Toon posts:

[samba]Could not resolve mountpoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe comp sinds gisteren, daar heb ik Linux (distr Mandrake 8.1) op gezet en vanaf de support cds Samba geinstalleerd, alleen als ik mijn netwerk (windows) computer wil mounten dan geeft ie als error 'could not resolve mount point'.
Als commando gebruik ik in de konsole met root functies :
mount -t smbfs -o username=Sebsoft,password=****** //xp1500/m /mnt/xp1500/m

Wat doe ik verkeerd ?
Ik ben een totale linux newbie, dus ik weet eigenlijk niet precies hoe ik met de konsole moet omgaan...

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Uhm, die //xp1500 is je servernaam neem ik aan ?
Doe anders het IP van de server na de //

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Als je het ip wilt opnemen, doe je dat in de optionlist:
code:
1
smbmount -o username=Sebsoft,password=******,ip=x.x.x.x //xp1500/m /mnt/xp1500/m

Dus ipv. mount -> smbmount gebruiken

Verwijderd

Nope, je moet geen smbmount gebruiken ;) Gewoon mount -t smbfs :)

Maare, heb je die m wel op je xp1600 geshared via Delen? Anders pakt ie em nog niet :)

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
als je de m niet hebt geshared kan je bijv proberen //xp1500/m$ te doen. dat is de default windows share die je alleen kan mounten als je ook een username meelevert :)

Verwijderd

Topicstarter
hij is onder windows geshared, aan alle comps op het netwerk, het is een beetje mijn opslag schijf...

Ik heb het ook al met een IP adres (zonder dat 'IP=') geprobeert, zelfde foutmelding...

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Ik neem aan dat je met smbclient wel kunt connecten?

Verwijderd

Topicstarter
en waar zou ik die kunnen vinden ?
(en hoe start ik het op ? want ik d8 dat ik het in nautulus al had gevonden maar als ik erop dubbelklikt gebeurde er niets)

Ik weet eerlijk gezegd heel erg weinig van linux af...
Maar ik ben er wel mee bereid te gaan zitten kloten aangezien ik dat nu ook al zit te doen.. :)
Pagina: 1