Toon posts:

56 K Modem gebruiken naast LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een paar dagen vast met het volgende probleem. Ik heb XP geïnstalleerd op een computer waarbij ik met behulp van een LAN allerlei XP updates heb gedownload. Deze computer zou daarna naar iemand anders toe gaan die met een 56 K modem het internet op wilde gaan. Echter, wanneer er geen (LAN-)netwerkverbinding meer is, wil deze computer wel inbellen via de modem, maar IE en Outlook krijg ik niet werkend. MSN Messenger maakt wel gewoon verbinding! Ik heb het een en ander geprobeerd met DNS adressen maar zonder resultaat. Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Internet properties > Connections:
Waarschijnlijk staat hier "never dial a connection"als je via een LAN verbinding maakt met het net.
Je kunt dit veranderen in: "Dial whenever a network connection is not present" of zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat was het niet. Zo ver was ik gelukkig zelf al. De modem en IE etc deed het allemaal wel zolang je een netwerkverbinding hebt. En ja, gek genoeg, de verbinding ging wel over de modem en niet over het LAN. Maar het probleem heb ik inmiddels zelf opgelost. Om de modem zelfstandig (zonder dat er een netwerkverbinding is) te laten werken met IE en OE moet de ingestelde TCP/IP verwijderd worden. De client en service kunnen ook geuninstalled worden. Vervolgens 'Disable' je de netwerkkaart en installeer je het protocol en alles weer. Vul de juiste DNS'en in en klaar! In ieder geval, dit heeft voor mij gewerkt! >:)