Binnenkort stap ik over op dedicated hosting, maar ik weet nog niet goed welke server ik moet kopen.
Omdat ik niet veel verstand van servers/hardware heb, vraag ik hierbij jullie deskundige mening
Misschien handig om te weten: er komen ongeveer 15 websites op te draaien die samen zo'n 100 gb aan traffic per maand verbruiken. Die sites gebruiken veel PHP/MySQL. De server moet functioneren als webserver en ook als MySQL-server. En het moet een beetje op de groei zijn: als er straks 300 gb overheen komt, moet het ook nog soepel draaien.
Kernvragen:
- 1 of 2 processoren? Welke snelheid?
- hoeveel geheugen?
- single SCSI of RAID?
- welk besturingssysteem? Linux? FreeBSD?
- wat jullie nog meer belangrijk vinden...
Het budget is niet zo heel belangrijk: prestaties, stabiliteit en garantie/service wel. Maar ik hoop voor rond de €4.000,- wel klaar te zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes, Robert-Jan
P.S. Ik heb al een uitstekende provider, dus daar hoef ik geen advies over...
Omdat ik niet veel verstand van servers/hardware heb, vraag ik hierbij jullie deskundige mening
Misschien handig om te weten: er komen ongeveer 15 websites op te draaien die samen zo'n 100 gb aan traffic per maand verbruiken. Die sites gebruiken veel PHP/MySQL. De server moet functioneren als webserver en ook als MySQL-server. En het moet een beetje op de groei zijn: als er straks 300 gb overheen komt, moet het ook nog soepel draaien.
Kernvragen:
- 1 of 2 processoren? Welke snelheid?
- hoeveel geheugen?
- single SCSI of RAID?
- welk besturingssysteem? Linux? FreeBSD?
- wat jullie nog meer belangrijk vinden...
Het budget is niet zo heel belangrijk: prestaties, stabiliteit en garantie/service wel. Maar ik hoop voor rond de €4.000,- wel klaar te zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes, Robert-Jan
P.S. Ik heb al een uitstekende provider, dus daar hoef ik geen advies over...