[WC] Comp valt steeds uit!

Pagina: 1
Acties:

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
ik heb sind een week waterkoeling op mijn pc.
Het werkt perfect, de temp wordt niet hoger dan 37 graden >:) stressed en dan heb ik de proc van 1200 naar 1333 geklockt.
Ik heb nu op de radiator twee fans van 12cm op 7 volt en ik heb twee 8cm fan op 12V in mijn kast zitten. ( voor de airflow :) )

Nu mijn probleem: :(
Nu valt af en toe de comp gewoon uit en kan ik hem niet meer aanzetten. :(
Dan moet ik eerst de stroomkabel eruit trekken, ff wachten, en er dan weer instoppen, dan start ie wel weer op.
WinXP geft dan steeds de melding:
Systeem hersteld van een ERNSTIGE fout!

Weet een van jullie of dit "uitvallen" met mijn voeding te maken kan hebben. (dat er te veel fans opzitten, of kan dit niet.)
of heb ik iets beschadigd met het inbouwen wan mijn waterkoeling??? :( :( :(

Still King

Verwijderd

wat voor voeding zit er in je pc?
mischien dat je voeding je computer niet aankan.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Hmmmm Lijkt mij op een probllempje met je voeding. Controleer je spanningen eens. Misschien zakt er iets heftig in.

Murphy was an optimist

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 00:35 schreef KingOfDos het volgende:
wat voor voeding zit er in je pc?
een 300Watt voeding van de standaard kast van Norrod.
www.norrod.nl

Still King

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 00:37 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Hmmmm Lijkt mij op een probllempje met je voeding. Controleer je spanningen eens. Misschien zakt er iets heftig in.
Hoe kan ik dit meten. :?
Ik gebruik het progje PC Alert 3 van MSI, waar ik het mobo van heb.
hier staan de temps en de volages van het systeem, die geeft de VCore, +5V, 3.3V en de 12+V aan.
hier is niets geks op te zien!

Still King

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
Idd je voeding man, heb je geen screenshotje van MBM ?? daar zie je alle voltages staan ... op het 'Dashboard'..

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat zijn je voltages van de 5 volt en vcore??
In pcalert kun je dat gewoon zien staan.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 00:41 schreef bobo1on1 het volgende:
Wat zijn je voltages van de 5 volt en vcore??
In pcalert kun je dat gewoon zien staan.
De Vcore is 1,72V en de +5V is 4,90V

Still King

• bobo1on1
Die voltages zijn behoorlijk normaal.

Heb je de pomp van je wc op je voeding aangesloten of is het een 220 volt pompje??
Want zo'n pomp wil nog weleens veel stroom trekken.

En probeer anders het voltage van de cpu te verhogen, dan kun je em nog verder oc'en ook.
Dat voltage kun je in je bios verhogen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 00:48 schreef bobo1on1 het volgende:
Die voltages zijn behoorlijk normaal.

Heb je de pomp van je wc op je voeding aangesloten of is het een 220 volt pompje??
Want zo'n pomp wil nog weleens veel stroom trekken.
De pomp zit gewoon aangesloten op 220v.
Kun je ook een test doen zodat je zeker weet dat het aan de voeding ligt??
De comp viel trouwens ook uit toen ik de proc niet overgeklockt had!

Still King

• bassie666
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

randaarde?

HTPC user

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 01:11 schreef bassie666 het volgende:
randaarde?
:?

Still King

• bobo1on1
Op zaterdag 23 maart 2002 01:11 schreef bassie666 het volgende:
randaarde?
[uitlegmode]
Zit je pc aangeloten op een geaard stopcontact?
[/uitlegmode]

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 01:13 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

[uitlegmode]
Zit je pc aangeloten op een geaard stopcontact?
[/uitlegmode]
Nee, Kan dit kwaad dan??
Hij heeft altijd in dit stopcontact gezeten, en nooit last mee gehad. Hoe kan het dat je dan nu wel problemen krijgt??

Still King

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Ik heb mijn case nu geaard, maar het systeem valt af en toe nog steeds uit. :(
Als ik de twee 120mm fans eraf haal heb ik nergens last van en draait het systeem uren achtereen zonder dat ie uitvalt :?
Ligt dit puur aan de voeding of kan het ook zijn dat de fans niet deugen??? ;(

Still King

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

voeding dus, die 2 fans zullen het vermogen van je voeding voltrekken, als ze bv op 7 of o[ 5 volt draaien heb je groot kans dat ie het ook gewoon doet

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 18:38 schreef cyberbetica het volgende:
voeding dus, die 2 fans zullen het vermogen van je voeding voltrekken, als ze bv op 7 of o[ 5 volt draaien heb je groot kans dat ie het ook gewoon doet
de twee fans draaien op 7 volt.
maar als het aan de voeding ligt, slaat ie dan niet meteen uit als de comp aan gaat i.p.v. na een poosje :?

Still King

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 18:41 schreef Imhotep het volgende:

[..]

de twee fans draaien op 7 volt.
maar als het aan de voeding ligt, slaat ie dan niet meteen uit als de comp aan gaat i.p.v. na een poosje :?
er zit waarschijnlijk een zekering in je PSU.
deze wordt warm omdat hij waarschijnlijk een te hoog amperage moet leveren.(delta fans?)na enige tijd aan gestaan te hebben bereikt die zekering het punt dat ie eruitklapt en de stroomtoevoer stopzet ter voorkoming van interne schade in je PSU aan bepaalde componenten.als de zekering weer voldoende is afgekoeld kun je de PSU weer aanzetten meestal.
wat je ook nog zou kunnen proberen is om je fans aan te sluiten op je 5V lijn,omdat deze een hoger amperage kunnen leveren,of anders op je 12V lijn.
succes!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb dat ook wel eens wanneer ik leds aansluit, draatje valt en komt tegen kast aan, ook een keer toen ik aluminium koelvin op mijn hd had liggen, deze raakte toen de kast aan, kweet niet of het toen wel van die koelvin was, maar toen ik em weghaalde deed ie t weer

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Op zaterdag 23 maart 2002 01:25 schreef Imhotep het volgende:

[..]

Nee, Kan dit kwaad dan??
Hij heeft altijd in dit stopcontact gezeten, en nooit last mee gehad. Hoe kan het dat je dan nu wel problemen krijgt??
Je kunt last krijgen met lekstroompjes die er voor kunnen zorgen dat er dingen mis gaan, zoals je voeding. En het kan ervoor zorgen dat je een optater krijgt als je de tegelijk je kast en de verwarming vasthoudt (Ervaring)

Verwijderd

Heb ik ook gehad
In de winkel zijden ze dat de voeding te zwak was (300W op een athlon 1,33GHz) ze hebben er een andere in gezet (400w) toen was het probleem over

Maar ik denk dat de voeding gewoon stuk is want hij valt ook uit op mijn k6-2 500 met alleen een videokaart en toetsenbord er aan

Ik zou als ik jou was gewoon een andere voeding kopen want volgens mij is die gewoon stuk

Verwijderd

Hmmm... ik geloof dat een workshopje electriciteitsleer wel gewenst is op tweakers. Meet al je extra spul in je kast eens na hoeveel vermogen dat allemaal bij elkaar trekt.

Ik ik je verhaal zo lees duidt het uitvallen en vervolgens niet meer aan kunnen zetten op oververhitting. Met andere woorden: je vraagt meer dan je voeding aankan.
De meeste power supplies hebben dan ook een oververhittingsbeveiliging (leuk scrabble woord), als je te veel van je PS vraagt dan wordt deze te warm en verbreekt je warmte sensor het contakt. Een andere optie is dat deze gewoon zijn warmte niet meer kwijt kan. (luchtcirculatie voldoende?)

Kijk dus of je al die ventilatoren en andere troep die je op je voeding heb aangesloten wel allemaal nodig hebt en kijk of je sommige dingen ergens anders op aan kan sluiten.

Kijk ook of er niets voor de luchtinlaat en uitlaat van je voeding zit en controleer of die extra ventilatoren niet de luchtcirculatie van je power supply belemmeren (fan zuigt warme lucht van power supply direct weer de kast in)

Ik zou bijna zeggen, hang eens een thermometer in je voedingskastje, maar dat is meer besteed aan de extreme tweaker die ietwat levensmoe is! :+

Verwijderd

Heb ik ook een paar keer gehad.
Weet je waar het bij mij aan lag.
Dat de stekker niet goed in het stopcontact zat.
Mijn stopcontact was kapot, dus mijn stekker kreeg geen goed contact..
Jij zegt dat als je je stekker eruit trekt dat de comp het dan weer doet.
Kijk daar eens naar..
Anders is alles al gezegt wat er kan zijn..
Nou mzzl ermee.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 14:29
Noem me maar arie ei of zo,

maar ik denk dat het Win xp ligt.Hoe kan het anders dat xp zelf aangegeeft dat het systeem hersteld is van een ernstige fout????

Wat je kan proberen , alvorens je kast etc open te slopen.
Gewoon ff de cd van xp eroverheen laten gaan.Kijken of dat helpt.Het zou volgens "Ome bill"niet meer kunnen maar xp maakt echt nog wel major screw-upps hoor! >:)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Ik heb ook zo'n idee dat mijn voeding te zwak is voor alles wat ik in mijn comp heb. :(
Ik heb nu een extra voeding uit een andere pc gesloopt en daar mijn fans op aangesloten.
Resultaat:
De voeding slaat niet meer uit :) dit is dus gunstig.
Nadeel is wel dat ik nu een extra voeding op mijn overvolle buro heb staan :'( dit is dus minder gunstig.

Nu zit ik dus te denken aan een nieuwe voeding, maar ik wil ook graag een nieuwe kast (een BIG-tower >:)
Dus ik zal me hier nog ff mee moeten redden zolang ik die andere kast nog niet heb.
Kunnen jullie me een goede kast aanraden met een GOEDE voeding?? en natuurlijk ook een mooie mod mee kunt maken>

Still King

Pagina: 1