenreepjes is niks veranderd..

Enig idee?!
Pagina: 1