Toon posts:

Ellende met 7500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat een ellende zeg met die radeon 7500
m'n ouwe GF2 MX 400 heeft er de brui aan gegeven, keus tussen een GF3 Ti 200 en een Radeon 7500, Radeon gekocht is een Club 3D radeon 7500
bijgeleverde drivers werken niet, enige driver waarmee ik een enigszins acceptabel beeld krijg zijn beta-versies van rage3d
al m'n spellen die ik probleemloos speelde met m'n ouwe GF crashen met die nieuwe radeon
Alle nVidia drivers (van m'n ouwe plank) eraf gemieterd, uiteraard, maar ik krijg *absoluut* geen prestatie uit die nieuwe 7500
Ik ga 'm denk ik maar inruilen voor een GF 2 MX 400 dan krijg ik tenimnste nog geld terug :(

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Als je hulp zoekt raad ik je aan wat meer informatie te geven.

En welkom.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

Topicstarter
ok, sorry, ik was een beetje ondersteboven van m'n nieuwe aankoop :'(

Info:
AMD Duron 700
384 MB PC133
mobo MSI K7T Pro 2A
DirectX 8.1
Win98

en 't werkte prima met die GF2 MX 400

met m'n nieuwe 7500 is 't een en al ellende zelfs dxdiag draait soms niet, ook niet met bijgeleverde drivers

met die GF2 was geen probleem, inpluggen, nieuwe drivers, kiaar --> draaien

:?

Verwijderd

Topicstarter
Even voor alle duidelijkheid: Ik kon op m'n ouwe GF2 MX400 zonder problemen Hitman spelen, dat trekt m'n nieuwe Radeon 7500 niet eens. Dan is er toch ietsnis, denk ik :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd, en het resultaat was dat al m'n kleuren door elkaar gegooid werden, :r en de reference driver van ATI heb ik ook al geprobeerd, dat schiet ook niet op. dan kom ik niet verder dan 1024 x 768 in 256 kleuren :r .... daar zit je ook niet op te wachten als je een kaart koopt van €175,- :'(

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 04:51 schreef Iknik het volgende:
Dat heb ik al geprobeerd, en het resultaat was dat al m'n kleuren door elkaar gegooid werden, :r en de reference driver van ATI heb ik ook al geprobeerd, dat schiet ook niet op. dan kom ik niet verder dan 1024 x 768 in 256 kleuren :r .... daar zit je ook niet op te wachten als je een kaart koopt van €175,- :'(
dan heb je waarschijnlijk niet je oude nvidia drivers er nog op. maar dan je heb je Ati drivers door elkaar zitten

...probeer eerst een format als je dat kan accepteren
zoniet alle ATI drivers..dus club3d.reference of andere die je hebt geprobeert wegflikkeren

en danje kaart installen als een standard vga
rebooten
en dan pas de reference drivers erop

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al een keer gedaan, ook dat levert niks op, sterker nog, toen kreeg ik een foutmelding van D3D. Kan het zijn dat mijn proc ergens iets niet goed doet :? ik heb 'm niet overclocked, gewoon standaard 700 MHz

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs een clean install levert een onacceptabele beeldkwaliteit. Ik kom met 3Dmark, na een clean install, op 2500 (in 3DMark). Ik vind dat voor een kaart die zoveel geld kost onacceptabel. Ook met mijn sysconfig. :(

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 05:22 schreef Iknik het volgende:
Zelfs een clean install levert een onacceptabele beeldkwaliteit. Ik kom met 3Dmark, na een clean install, op 2500 (in 3DMark). Ik vind dat voor een kaart die zoveel geld kost onacceptabel. Ook met mijn sysconfig. :(
2500 puntjes is zeker niet slecht hoor met een 7500 en 700mhz proc. En je moet natuurlijk ook niet vergeten dat 3dmark nogal nvidea gericht is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen, ik heb de zaak nu een beetje op orde (weliswaar met beta-drivers) maar de 2d-kwaliteit is zonder meer goed. Alleen bij 3d dingen crasht 'ie af en toe, als ik instel dat 'ie niet glide maar d3d moet gebruiken, en dan alleen bij de hoogste instellingen die ik toch niet gebruik omdat ik dan niet meer dan 15-20 fps eruit weet te persen. Wat ik wel verbazingwekkend vind is dat de bijgeleverde drivers, de drivers die ik gedownd heb van club3d en van ati zelf (reference drivers) niet goed werken <-- daar moeten ze toch echt aan gaan werken.
Pagina: 1