[ps2] Pro evolution soccer, echt zo goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Ik heb het spel nu al een tijdje en ik wil hierbij mijn mening even met jullie delen, hopend dat daar een serieuze soccersim discussie uitkomt. (wishful thinking? >:) )

Positief:
- Zeer realistisch "veld" gevoel. Juiste groote van het veld in verhouding tot de snelheid van het spel.
- Spelersbewegingen zien er ook zeer realistisch uit.
- Moeilijk om te scoren.
- Geluid (worden oa Feyenoord liedjes gescandeerd!)

Negatief:
- Graphics van alle dingen langs het veld (fotografen etc) zijn erg plat en lelijk.
- Commentaar is zo'n beetje het eerste wat je uit moet zetten, wat een geblaat zeg.
- Geen volledige licentie wat betreft spelersnamen, Roberto Larcos vind ik toch best storend.
- Schieten is erg moeilijk, komt voor mijn gevoel veel geluk bij kijken.
- Bij het in de rebound scoren na een afstandsschot wordt je buitenspel gegeven! Mag niet kunnen!
- Gamemodes zijn erg beperkt, geen clubcompetities, geen vaste toernooien, elk toernooi moeten zelf alle clubs voor ingesteld worden.
- Beperkte clubkeuze.

Ik gebruik het spel nu alleen om zo nu en dan een wedstrijdje te spelen (Feyenoord won van Inter! :) ), maar verder dus niet omdat ik toch een hoop dingen mis in dit spel, hoe denken jullie hierover? En aub geen posts als FiFa2k2 rules of zo, daar hebben we niks aan. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat sinds ik meer spellen heb ik het niet meer speel maar over het algemeen vind ik het een erg cool spel. Vooral single player met master league is lachen. Die namen ach daar kan ik niet mee zitten. De gfx van rand "voorwerpen" zoals publiek en fotografen mag inderdaad wel wat mooier. Qua gameplay is het echter onovertroffen.

Voor als je vaak met vrienden een potje voetbal speelt raad ik World Tour Soccer 2002 aan. Dat is echt grappig en snel te leren. Hands/schwalbes etc kan je allemaal maken. Vooral de reactie van de tegenstander op een schwalbe is te funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Ik vind het echt een wereldspel,speel het nog dagelijks :)
Dat sommige namen niet kloppen kan me persoonlijk niet zo veel boeien,net als de dingen die buiten het veld gebeuren.

Het commentaar is idd niet geweldig,heb het ook uitstaan,ik zet meestal Winamp aan ofzo.
Over die licensies,ze hebben er iig al meer als bij ISS :)

Over het schieten ben ik niet met je eens,ik kan toch vrij goed een bal plaatsen waar ik hem wil hebben.
Je moet alleen met verschillende dingen rekening houden,wie schiet er,wat is zijn beste been,komt de speler goed uit met stappen en dat soort dingen.
Let daar op en je zult zien dat het beter gaat.
Daarbij is het ook niet echt een spel wat je snel onder de knie hebt,ik was behoorlijk goed met ISS en ISS2 maar het duurde ff voordat ik het toch weer onder de knie had.

Met in de rebound scoren heb ik eigenlijk nooit moeite gehad :?

Wat ik zelf jammer vind is dat de arbitrage niet echt logisch is,word je als doorgebroken speler neergehaald gebeurt er niets,maak je een kleine overtreding bij de middencirkel in de buurt krijg je meteen geel :?

Er zitten idd wat minpuntjes aan maar die worden driedubbel goed gemaakt door de gameplay en daar gaat het wat mij betreft om.
Het kan er allemaal wel leuk en strak uitzien met officiele namen maar als het niet lekker speelt is het voor mij een zuigspel.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Hij valt mij tegen vergeleken met de voorgaande versies op de PSX.

Waar ik me erg aan stoor is het gemak waarmee de computer uit voorzetten scoort, dat gebeurt aan de lopende band bij mij. Geen idee wat ik er tegen moet doen.

En het buitenspel-uit-de-rebound is werkelijk te erg voor worden, een grove programmeerfout.

Verder vind ik het erg jammer dat Konami niet eens wat voortvarender is in het speelbaar maken van andere teams dan alleen landen. OK, je kan nu exhibition matches spelen met Masterleague teams, maar je kan er geen competities mee doen. En inmiddels hadden er toch ook wel nationale competities in mogen zitten. Zoiets kost volgens mij helemaal niet zo veel werk, maar ja...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Op zaterdag 23 maart 2002 12:34 schreef s_roubos het volgende:
En inmiddels hadden er toch ook wel nationale competities in mogen zitten. Zoiets kost volgens mij helemaal niet zo veel werk, maar ja...
Dan zul je wel de officiele licenties moeten hebben,aangezien EA die heeft voor de leukste competities en het me niet lijkt dat ze die gauw weg zullen doen zal het helaas wel ff duren voor die door Konami gebruikt kunnen worden

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook een erg goed spel. Ik heb thuis alleen de demo en daar kan je al erg veel fun mee beleven. Het heeft echt een realistisch gevoel, net echt. Ook het hele spel ( dat ik een paar keer heb gespeeld) is erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem super...en ja, het scoren is moeilijk...realistisch moeilijk. Geluk is het niet hoor, de nadruk bij PES ligt heel specifiek op de beheersing, gewoon op de schietknop rammen, daar haal je het niet mee. Je moet goed timen, niet hard schieten (behalve van afstand) want de bal gaat snel over. Daarbij moet je bij harde schoten de bal ook echt 'drukken'. Ik heb het spel een half jaar ofzo en win nu eindelijk zo'n beetje alles op 3-sterren niveau, en het is EEN keer gelukt uit een omhaal te scoren...sommige mensen vinden dat niet leuk, IK wel, want het is realistisch.

Het commentaar is inderdaad niet geweldig goed, dat is altijd het grootste minpunt van ISS geweest vind ik. Sommige namen verkeerd vind ik ook minder, maar niet echt storend. Dat ze bij bijna elke club 'eigen' geluiden hebben is fantastisch! Dat je in een Japans voetbalspel toch gewoon 'Kom op Ronald!' (oranje geloof ik) en "Keeeeevin Hofland!' (PSV) hoort roepen...echt kicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Dan zul je wel de officiele licenties moeten hebben,aangezien EA die heeft voor de leukste competities en het me niet lijkt dat ze die gauw weg zullen doen zal het helaas wel ff duren voor die door Konami gebruikt kunnen worden
Dat snijdt geen hout. Anders zouden de huidige masterteampjes er ook niet in zitten. Je kan heel goed een team genaamd ŽNijmegenŽ of ŽAlkmaarŽ aanmaken met shirtjes in de goede kleuren, en iedereen weet waar het over gaat, en je hebt geen licentieproblemen. Dit gebeurt b.v. in TIF en Actua Soccer (tijdje terug) ook.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nog steeds een prachtig spel!! Speel het nog steeds master league of tegen andere gasten.. Speel alles op 3 sterren.. Spel is realistisch. Je scoort tenminste niet zo makkelijk.. Als bij Fifa wel het geval was... Tegen vrienden spelen is nog altijd spannend... Rebound scoren heb ik weinig last van... Doe het namelijk nooit.. Ik moet alleen nog de vrije trap nog goed onder de knie krijgen...
TOP spel!! In de zomer komt volgens mij PES2 uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hmmm ik blijf hem tegen vinden vallen. Het scanderen van namen en zo door het publiek is wel werelds en de gameplay is ook goed, maar er missen gewoon nog teveel dingen zoals competities en zo. En over dat schieten, tja dat ligt dan dus aan mij! :) Zal wat beter gaan timen, ok?

Begrijp me niet verkeerd, het is veel beter dan fifa, maar het had nog zoveel beter kunnen zijn, een behoorlijk gemis dus.

Maar PES2 komt die echt binnenkort al? Is die beter dan deze? Want dan bied ik mijn PES meteen te koop aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker wanneer pes2 komt maar is al uit in japan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
zijn er veel veranderingen in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meest storende dingen aan PES, die verbeterd mogen (moeten) gaan worden zijn:

- soms domme beslissingen welke speler geselecteerd wordt. Consequent verkeerd vind ik dat bij balverlies nog steeds de speler die het dichts bij de bal staat geselecteerd wordt, veel liever had ik gezien dat de speler die 'achter de bal' staat meteen geselecteerd wordt. De halve tijd loop je met een aanvaller een uur achter de bal aan.

- Buitenspel bij rebound, reeds vaker genoemd.

- Bij een 'gekraakt' schot, of als mijn speler de bal afhandig wordt gemaakt door een verdediger raapt de keeper de bal gewoon op, regelmatig is dit toch echt meer een terugspeelbal dan een kluts.

- replays ietsjes verbeteren...dat je vanuit elke willekeurige speler kan kijken is leuk, maar elke willekeurige speler zal ook met zijn ogen de bal blijven volgen, dus dat de bal af en toe het scherm uitgaat is niet tof

Gisterenavond, erm ochtend, nog ff zitten spelen om de Konami Cup te winnen...de enige cup die ik nog mis
Pagina: 1