Maxtor gerepareerd???

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik kreeg vandaag na een maand wachten een nieuwe 60 GB maxtor. DACHT IK

ik heb voordat ik hem op de bus deed een heel klein zwart stipje op een heel onzichtbaar plekje getekend met een marker (alsof ik aan serienummer niet genoeg had, maar ik wilde het echt zo doen)

en wat blijkt nou.. ik heb gewoon weer diezelfde harde schijf terug

ik wist het niet maar repareren ze die dingen nou ook nog?? mijne was echt goed naar de sodesjakers :( straks heb ik het over een maand weer ofzo.

schijf kwam er met unallocated space vandaan, dus ik denk iets van low level format gedaan.. maar die werkten bij mij niet (liep vast)

repareert maxtor die krengen ook nog???

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 23 maart 2002 02:56 schreef Pixal het volgende:
Ik kreeg vandaag na een maand wachten een nieuwe 60 GB maxtor. DACHT IK

ik heb voordat ik hem op de bus deed een heel klein zwart stipje op een heel onzichtbaar plekje getekend met een marker (alsof ik aan serienummer niet genoeg had, maar ik wilde het echt zo doen)

en wat blijkt nou.. ik heb gewoon weer diezelfde harde schijf terug

ik wist het niet maar repareren ze die dingen nou ook nog?? mijne was echt goed naar de sodesjakers :( straks heb ik het over een maand weer ofzo.

schijf kwam er met unallocated space vandaan, dus ik denk iets van low level format gedaan.. maar die werkten bij mij niet (liep vast)

repareert maxtor die krengen ook nog???
Low Level Format mag je ook helemaal niet doen op een normale ide schijf !

Je hebt geluk dat ze het voor je doen want normaal gesproken vervalt je garantie.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:28
Uhm, wat is een low-level format?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 00:37

d-motion

zow... en dan nu...

Heb je hem dan opgestuurd naar de winkel of direct naar Maxtor zelf?

Als je hem opstuurd naar Maxtor zelf dan krijg je gewoon een nieuwe. Zij gaan echt niet repareren.

Ik heb ondertussen al 2 nieuwe schijven gehad van Maxtor. (20GB 5400 opgestuurd en een 30 GB 7200 terug, 10 GB 5400 opgestuurd en een 40 GB 7200 RPM terug).

WWW.RC5.NL

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad, direct naar Maxtor = nieuw exemplaar!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
een ide hd mag je wel lowlevel formatteren maxtor heeft het prg hiervoor gewoon op de site staan voor ieder gebruik.

ja wat dacht je dan dat ze die hd's weggooien zal toch niet die worden gewoon in engeland gerepareerd en desnoods van nieuwe platters voorzien is niets mis mee.

een hd word alleen vervangen door een ander model als je oude hd niet meer te maken is door ontbrekende onderdelen omdat het model niet meer bestaat.

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 02:55
Low level format kun je altijd doen, maar je moet dan wel iets speciaals doen om hem weer draaiend te maken en dat moet je even weten natuurlijk. Dat moet je dus overlaten aan iemand die er verstand van heeft. En Maxtor kan dat natuurlijk wel. Wat zou jij doen als je Maxtor was? Een nieuwe geven of repareren? En het probleem kan dus niet zomaar opnieuw opduiken. Of je moet er weer iets raars mee uithalen.

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:53
Wat boeit et of je een nieuwe schijf klrijgt of een oude behuizing met daarin waarschijnlijk nieuwe platen en nieuwe electronica ? :)

Verwijderd

Een LL format was vroeger inderdaad uit den boze, maar vanaf pakweg >540MB harddisks mag het wél...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:07

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 23 maart 2002 09:13 schreef DustMan4u het volgende:
Uhm, wat is een low-level format?
Bij een low-level format wordt de fysiche indeling van de schijf opnieuw ingedeelt.
Slechte sectoren/sporen kunnen vervangen worden door reserve sectores/sporen

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Als je direct naar maxtor toe stuurt krijg je meestal een gerepareerde schijf van iemand anders terug. :o

Maar die heeft wel alle testen doorlopen die een nieuwe schijf ook moet doen.

Ze doen er een nieuw zakje omheen en klaar. (Je kan ze herkennen aan zo'n elips-vormig wit stickertje op) Sommige dealers geven je direct een nieuwe schijf mee wanneer je Maxtor defect is. Als later de gerepareerde bij hun terug komt verkopen ze die als nieuw >:)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
dat is het probleem.. hij was niet verpakt.. gewoon zelfde zakje als ik gebruikt had

en low level format hoef je niets speciaals voor te doen.. ik had het drie keer gedaan bij die schijf. op nieuw gepartitioneerd en weer vastlopers (bij partitioneren en formatteren)

en dan de smart waarschuwingen nog niet meegetelt

maar kan me niet voorstellen dat ze hem hebben opgestuurd en dat maxtor er nieuwe platters enzo heeft in gezet en dat ik die nu weer krijg

maar na een nachtje burn in tests doet ie het nog dus ik denk dat ik hem weer inbouw

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28
Op zaterdag 23 maart 2002 10:13 schreef Coen het volgende:
Een LL format was vroeger inderdaad uit den boze, maar vanaf pakweg >540MB harddisks mag het wél...
Precies andersom:
een >540MB harddisk gebruikt LBA translatie. Als je dan een echte LL doet vanuit je BIOS, schrijft je BIOS die bad track list bij met LBA adressen, en niet de echte CHS indeling die de controller nodig heeft.
Een oude < 540MB harddisk gebruikt gewoon CHS indeling, en zolang je de oude bad track list niet wist maar aanvult, kan je em zo vaak low-level formatteren als je wilt.

De low-level format programma's van tegenwoordig doen niets anders dan de hele schijf leeggooien en met nullen overschrijven. De oude LL format proggies van vroeger maakten ook nog een bad track list.

Die oude LL tooltjes kan je wel gebruiken met harddisks > 540MB, maar dan moet je met CHS werken, waardoor die tooltjes niet verder dan 540MB kunnen controleren (heb nog een kapotte bigfoot met 2MB aan bad sectors kunnen repareren omdat het defect helemaal aan het begin zat)

Verwijderd

Hij is dus nooit bij Maxtor geweest. De kans dat je je eigen schijf terug krijgt is gigantisch klein. En Maxtor doet er altijd een nieuwe gesealde zak omheen.

Ik denk dat je dealer gewoon Maxdiag recertify heeft uitgevoerd. Dat is slim want dat scheelt veel handling en verzendkosten.

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
als een hd echt kapot is en een lowlevel niet meer helpt gaat ie wel degelijk terug naar maxtor zelf en word daar gereviseerd en nagekeken.

wel komt ie altijd apart terug in een gesealde zak niet in het zelfde zakje als waar je hem in hem opgestuurd.

in de winkel word eerst gekeken of ie wel echt kapot is want
sommige weten nog steeds niet dat je eerst moet partitioneren en formatteren het overgrote deel van de pc gebruikers zijn niet in staat dit zonder hulp te doen.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk dus inderdaad ook dat hij niet gerepareerd is. Het productieproces van HDDs is vermoedelijk lopendebandwerk en ze gaan niet met de hand een kapotte HDD uit elkaar halen zodat ze sommige onderdelen kunnen vervangen.
Pagina: 1