• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat ik niet snap is dat je de laatste tijd veel hoort over een water tekort, we zouden over zoveel jaar niet genoeg drinkwater hebben om te overleven.

Maar al het water blijft toch gewoon op de aarde, als het verdampt valt het ergens anders neer.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:18
Tsja, als ik jouw kuub voor de komende week alvast in de Noordzee flikker, dan haal je 'm er zelf wel weer uit?

• Hyperbird
  • Niet online
Nee, in de tijd dat jij bezig bent met dat water er in te flikkeren worden er over de wereld al honderden kubes gezuiverd, dus dan draai ik aan de kraan en voila drink water.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 19:16
Lijkt me crap, dat water tekort. Ze zitten toch ook continu te zeuren dat door het gat in de ozonlaag het zeeniveau stijgt? Nou dan, daar heb je je water!

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Tuurlijk kunnen we water zuiveren en dan drinken, maar voor zoveel mensen?

ik denk/hoop dat er betere technologische aanpassingen komen.. zoals een regenton weer op het dak die helemaal gezuiverd wordt ofzow.. scheelt weer voor de zuiverings installaties...

"heeft u net uit de wc gedronken?" ;)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Hyperbird
  • Niet online
Maar dat heeft toch geen fuck te maken met het water tekort, Als ons overleven er van af hangt zetten we heus nog wel een zooietje extra zuiverings installatie's neer.

Verwijderd

Save water, drink beer ?

-Desecrator

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Hyperbird : Weet je wat, we stellen jouw aan als hoofd drinkwatervoorziening van de wereld, je weet het allemaal zo makkelijk te vertellen ;)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Hyperbird
  • Niet online
Haha -=Confuzer=-, is goed dan ga ik jullie allemaal veel laten betalen voor kostbaar drinkwater:P

Maarre, ik weet het niet allemaal zo makkelijk te vertellen, ik vraag me alleen af waarom iedereen zo moeilijk zit te doen, er is nog nooit water van de aarde af geweest (mischien mee in spaceshuttles) maar verder niet.

Verwijderd

Er is geen tekort aan water maar aan drinkwater. Zeewater is volgens mij heel duur om te zuiveren. En zoet water is er maar beperkt. Dus in Nederland zal het nooit een echt probleem worden maar het is wel vervelend als water straks 10x zo duur wordt omdat ze zeewater moeten gebruiken.

Verwijderd

volgens mij zijn ze aan het voorbereiden voor het moment dat aardolie op raakt of niet meer gebruikt gaat worden
en zoeken de maatschappijen een nieuwe bron van inkomsten
en de overheid iets waar ze weer veel belasting over kunnen heffen
ter compensatie van het verlies aan olie inkomsten

mmmz 2,50 per liter water.... :(

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zelfs in Nederland is het zoete water niet onbeperkt aanwezig. Je kan het wel uit de grond rukken, maar dan daalt de grondwaterspiegel en dat wordt 'gewoon' weer aangevuld. BV uit zee, en dan krijg je brak water. Je kan ook niet overal zomaar water winnen. Je wilt het niet onder een stuk landbouwgrond vandaan halen. Dat zit vol met zooi. Ook rivier water is niet altijd even leuk met fabrieken die er in lozen.

Het is natuurlijk te gek om los te lopen dat we hier in Nederland ongeveer het beste water ter wereld hebben en dat voor 95% gebruiken om de WC door te spoelen, te douchen, de was er mee te doen en het over je gazon te spuiten. Daar kan je best minder goed (en goedkoper) water voor gebruiken. Als dan de DRINKwaterprijs 10 keer duurder wordt is er nog niets aan de hand.

Je betaald nu immers iets van Fl 2.50 per kuub voor drinkwater uit de kraan. Dat is dus maar 0.25 cent/liter. Daarvan is maar heel weinig voor inwendig gebruik. Een liter of 2-3 per dag. Als dat dan 10 keer duurder wordt zal je niet arm worden. Zeker niet als het spoel water dan maar 2 gulden per kuub gaat kosten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Kolky
  • Laatst online: 11-01 19:53

Kolky

subtitle not available

Ehmmm..
Als een kuub (1000 l.) water F 2.50 kost, dan kost 1 liter water maaf F 0.0025. 4 kuub kost dan een cent.

Verwijderd

Is dat water tekort mooi ff telaat voor de "Koersk" gekomen, hé wat jammer nu...

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11-2025

p@dd0

psychonaut

Hier over was laatst een documentaire over op tv: Water, elke druppel telt en hier
Als ik meer kan vinden hierover komt er meer. Wij moeten idd zuiniger met water worden!

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 september 2000 15:11 schreef Kolky het volgende:
Ehmmm..
Als een kuub (1000 l.) water F 2.50 kost, dan kost 1 liter water maaf F 0.0025. 4 kuub kost dan een cent.[/quote]Deze begrijp ik niet helemaal. Je zegt dat als een kuub Fl 2,50 kost dat een liter dan Fl 0.0025 kost. Dat was wat ik ook schreef, ik schreef alleen 0.25 cent/l. Maar ik begrijp niet hoe je dan kan zeggen dat 4 kuub (4000 liter) 1 cent kan kosten.

• Kolky
  • Laatst online: 11-01 19:53

Kolky

subtitle not available

Mijn oude, vermoeide brein is helaas niet meer wat het geweest is... :)

Shit man! Ben je net de 20 voorbij en ga je dan al aftakelen!

ARGHHH!!!

Sorry voor mijn reply. (hij was om je wakker te houden ;))

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Maar eh............
Ik vind dus dat wij allemaal echt zuinig op water moeten zijn!
Lees mijn links hier boven maar!

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Agent-X
  • Niet online
Ik denk dat het nog wel meevalt..we krijgen eerder een energie crisis dan een water ehh..crisis denk ik

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
moet je dan ook zien wat we met schoon drinkwater doen, dingen als het toilet doorspoelen terwijl dat volgens mij toch ook kan met regenwater of water dat gebruikt is om te douchen.

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 september 2000 17:52 schreef raptorix het volgende:
moet je dan ook zien wat we met schoon drinkwater doen, dingen als het toilet doorspoelen terwijl dat volgens mij toch ook kan met regenwater of water dat gebruikt is om te douchen.[/quote]Ok dan tenminte weer een die het ook snapt!
GO raptorix!

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Alkaline
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Regenwater is toch zuur. Dan heb je minder of geen calcium/magnesium aanslag.

The whole is always greater than the sum of it's parts.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Komt door al die OC'ers die hun cpu met water koelen, das volgens mij de enige echte oorzaak.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

wijkrijgen ook geen waterprobleem... maar zo'n beetje iedereen die 10000km ten zuiden van ons leeft heeft een gigantische waterprobleem.
Het gaat ook niet om ons, want wij hebben genoeg water. het moet alleen wat gezuiverd worden, dat is nog wel te doen. Maar landen als israel enzo hebben nu al een waterprobleem en dat zal niet echt minder worden.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hmmm 10 000 km? Ik denk dat het dichterbij is. De omtrek van de aarde is 40 000 km. Dat betekent dat het van pool tot evenaar 10 000 km is. Wij zitten niet op de pool en de problemen beginnen niet voorbij de evenaar. Het zal eerder 2500-3000 km zijn waar de problemen beginnen. En dat is verrekte dichtbij. Zeker als die mensen besluiten dat ze het wel komen halen.

Pagina: 1