[sql]Leeftijd in database *

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
[Mods]Ben mn topictitel vergeten :P
[titel]Leeftijd in database[/titel]

Ik ben bezig voor m'n msn bot (fly_bot@hotmail.com) aan een dating-systeem.

Nu zit ik met een gedachtekronkel.

Om dates te zoeken of bekijken moet je zelf eerst registreren. Dat is geen probleem, maar er moet natuurlijk ook een leeftijd ingevuld worden waarop anderen jou weer kunnen vinden.

Wat is de slimste manier om dit te doen? De geboortedatum vragen zodat er realtime te leeftijd uitgerekend dan worden? Of moet ik de leeftijd vragen en die elk jaar doorrekenen (wat dus niet altijd klopt!)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Wat heeft dit met PHP te maken?

Misschien een mooi idee, de combinatie van je eigen ideetjes.

Het telkens berekenen van de leeftijd kost telkens wat extra performance, terwijl het opslaan van jaren niet telkens actueel is. Waarom geen middenweg en elke nacht dmv een script de jaren updaten? Hiervoor moet je dus wel de geboortedatum weten...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

tada :+
&lt/ot>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op vrijdag 22 maart 2002 22:55 schreef D2k het volgende:
tada :+
&lt/ot>
Uhhhh..... ?
[edit] oooow... topictitel...
[gebruikelijke smoes mode]
Tja het is laat he..
[/gebruikelijke smoes mode]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het ophalen van de leeftijd hoef je niet een speciaal sciptje voor te draaien hoor :)... Kan gewoon al in je SQL query (gewoon het aantal jaren verschil tussen now en de geboortedatum, kost nauwelijks tot 0 performance).. Al die handige date functies zitten er niet voor niks in :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 22:57 schreef Janoz het volgende:
Het ophalen van de leeftijd hoef je niet een speciaal sciptje voor te draaien hoor :)... Kan gewoon al in je SQL query (gewoon het aantal jaren verschil tussen now en de geboortedatum, kost nauwelijks tot 0 performance).. Al die handige date functies zitten er niet voor niks in :)
dus jij bedoeld dus de geboortedatum vragen en realtime doorrekenen wat de leeftijd is?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 22 maart 2002 23:14 schreef rolandketel het volgende:

[..]

dus jij bedoeld dus de geboortedatum vragen en realtime doorrekenen wat de leeftijd is?
Door je database dus al eigenlijk..

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 23:18 schreef Tom het volgende:

[..]

Door je database dus al eigenlijk..
hhm intresting option :)

Maar ik vind het toch wat aan de TE persoonlijke kant om iemands exacte geboortedatum te vragen, maarja zit dan niks anders op denk ik...

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Ik heb ook een msn bot :)
geschreven in eggdrop (een irc bot) {gurubotje@guruchat.net) , en dit is zijn lijstje www.guruchat.net/msn
:D

• Crazy D
  • Laatst online: 08:14

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 22 maart 2002 23:20 schreef rolandketel het volgende:
Maar ik vind het toch wat aan de TE persoonlijke kant om iemands exacte geboortedatum te vragen, maarja zit dan niks anders op denk ik...
Dan vraag je alleen iemands geboortejaar? Zolang dat 4-cijferig is en een beetje realistisch (dus niet 2386 of 1121 :P) is 'jaar nu' - geboortejaar wel ongeveer je leeftijd ;) (en sla je dus het geboortejaar op, dan klopt het volgend jaar ook :)) Mjah kan er een paar maanden naast zitten maar boeiuh. Ik ben nu 27 (of als ik in een eerlijke bui ben 26.67 :)) dan is 2002 - 1975 = 27 dus een prima uitkomst lijkt me en prima bruikbaar voor wat je wilt. En volgend jaar ben ik dus automatisch 28 *D :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1