DangerDen Maze3 Blokkie :) eerste pic gevonden ...

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
Ja ik was ff lekkur aan t surfen op HardForum en toen zag ik dit voorbij komen ...

http://forums.procooling.com/vbb/showthread.php?s=&threadid=2545

is dat 'n sweet blokje of niet ?? >:)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 07:15
Afbeeldingslocatie: http://brad.procooling.com/Maze3prototype.gif
ziet er wel hot uit, hoop btw wel op een koperen kap

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik neem aan dat de "middelste" ingang de aansluiting is voor het koude water. Dan ziet het er affectief uit, het koudste water op de core. Geen scherpe hoeken waar het water langs moet. Beter. Nu efef afwachten op test resultaten.

Murphy was an optimist

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

:9~ Ziet er zeer goed uit, hopelijk zijn de temps ook goed :)

iStockphoto

• C@SP
  • Laatst online: 30-12-2025

C@SP

Biertje ??

Ziet er leuk uit, maar koelt het ook beter ??

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• De_Bastaard
Geen idee, volgens mij moet ie nog uitkomen ??

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Leuk dingetje :{

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Klippy

Still Game

Nice. Kan je je water ook een leuk kleurtje geven Doorzichte slangetjes en pomp met reservoir erop.

Alleen is dat goed waterdicht zo? Neem aan dat dat zwarte een rubberen ring is. Dan ziet het leuk uit ja.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hij moet idd nog uitkomen maar het ziewt er wel veel belovend uit, hopelijk laten ze die transperante kap er wel bovenop zitten want dat ziet er wel blitz uit :)
Denk dat de prijs wel rond de 75 a 80 euro zal gaan liggen.

39

Verwijderd

En dan heb ik net mijn Mace 2 besteld!!!!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 10:54 schreef freezy17 het volgende:
En dan heb ik net mijn Mace 2 besteld!!!!
Kan je je bestelling niet cancellen? :P

Verwijderd

Inkoopactie heh, maar ik wil hem niet cancelen! Die Mace2-1 is ook best ruig!
En ik wil echt niet 3 maanden wachten tot dat dit waterblok uit is!

Verwijderd

hmmz, ik vind het een raar ding, denk dat maze 2 beter koelt op een of andere manier, :{

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 23 maart 2002 12:05 schreef Allanzoet het volgende:
hmmz, ik vind het een raar ding, denk dat maze 2 beter koelt op een of andere manier, :{
dat denk ik ook, want dit blokje heeft een vrij kort water kanaal(imho te kort).

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:42
jaa vind ik ook die maze 2 heb koperbaanen rondom de core en dit is nie zoveel koper dus ik heb me twijvels of dit wel zogoed koeld het ziet er wel leuk uit maar ik denk tog dat de maze 2 beter is ....

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dit blok heeft wel een lage stroomweerstand... dus niet zo'n sterke pomp nodig

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46

Epsilon

Fijn, da AMD gaat stoppen met die gaten rond de mobo's |:(

• Epsilon

Epsilon

March 22nd

There seems to be a rumor going around the forums about a MAZE3...well it is true. Expect to see pictures and more details next week. It should be up for sale and order by next Friday...If you have any questions drop us an email.

staat op de dangerden site *D

• FMS
  • Niet online

FMS

ik ben een beetje anti plexi/glas deksel. ik zie het nut niet. het zal alleen maar minder goed koelen.

Maze3 valt mij vet tegen. tis alleen maar eyecandy

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ziet er vet uit :9~
Ik ben wel benieuwd naar de prijs en naar de test resultaten!

• Demo

Demo

Op zaterdag 23 maart 2002 14:38 schreef epsilon het volgende:
Fijn, da AMD gaat stoppen met die gaten rond de mobo's |:(
Ik hoop eigenlijk dat de mobo fabrikanten toch de gaten laten zitten, dat mag toch gewoon?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Epsilon

Epsilon

Op zaterdag 23 maart 2002 14:49 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk dat de mobo fabrikanten toch de gaten laten zitten, dat mag toch gewoon?
het MAG wel, maar waarschijnlijk niet van AMD.
En als hun dan geen licenties krijgen om het te maken zijn ze de l*l....
Dus AMD bepaalt het gewoon....

• Demo

Demo

Op zaterdag 23 maart 2002 14:45 schreef FMS het volgende:
ik ben een beetje anti plexi/glas deksel. ik zie het nut niet. het zal alleen maar minder goed koelen.

Maze3 valt mij vet tegen. tis alleen maar eyecandy
Valt wel mee... als je een koperen deksel er gewoon op soldeert koelt het ook weinig extra... alleen met hardsoldeer zou het misschien merkbaar zijn. En als je een window in je kast hebt staat zo'n plexi bovenkantje juist extra stoer :)

• De_Bastaard
Over die gaten in het mobo ... misschien zijn de mobofabrikanten wel zo slim om op die plekken waar normaal die gaten zitten, gewoon geen datalijnen te trekken, en gewoon stipjes te zetten zodat je ff lekker met je dremel op je mobo tekeer kan gaan >:)

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmm die soort driehoek in het midden van het blokje, zou juist op de core moeten komen denk ik.

Dus dan is er bij dit systeem veel meer contact tussen het water en het koperdeel juist boven de core.

Terwijl bij ander wc blokkies gewoon water over koper stroomt waar de core staat.

Zit te :9~ WE WANT REVIEWS :)

Me, myself & I

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Ik vind het een mooi blokje. Ik heb het idee dat dit een van de eerste waterblokjes is waar echt een beetje over na gedacht is, en waar kennis en ervaring met voorgaande blokjes goed is meegenomen.

Zo ziet het er qua vorm een stuk 'hydrodynamischer' uit, wat
volgens mij de turbulentie van water binnenin het blok tot een minimum beperkt, dus kan warmte in principe beter en sneller afgevoerd worden. Ook zal door het ontbreken van scherpe hoeken de erosie van het materiaal door het stromende water tot een minimum beperkt worden.

Volgens mij hebben ze bij dit blok ook voor het eerst serieus gegrepen naar de laser, ipv naar een frees; dit komt de afwerking zeer ten goede.

Volgens mij gaat dit blokje wel lekker presteren. Nog maar ff wachten met het bestellen van mijn nieuwe Maze-2, denk ik....

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 18:57

MRic3

Of praat ik weer poep?

Beetje vreemd ontwerp, rond dus minder stroom weerstand en dan gleufjes in de 'onderkant', voor meer stroomweerstand :? .

Ik weet dat, hoe meer turbelentie het water heeft hoe beter de afgifte van warmte van het blok aan het water is... en dat kan heel veel schelen... du sik ben benieuwd naar de resultaten van dit blok, staat buiten schot dat ie er phat uitziet

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• De_Bastaard
Ik snap alleen niet waarom het nog steeds niet op de hoofdpagina staat van T.net :( Gisteren gepost en nog steeds niet derop ... het is toch * groot nieuws * ?!?! >:)

• FMS
  • Niet online

FMS

OC-shop zou eind volgende week alle nieuwste DD spullen binnen krijgen,(ook de socket478 stuff) misschien dat de Maze3 er ook bij zit.

al twijfel ik echt of de maze3 beter zal presteren dan de maze2.

add:

mijn voorkeur gaat iig naar de gemini waterblok.
Afbeeldingslocatie: http://www.borderbuyer.com/fixittt/images/3cooper1.jpg

maze3 lijkt wel een rip-off versie te zijn van de gemini. echt jammer dat ie niet in Nederland te krijgen is.

• Demo

Demo

Op zaterdag 23 maart 2002 16:32 schreef De_Bastaard het volgende:
Ik snap alleen niet waarom het nog steeds niet op de hoofdpagina staat van T.net :( Gisteren gepost en nog steeds niet derop ... het is toch * groot nieuws * ?!?! >:)
Vind het niet zo gek eigenlijk, frontpage laat steeds vaker het OC-nieuws links liggen... :(

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Op zaterdag 23 maart 2002 14:52 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Valt wel mee... als je een koperen deksel er gewoon op soldeert koelt het ook weinig extra... alleen met hardsoldeer zou het misschien merkbaar zijn. En als je een window in je kast hebt staat zo'n plexi bovenkantje juist extra stoer :)
Soldeer geleid wel zo'n 5 tot 10 keer beter dan arctic silver. Word hard, een perfecte verbinding, zit letterlijf vast. Zilver soldeer en hard soldeer zijn natuurlijk weer een stapje hoger :), neemt niet weg dat het veel beter is als koelpasta.

• Demo

Demo

Op zaterdag 23 maart 2002 16:56 schreef roedie het volgende:

[..]

Soldeer geleid wel zo'n 5 tot 10 keer beter dan arctic silver. Word hard, een perfecte verbinding, zit letterlijf vast. Zilver soldeer en hard soldeer zijn natuurlijk weer een stapje hoger :), neemt niet weg dat het veel beter is als koelpasta.
Ja da's waar... maar ik bedoelde eigenlijk dat een koperen deksel nauwelijks extra koelvermogen aan zo'n blok toe zal voegen...

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Op zaterdag 23 maart 2002 17:02 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Ja da's waar... maar ik bedoelde eigenlijk dat een koperen deksel nauwelijks extra koelvermogen aan zo'n blok toe zal voegen...
Meestal zijn die wandjes in het midden of fins te dun berekend. Dat snap ik niet, ben ik nou zo 8-) of zijn hun dom om de fins zo dun te maken dat het bovenste gedeelte niet meer koelt. Als je daar nog een deksel aan vast soldeert heeft het iid geen nut meer.

Viel me ook al op bij dat blokje hierboven met die spiraal, veel te dunne ranjes, nu benut je beina alleen de oppvervlakte op de bodem. Sonde, Het blok zelf kan heel veel koel oppervlakte bevatten.

Het gaat niet alleen om oppervlakte, maar om nuttig oppervlakte.

Wel mooi, een plexiglas deksel, heeft mijn blokkie ook :P, na apers. Eigenlijk van grimpie :P 8-)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
je zou de wanden eigenlijk /\ moeten maken, maar dat freest zo kut...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• De_Bastaard
Op zaterdag 23 maart 2002 16:40 schreef FMS het volgende:
OC-shop zou eind volgende week alle nieuwste DD spullen binnen krijgen,(ook de socket478 stuff) misschien dat de Maze3 er ook bij zit.

al twijfel ik echt of de maze3 beter zal presteren dan de maze2.

add:

mijn voorkeur gaat iig naar de gemini waterblok.
[afbeelding]

maze3 lijkt wel een rip-off versie te zijn van de gemini. echt jammer dat ie niet in Nederland te krijgen is.
Is dat niet dat blok wat ik laatst ook gepost had? die van die gast van [H]ardForum ... word verkocht op www.dtekcustoms.com d8 ik... :+

• FMS
  • Niet online

FMS

un inkoop actie zou fijn zijn, dit keer niet bij Danger Den, maar een Amerikaans shop waar ze allemaal goodies als de gemini of de maze3 hebben. :)

• De_Bastaard
Ik heb nog geen site gevonden waar ze de Maze en Spir@l (zo heet die gemini) verkopen :(

Verwijderd

de Spir@l en de Gemini zijn niet tzelfde blokje, de Gemini is een rip off van de Spir@l. De Spir@l wordt door Fixitt (www.hardocp.com forum) gemaakt. Fixitt en Gemini-maker hadden wat ideeen uitgewisseld en toen is Gemini een ripp-off gaan maken voor zijn eigen gewin.

• De_Bastaard
Dat Spir@l van Fixxit is dat weet ik ;) volgens mij alleen verkrijgbaar bij dtekcustoms.com .. :(

Verwijderd

Ik dacht, ik zeg t maar ff omda mensen in de thread lijken te denken da ze van de zelfde maker (= zelfde blok) zijn.
Helaas staat er voor de SPir@l een lange wachttijd, maar ik heb mijn Maze2, en daar benk tevreden mee (voorlopig)

• Epsilon

Epsilon

Voor de mensen die niet weten waar die dingen op de bodem voor zijn: dat is voor de turbulentie. Door kruisende groeven te maken gaat het water door elkaar heen (beter warmte verdeling) wat gunstig is voor het koeleffect.
Pagina: 1