Toon posts:

Kingston geheugen niet samen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Kingston geheugen chips.
1 van 256 mb en 1 van 512 mb.
Ze zijn technisch in orde. Ik heb ze afzonderlijk laten testen.
Alleen als ze beiden in mijn compu zitten krijg ik als 1e in windows een melding van pcprobedef0 error ofzo.
Dan loopt ie daarna heel snel vast.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad?
Ik heb mijn bios dus al geupdate en mijn compu doet het wel als ik de chips afzonderlijk gebruik. |:(

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Welke versie van windows?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows 98 second edition.
Any ideas? :)

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Volgens mij kan Windows 98 niet meer dan 512 MB RAM aan, maar dat weet ik niet zeker, ik zou het eens proberen met Windows 2k of XP als je tijd teveel hebt ;)

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

het kan natuurlijk ook zijn dat je mobo niet meer dan 512 mb intern geheugen ondersteund, ik zou het eens opzoeken in je boekje van je mobo

Verwijderd

Ik denk zelf dat een timingprobleem in je BIOS is, maar ik heb zelf geen A7V. Bij de KT7 zou een mogelijke oplossing kunnen liggen in het verhogen van de BIOS-optie 'Dram read latch' ofzo, maar ik weet niet of de A7V ook een vergelijkbare optie heeft. Dergelijke problemen komen wel vaker voor bij grotere geheugenhoeveelheden, een ander merk DIMM zou het probleem eventueel ook op kunnen lossen.

Overigens is het inderdaad zo dat Windows 98SE niet goed werkt met hoeveelheden >512Mb, dus dit zou natuurlijk net zo goed je probleem kunnen zijn.

Dus òf iets in je BIOS aanpassen, òf ander OS draaien (of misschien allebei wel :'().

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Ik kan geen A7V vinden die minder dan 1GB aankan, dus ik denk toch dat het aan windows ligt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 23 maart 2002 12:03 schreef HenkieNL het volgende:
Volgens mij kan Windows 98 niet meer dan 512 MB RAM aan, maar dat weet ik niet zeker, ik zou het eens proberen met Windows 2k of XP als je tijd teveel hebt ;)
Win98 kan het wel aan, maar niet mee omgaan.. Da's andere koek :)

Ergens in http://support.microsoft.com staat wel een artikeltje hoe je de default VCache van Win98 kan vergroten, zodat het niet gaat flippen als je meer dan 512MB gebruikt.

edit:

Check deze topic ook eens: [topic=168710/1/100]
Pagina: 1