Toon posts:

Boot op harddisk wil niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een vaag probleem...

Ik heb net een PII 450 in elkaar gezet en jawel het loopt lekker! :-) maar nu zit ik met het volgende probleem..

Mijn bios geeft aan dat de harddisk op de 1e kabel zit en daarop master is.. nu zou de harddisk officieel moeten booten *(het is een 1600mber (maxtor volgens mij))* maar wil niet van harddisk booten nadat ik wil98 vanaf cdrom heb geinstalleerd (*met bootdisk gestart*).

Waar zou dit aan kunnen liggen?... ik zie nu PCI device listing..
etc etc
etc etc
etc etc

en verder een mooie knipperende cursor! :)

Verwijderd

em, heb je hem wel op active drive gezet(via FDISK)?
anders kan hij er niet vanaf booten.
je met hem op IDE0 (dus de 1e) hebben en dan als master.

probeer ook eens FDISK /MBR uit, dat kan ook helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee :'( dat is het niet, snel nog ff gechecked maar 1 partitie is actief en zou dus moeten werken... maar hij moet op IDE(0) zitten?... de 1e connector van de kabel? :D nee toch?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:51

reiker

dan jij!

dat zou niet moeten hoeven (?)
heb je in de bios al gekeken bij de volgorde van boot-devices ? misschien staat per ongeluk de cd-rom op 1 ipv de hdd...

Zo gezegd, zo gedaan.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:42
maakt niet uit welk ide device het is.
ide0 is de eerste hdd, als deze als secubdary slave is of als primary master, dat maakt nix uit.

if broken it is, fix it you should

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

klink toch echt als fdisk /mbr

dat had ik namelijk bij 2 machines waar ooit linux op had gestaan. waren wel fat geformatteerd wel maar booten ho maar

maar je had dat al geprobeerd? dan is dit echt een nutteloze post :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al fdisk/mbr geprobeerd en dat werkt jammer genoeg niet... snap er echt geen flikker vanmja ga um wel ff fdisken en formateren, mischien dat dat werkt!

werkt nu
Pagina: 1