[Linux] cat /etc/passwd
root:a7UWxPakjNelg:0:0:root:/:/bin/sh
up:*:1:1:diald-admin:/:/bin/control up
down:*:1:1:diald-admin:/:/bin/control down
block:*:1:1:diald-admin:/:/bin/control block
unblock:*:1:1:diald-admin:/:/bin/control unblock
force:*:1:1:diald-admin:/:/bin/control force
unforce:*:1:1:diald-admin:/:/bin/control unforce
nobody:*:99:99:nobody:/:/bin/false
ppp:k7RKSOpgVmIPw:500:500:0000-2359:/:/bin/psh
dixon:KatcRHScLLknM:500:500:0000-0000:/:/bin/psh
Nou ben ik niet zo'n Linux fanaat, maar horen er bij de passwords van users root, ppp en dixon niet gewoon ook een * te staan? Is dit encrypted? Oftewel, met een programma om dit te kraken kan je achter de passwords komen? (kheb natuurlijk wel een zootje tekens veranderd, dus theeft geen zin om te proberen). Kan ik ze niet als een * laten zien? Ik wil binnekort meer users aanmaken, maar kheb liever niet dat zij dit zien.
En wie/wat is de user ppp? Kzie hem volgens mij pas sinds kort en ik heb hem niet aangemaakt...
root:a7UWxPakjNelg:0:0:root:/:/bin/sh
up:*:1:1:diald-admin:/:/bin/control up
down:*:1:1:diald-admin:/:/bin/control down
block:*:1:1:diald-admin:/:/bin/control block
unblock:*:1:1:diald-admin:/:/bin/control unblock
force:*:1:1:diald-admin:/:/bin/control force
unforce:*:1:1:diald-admin:/:/bin/control unforce
nobody:*:99:99:nobody:/:/bin/false
ppp:k7RKSOpgVmIPw:500:500:0000-2359:/:/bin/psh
dixon:KatcRHScLLknM:500:500:0000-0000:/:/bin/psh
Nou ben ik niet zo'n Linux fanaat, maar horen er bij de passwords van users root, ppp en dixon niet gewoon ook een * te staan? Is dit encrypted? Oftewel, met een programma om dit te kraken kan je achter de passwords komen? (kheb natuurlijk wel een zootje tekens veranderd, dus theeft geen zin om te proberen). Kan ik ze niet als een * laten zien? Ik wil binnekort meer users aanmaken, maar kheb liever niet dat zij dit zien.
En wie/wat is de user ppp? Kzie hem volgens mij pas sinds kort en ik heb hem niet aangemaakt...
Wat een onzin..