Toon posts:

Powercolor Voodoo2 niet te heet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus die Powercolor voodoo2 gekocht en geinstalleerd (Ging perfect!!!!!), Maar hij wordt echter ontiegelijk heet.. Ik heb 3 fan's in mijn pc zitten (1 op de CPU, 1 van de voeding, en 1 aan de voorzijde van mijn pc), maar ik kan op de hoofd-processors van de voodoo2 mijn pootjes niet langer ophouden als 2 seconde (Da's echt het maximum!).. Er zit ook helemaal geen koeling op de voodoo2!!!! is dat normaal dat hij zo heet wordt???

En zelfs als hij gewoon in windows staat zonder games ofzo wordt ie al behoorlijk warm (niet brandbaar, maar wel warm).

Normal / Niet normaal?

barracuda

P.s In quake2 ging ik van 29 frames/s naar 80, en op 800x600 bleef ie mooi op 55 steken!!! De beeldkwaliteit is echt heel super in vergelijking met de voodoo1 die ik er eerst in had.. En flink sneller ook !!!

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou er zeker een paar koelblokjes opplakken.
Een aktive koeling lijkt me niet nodig.

Verwijderd

waarom heb je net een voodoo 2 gekocht?
er zijn toch geen spellen die echt van glide profiteren(behalve ut)
je kon beter een gf 2(MX)

RW

Verwijderd

hij heeft geen agp slot.

maar wat maakt het uit? de rest van je compu zal niet zoveel warmte afgeven door de ouwe componenten.

Verwijderd

Topicstarter
Haha nee het zal niet :) lolbroek! :) :)
er zit ook nog een Diamond stealth-s220 in naast die voodoo2..in de winter hoef ik alleen de kast er maar af te halen en ik heb complete verwarming! ik snap niet waar al die hitte vandaankomt, maar toch heb ik hele goeie koeling erin zitten (3 fan's moet toch genoeg zijn!?) .. hij is ook erg stabiel met games enzo.. maar die stealth wordt ook erg heet... mischien bus-snelheid te hoog voor de kaartjes? (66 mhz staat ie nu op gelooft ik)

?

Barracuda

Verwijderd

warmte wordt (naar mijn id althans) pas belangrijk als daardoor de computer vast loopt. zolang hij dat niet doet is alles toch prima?

Verwijderd

Topicstarter
Zeker wel, maar ik vroeg het me gewoon af.. Omdat je nu met al die nieuwe videokaarten ziet dat er soms wel 2 koelers op zitten en bij de voodoo3 een koelblok , vroeg ik me af of een voodoo2 niet origineel ook zo'n koelding erop moest hebben..

Omdat de voodoo1 die er hiervoor in zat , nooit zo warm werdt..

Vandaar :)

maar hoort een voodoo2 geleverd te worden met zo'n koelding ? ja of nee?

Alvast tnx he..

Barracuda

Verwijderd

Topicstarter
P.s Als ik er nou van die koelblokjes op moet zetten he, Wat gaat dat dan kosten, en hoe moet ik die erop "plakken" zoals iemand zij?

barracuda

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De voodoo2 heeft geen actieve koeling voor zover ik weet, niet eens een heatsink. Wat voor chippie zit er op die stealth 220???

Verwijderd

De goeie ouwe Rendition V2100

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Just Cooler heeft een 'chipset cooler' setje, dit zijn 3 koelblokjes (met warmte geleidende tape) en een koelertje. Kost ongeveer 20 tientjes.
De meeste Voodoo II kaartjes zijn trouwens wel voorzien van heatsinks.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De moeder der voodoo2's anders niet, Diamond Monster 3D 2..

Verwijderd

kan met fragtape koelblokkies erop zetten. geloof dat ze bij informatique en ocshop fragtape hebben.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
T.S.: 20 tientjes voor een paar blokjes + koelertje is wel erug duur.... :)
Pagina: 1