Toon posts:

Voodoo1 voor UT?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan van iemand een oude 3DFX Voodoo1 kaart overkopen en aangezien UT (oftewel Tactical Ops) met mijn Diamond Viper V550 16 MB TNT1 kaartje niet echt lekker draait (gem. 18 fps) zou ik willen weten of die Voodoo-kaart beter zal presteren als mijn huidige.
De Voodoo kaart moet gewoon naast mijn huidige kaart geplaatst worden dus het is niet een keus tussen 2 kaarten maar gewoon de keus of ik deze erbij zal plaatsen.

UT is gemaakt om te draaien in Glide dus daar zou die Voodoo goed tot z'n recht moeten kunnen komen, maar scheelt het echt veel?

Alvast bedankt

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
Voor UT wel.
Dan kan je hem in GLIDEspelen wat stukken sneller is als de opengl APi<edit> Ik denk dat je toch effe beter bij Vraag&aanbod kan kijken voor een Voodoo 2 12mb , Daar kom je dan toch een stuk verder mee . </Edit>

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
hoeveel moet je ervoor betalen? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 11:43 schreef Galaxis het volgende:
Voor UT wel.
Dan kan je hem in GLIDEspelen wat stukken sneller is als de opengl APi<edit> Ik denk dat je toch effe beter bij Vraag&aanbod kan kijken voor een Voodoo 2 12mb , Daar kom je dan toch een stuk verder mee . </Edit>
Het is een Voodoo1.
Maar ik vind het zonde van al die moeite van het erin zetten, installeren, uitzoeken hoe alles ingesteld moet worden enzo, als het toch geen meter helpt...
Het is een Voodoo1 8 MB

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
voodoo 1 8mb bestaat niet.
Dan is het een voodoo 2 8mb versie. Als je hem voor 5 euro kan kopen dan zakl ik het zeker doen/ Voor recente driverskan je dan eventueel kijken op :

http://www.voodoofiles.com

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:02

Sjod

Ik ben goed luisterend

Een voodoo 1 8mb bestaat niet. Dan is het of een voodoo rush :r Of het is een voodoo 2 8mb :9 Als het de laatste is zal ik het zeker doen

Edit: He net te laat

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het is inderdaad niet erg bekend bij de meeste mensen, maar er bestaan wel degelijk VooDoo I 8mb exemplaren... Ik begrijp zelf nog steeds niet wat er nou beter van word, want ik dacht dat de chip zelf iig maar 640x480 ondersteund...

Net zogoed waren er erxtra luxe versies van de V2 :)

Ach, jappanners he? :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 12:08 schreef SanderF1 het volgende:

[..]

Het is een Voodoo1 en ik kan hem krijgen voor 5 euro LOL
Maar ik vind het zonde van al die moeite van het erin zetten, installeren, uitzoeken hoe alles ingesteld moet worden enzo, als het toch geen meter helpt...
Het is een Voodoo1 8 MB
Mhm shit het is een Voodoo1 4 MB...
Maar wel met zon doorlus mogelijkheid, daar was iets mee dacht ik. Scheelt het dan nog steeds in UT t.o.v. mn 16 MB TNT1?

Verwijderd

moet je wel ff "detail textures" uit zetten dan loopt hij wel lekker.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 23 maart 2002 12:10 schreef Galaxis het volgende:
voodoo 1 8mb bestaat niet.
Dan is het een voodoo 2 8mb versie. Als je hem voor 5 euro kan kopen dan zakl ik het zeker doen/ Voor recente driverskan je dan eventueel kijken op :

http://www.voodoofiles.com
Ik wou net zeggen, een voodoo1 is echt stukken trager dan een TNT-I. De Voodoo2 is er beter mee vergelijkbaar.
Mhm shit het is een Voodoo1 4 MB...
Maar wel met zon doorlus mogelijkheid, daar was iets mee dacht ik. Scheelt het dan nog steeds in UT t.o.v. mn 16 MB TNT1?
Ja dat scheelt, minder fps. Een TNT-I is sneller dan een Voodoo1. Man... hoe goedkoop het ook is. Je gaat toch niet voor GELD een kaart kopen die trager is dan je huidige? Dat is het geld en de tijd niet waard. Als je spellen van tegenwoordig nog fatsoenlijk wilt spelen zou ik toch overstappen op een GF4 MX440 (zwaar overgeclockte GF2) en als je van plan bent spellen als UT2 en Unreal2/ Quake4 te willen gaan spelen zou ik voor 215 euro een Radeon8500LE halen.

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Voor €5,- zou ik het zeker doen. Al is het dan niet speciaal voor UT, er zijn ook (oudere) spellen die alleen glide ondersteunen die je dan zonder problemen kunt draaien.

• Yokozuna
Ja, maar ach. 99% van alle spellen kun je wel met een andere API spelen (Direct3D of OpenGL). Om voor die 5 spellen die je kent en misschien niet eens speelt een PCI slot op te offeren...

Als je geen oude spellen meer speelt heb je iig niets aan je aankoop, er zitten geen voordelen aan.

• Ramon
  • Laatst online: 10:46
koop em gewoon, als ie e niet bevalt geef ik er 15 € voor!

Ik heb 2x Voodoo2 12mb, 1x Voodoo3 2000 16 mb en een keer voodoo5 5500 64 mb :7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op zaterdag 23 maart 2002 12:38 schreef Tampie2000 het volgende:
koop em gewoon, als ie e niet bevalt geef ik er 15 € voor!

Ik heb 2x Voodoo2 12mb, 1x Voodoo3 2000 16 mb en een keer voodoo5 5500 64 mb :7
spaar jij voodoo's ???

if broken it is, fix it you should

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kan je hem niet gebruiken om er een 2e monitor achter te zetten. 2 monitoren is vet relaxed, zeker als er nog een redelijk kaartje achter zit. (Ik heb er een S3 achter :r)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Op zaterdag 23 maart 2002 12:57 schreef C}{@0$ het volgende:
Kan je hem niet gebruiken om er een 2e monitor achter te zetten. 2 monitoren is vet relaxed, zeker als er nog een redelijk kaartje achter zit. (Ik heb er een S3 achter :r)
Volgens mij kan dat juist niet. Een voodoo 1 en 2 is een add-on kaart. Dat betekent dat je een andere videokaart moet doorlussen naar je voodoo. Een voodoo 1 kan alleen geen beeld weggeven.

correct me if i'm wrong...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik had vroeger (jaartje of 2 terug :) ) ook ooit eens gelezen dat je zo'n voodoo1/2 voor dual kon gebruiken (met een primary vidkaart erbij natuurlijk) dus dan kon je hem gebruiken in 3D EN 2D, weet niet of het echt zo is.

• _JGC_
  • Nu online
Die 17 fps met een TNT 16MB kaartje, haal je die in 640x480? De TNT kan nml wel veel hoger bereiken in 640x480 en 800x600, maar je CPU helpt niet echt mee in UT (Direct3D en UT is nou niet je van het, mijn Savage4 doet software rendering ook sneller dan D3D)

Het voordeel van een Voodoo is dat je Glide krijgt. Glide is heel erg snel op slome CPUs, iig sneller dan Direct3D. Als je toch nog een PCI slot leeg hebt: stop voor €5 zo'n ding erin, het kost je een slot, geen IRQ, dus probeer het :)

• Gisae
  • Niet online
Op zaterdag 23 maart 2002 13:53 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat juist niet. Een voodoo 1 en 2 is een add-on kaart. Dat betekent dat je een andere videokaart moet doorlussen naar je voodoo. Een voodoo 1 kan alleen geen beeld weggeven.

correct me if i'm wrong...
Kan wel kloppen. Van de voodoo 1 wist ik het bijna zeker, van de voodoo 2 niet. Hier in de buurt staat ook nog een pc met een 8MB 128ZX gekoppeld met een 8MB voodoo1. Werkt best goed.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 15:55 schreef _JGC_ het volgende:
Die 17 fps met een TNT 16MB kaartje, haal je die in 640x480? De TNT kan nml wel veel hoger bereiken in 640x480 en 800x600, maar je CPU helpt niet echt mee in UT (Direct3D en UT is nou niet je van het, mijn Savage4 doet software rendering ook sneller dan D3D)

Het voordeel van een Voodoo is dat je Glide krijgt. Glide is heel erg snel op slome CPUs, iig sneller dan Direct3D. Als je toch nog een PCI slot leeg hebt: stop voor €5 zo'n ding erin, het kost je een slot, geen IRQ, dus probeer het :)
Ik haal nu 18 fps in 1024 met 16 bit kleuren.
Ik heb die kaart er nu inzitten maar helaas heb je daarmee dus ook meteen alles gezegd...
Hoe krijg ik dat ding geinstalleerd onder WindowsXP?!?!?!
Ik heb nu uit pure wanhoop maar Windows2000 3Dfx drivers geinstalleerd maar dat werkt dus niet echt goed... En volgens mij moet ik met spellen eerst ook in Windows echt switchen naar die Voodoo...klopt dat???

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zaterdag 23 maart 2002 12:52 schreef elgringo het volgende:

[..]

spaar jij voodoo's ???
Hij denk ik wel. Ik spaar ze ook >:) : Voodoo Graphics, Voodoo2 12MB, (helaas dode) Voodoo3 3000 en de monster van alle voodoo's de Voodoo5 5500

aan topicstarter:
koop die voodoo1, kijk of het wat wordt anders voor een prikkie een v2 12MB halen, die zal het beter doen :Y)

edit:
ik zie dat je hem in XP wil? voodoo1? weet je het zeker, denk dat het niet gaat lukken. TIP: Maak een dual boot tussen XP en win98se, kan je daar lekker in UT'en

en trouwens... 1024x768 kan een Voodoo1 niet eens, laat staan 800x600, dus het blijkt maar weer, je speelt op je gewone videokaart.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

is het niet beter om een GF2 MXje te kopen :?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
niet veel op te zeggen, je tnt1 is veel sneller dan een voodoo1, heb je al eens geprobeerd textures op minimum te zetten :)

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 05-01 20:20
ik zou voor dat systeempie een voodoo3 PCI of AGP halen. geforce2 mx wordt niets en het is voordelig voor de voodoo3 aangezien je UT wil spele

edit
iets aangepast :9

Verwijderd

Het ligt niet aan de TNT, ik ken iemand die ook een viperv550 heeft en die speelt UT zonder problemen... (cel450 192meg)

• Skaah
  • Niet online
Ik heb 'n voodoo 1 in mijn bak gehad, toen nog win2k met gehackte drivers: gem 28fps in 640x480 met high world detail en high skins detail

Dus het kan wel...

• Yokozuna
mijn Savage4 doet software rendering ook sneller dan D3D
Krijg nou wat, dat was bij mijn Savage4Pro+ 32MB (Diamond Speedstar) JUIST niet het geval. Dat met een AMD Athlon700@ 805.
ik zou voor dat systeempie een voodoo3 PCI of AGP halen. geforce2 mx wordt niets en het is voordelig voor de voodoo3 aangezien je UT wil spele
Waar baseer je dit op? Volgens jou is een Voodoo3 sneller dan een GF2MX in UT? Net zoals een Voodoo1 sneller zou zijn dan een TNT-1. Dat is gewoon niet zo, je gaat toch geen extra tijd/geld besteden aan een kaart die nieteens meer fps kan neerzetten dan je huidige (op die paar spellen na die je enkel met Glide kunt spelen).

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 24 maart 2002 21:54 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Krijg nou wat, dat was bij mijn Savage4Pro+ 32MB (Diamond Speedstar) JUIST niet het geval. Dat met een AMD Athlon700@ 805.
[..]

Waar baseer je dit op? Volgens jou is een Voodoo3 sneller dan een GF2MX in UT? Net zoals een Voodoo1 sneller zou zijn dan een TNT-1. Dat is gewoon niet zo, je gaat toch geen extra tijd/geld besteden aan een kaart die nieteens meer fps kan neerzetten dan je huidige (op die paar spellen na die je enkel met Glide kunt spelen).
ik heb eens een geforce2 mx200 te leen gehad... zwaar bagger in UT. Voodoo3/5 is hét kaartje voor UT. UT is een Gilde Based spel, dus automatisch al een groot voordeel voor die kaarten, ik haal op 1024x768 met 2xFSAA nog gemakkelijk 100 fps en dat met mijn systeempie!

Gilde rulezz! >:)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• _JGC_
  • Nu online
Op zondag 24 maart 2002 21:54 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

[..]
Heb jij em draaien met Metal zeker? Dat is de Glide tegenhanger van S3 met 32 bits kleur en HQ textures :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Op zondag 24 maart 2002 13:02 schreef -Turbotetter- het volgende:

edit
iets aangepast :9
he he zeg wat je wil zeggen maar op me celly 300 mhz en me voodoo banshee 16 mb pci haal ik @ 1024x782 nog 40 fps in grote ruimte met detail op max :7 B-)

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 23:07
ik draai zelfs nog C&C renegade op me vodoo 1 plus compaq onboard video B-)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 12:53 schreef DRG het volgende:
is het niet beter om een GF2 MXje te kopen :?
Een gf2mx kost geen 5 euro.

• Yokozuna
Klopt, maar dan heb je tenminste iets aan wat je koopt.
Pagina: 1