29160 en LVD

Pagina: 1
Acties:

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Hi,

ik heb nu een 29160 via een ultra160/LVD kabel aan een ultra2 lvd schijf hangen.
Dit zou normaal gesproken 80mb/s opleveren maar wat blijkt... tijdens de boot geeft de kaart aan verder te gaan op 40mb/s. Is dit normaal?

Hoe kan ik de eigenlijke snelheid testen? Wat is een goed benchmark programma hiervoor?

Thanks,
Ries

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:36
Geen benchmark programma zal je bussnelheid vermelden voor zover ik weet. Is het toevallig een SCA-2 harddisk met een verloop naar 68pins? dan zou ik om te beginnen het eens zoeken in je SCA adapter.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zit er op je controller toevallig niet een apart uw kanaal waar jij de hele zooi op hebt hangen i.p.v. op het u160 kanaal?

• riesg
het betreft hier inderdaad een sca ultra2 lvd schijf die dit nu heeft maar ik had dit ook met mijn ultra2 lvd schijf 68 pins.

Ik heb alles op de lvd aansluiting gezet met ultra160 lvd kabels, die moeten volgens het boekje worden gebruikt.
Ik neem aan dat de snelheid die vermeld wordt tijdens booten ook de snelheid is die aangehouden wordt?

Verwijderd

40 MB/s is UW. Je kaart is U3 (160MB/s). Kan je in de bios iets instellen. Iets van "Ultra" of "Wide" ?

• BN
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Je kan HD-Tach proberen, die leest de burst uit de cache van je HD en die is gelimiteerd door de bussnelheid.
Vaak zit je door overhead net onder max. Bijv 36MB/s bij UW ter illustratie. Hiermee kun je dus nagaan of je disk via juiste protocol (UW/U2W/U160) wordt benaderd.
http://www.tcdlabs.com

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• riesg
wat zou een ultra2 lvd schijf mogen halen indien aangesloten op de adaptec 29160 ultra/lvd uitgang met lvd kabel en correcte termination?

In de bios kan in wel instellen Wide Negotiation maar die moet op yes staan. Alleen voor fast-scsi of andere 8 bits scsi apparaten hoeft deze setting op "No"te staan.

Verwijderd

Als je op 1 kabel meerdere devices aansluit, dan past de Kaart zich aan aan het langzaamste apperaat

• riesg
Dit is me bekend, maar alleen zo'n schijf als beschreven zonder andere apparaten op de kaart of kabel. zou de kaart dan moeten weergeven 80.0 ipv 40.0?

• BN

BN

Ik zit zelf met mijn schijvencircus nog aan drie UW controllers (één dual en een single) in afwachting van het moment dat ik een 39160 besluit te kopen..., maar ik verwacht dat je voor de burst met HD-Tach toch ruim (!) boven de 100MB/s moet kunnen halen als alles correct is aangesloten. Let wel dit is burst uit de cache, en niet de leessnelheid, die is beperkt en hangt van je schijf af, mijn AtlasV haalt iets van ruim 30 MB/s dacht ik op de buitenste sectoren.
Verder maakt het voor je performance niet heel veel uit welk protocol je gebruikt indien je maar één HD gebruikt. Met 40MB/s (UW) verzadig je de bus nog niet, zodra je met meerdere disks tegelijkertijd werkt is het een ander verhaal. Met 6 HDs overweeg ik om die reden zelf echt een 39160......

• BN

BN

BTW dat verhaal van meerdere devices klopt niet. SCSI communiceert met ieder device op diens eigen snelheid. Is niet voor niets dat je parameters per device kunt instellen...
Het is wel zo dat wanneer je 2 devices tegelijk aanspreekt het langzaamste device de grootste bandbreedte in zal pikken, maar goed daar is lang geleden disconnect al voor uitgevonden.

• riesg
Ik ben erachter, het ligt inderdaad aan mijn sca->68 pins convertor.
De ultra2 schijf met 68 pins aansluiting draait probleemloos 80 op de controller.

Weet iemand waar zo'n lvd compatible convertor te krijgen is?

Eén ding is zeker, je leert een hoop van scsi op deze manier:):)

• BN

BN

http://www.abgcomputers.nl/Convertors_(SCA)/

en anders misschien Alternate of MEMO

Pagina: 1