Toon posts:

Beste netwerk??

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag van ervaringen weten wat het beste netwerk is qua bereik volgens mij kpn maar die vin ik te duur... :(

wil het graag weten tussen ben en dutchtone.. iemand *D

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Vodafone geen problemen hier!!!!

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

ben! heeft zijn netwerk redelijk verbeterd!

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
Met Ben nog steeds ellende hiero, ik woon dan wel in een superklein gat, maar dat wil niet zeggen dat het redelijk is dat als ik bereik wil hebben op mijn kamer dat ik mijn telefoon rechtop voor het raam moet zetten... ;(

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit is het zoveelste "Welk netwerk is het beste"-topic. Netwerken zijn alleen maar statistisch gezien beter dan andere. Waarmee ik wil zeggen dat het mogelijk is dat het 'beste' netwerk geen dekking heeft waar dat voor jou belangrijk is. En dat het 'slechtste' netwerk daar toevallig wel dekking heeft. Kan gebeuren, en gebeurt ook.
Van elk netwerk zijn er dan ook voor- en tegenstanders. Statistisch gezien zijn KPN en Vodafone waarschijnlijk de beste netwerken wat betreft percentage dekking van Nederland. Maar geen één netwerk heeft 100% dekking, en die paar procentjes waar geen dekking is, zijn per netwerk verschillend.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Precies, het "beste netwerk" wil je alleen om te kunnen zeggen tegen je vrienden "ik heb het beste netwerk". Ik zelf vind dat redelijk kans zinloos.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• EsCo
Op vrijdag 22 maart 2002 22:55 schreef JvS het volgende:
Precies, het "beste netwerk" wil je alleen om te kunnen zeggen tegen je vrienden "ik heb het beste netwerk". Ik zelf vind dat redelijk kans zinloos.
Dat is natuurlijk onzin, het beste netwerk wil je juist zodat je er een beetje op kan vertrouwen dat als jij je foon uit je zak haalt dat je dan ook wel ff kan bellen en gebeld kan worden en niet eerst een kwartier bereik hoeft te zoeken...

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 22:55 schreef JvS het volgende:
Neej daar ben ik het niet mee eens, ik neem het beste netwerk omdat ik kwaliteit wil. Ik heb geen zin om ergens te staan waar ik geen bereik heb met bijvoorbeeld d*, dan wil ik toch liever kpn of libertel daarmee heb ik dan bijvoorbeeld wel bereik.
Dus opscheppen is hier zeker niet aan de orde. Maar dit is een eeuwige discussie die pas nog aan de orde geweest is. Ik kan zo snel het topic niet vinden, maar iemand zou met bewijzen komen die echter nog steeds niet geleverd zijn.
Mijn eigen lijstje is dan ook:

1. KPN/Vodafone
2. Ben
3. Telfort
4. D*

• EsCo
Op vrijdag 22 maart 2002 23:55 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Neej daar ben ik het niet mee eens, ik neem het beste netwerk omdat ik kwaliteit wil. Ik heb geen zin om ergens te staan waar ik geen bereik heb met bijvoorbeeld d*, dan wil ik toch liever kpn of libertel daarmee heb ik dan bijvoorbeeld wel bereik.
Dus opscheppen is hier zeker niet aan de orde. Maar dit is een eeuwige discussie die pas nog aan de orde geweest is. Ik kan zo snel het topic niet vinden, maar iemand zou met bewijzen komen die echter nog steeds niet geleverd zijn.
Mijn eigen lijstje is dan ook:

1. KPN/Vodafone
2. Ben
3. Telfort
4. D*
Ikzelf zou Telfort een plekje hoger zetten en Ben een stukje naar onderen.

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 00:02 schreef EsCo het volgende:

[..]

Ikzelf zou Telfort een plekje hoger zetten en Ben een stukje naar onderen.
Ja telfort is zijn netwerk goed aan het uitbreiden. De kloof tussen telfort en ben is dan ook niet erg groot.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 23:55 schreef M@FI@ het volgende:
1. KPN/Vodafone
2. Ben
3. Telfort
4. D*
Hier ben ik het mee eens, met de kanttekening dat op sommige locaties ben zelfs nog beter is dan KPN/Vodafone. Bijv. bij mij op school in Utrecht, met KPN/Vodafone kan je alleen bovenin het gebouw bellen, met Ben door het hele gebouw.

Zelfde geld in Amsterdam in de grachtenpanden (kennis van me woont daar)... als je dieper de panden in gaat vallen KPN/Vodafone eerder weg dan ben.

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

ik heb altijd KPN gehad.
Vodafone (libertel) komt voor mij op de 2e plaats
ik hoor er wel goeie dingen over maar heb er zelf weinig ervaring mee.
ben werkt alleen in de stad, ik woon op de veluwe en iedereen in het buitengebied met ben geeft geen ontvangst. >:)

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42
Hangt er volledig vanaf waar je je bevindt. Hier doet KPN het bagger, Libertel/Vodafone redelijk, en Dutchtone bruut goed. Is dus weinig over te zeggen, maar over het algemeen zal KPN het beste netwerk hebben, gevolgd door Vodafone.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Het slimste lijkt mij om gewoon in je omgevening (vrienden/buren etc.) te vragen wat voor Netwerk zij hebben en dan vragen wat zij ervan vinden. Vodafone is overal in Nederland bijna top. Ik heb nog nooit 1 slechte plek gehad. Ben is de laatste tijd erg verbeterd. KPN heeft ook een zeer goed netwerk, komt in de buurt van Vodafone. Telfort is gewoon bagger. Buiten gaat alles prima, maar binnen. houd op. En Dutchtone ongeveer hetzelfde verhaal. iets beter.

Neem Ben anders een keertje op proef
[topic=433218/1/25]
Of lees dit: Gratis bellen met Ben
Je mag dan 60 minuten lang het netwerk van Ben testen

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• vooghel
  • Laatst online: 17:52

vooghel

Cunning linguist

Op zaterdag 23 maart 2002 00:19 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens, met de kanttekening dat op sommige locaties ben zelfs nog beter is dan KPN/Vodafone. Bijv. bij mij op school in Utrecht, met KPN/Vodafone kan je alleen bovenin het gebouw bellen, met Ben door het hele gebouw.

Zelfde geld in Amsterdam in de grachtenpanden (kennis van me woont daar)... als je dieper de panden in gaat vallen KPN/Vodafone eerder weg dan ben.
Dat komt omdat de 1800-band (Ben, D*, Telfort beter door muren etc. doordringt. De 900-band heeft weer een groter bereik per antenne.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op maandag 25 maart 2002 10:51 schreef vooghel het volgende:

[..]

Dat komt omdat de 1800-band (Ben, D*, Telfort beter door muren etc. doordringt. De 900-band heeft weer een groter bereik per antenne.
Over het algemeen is het eerste niet waar. Lagere frequenties dringen verder door. Denk maar aan bv. buren die geluidsoverlast maken; je hoort vooral de bas en niet de hoge tonen. Maar als het 1800 netwerk sterker is dan het 900 netwerk, dan zal het natuurlijk beter doordringen. (Je hoort bv wel de hoge tonen van de buren, maar niet de bastonen van het huis ernaast.)

• maontje
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Beste netwerk is dat netwerk waar je zelf het meest tevreden over bent. :9

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Er valt niet altijd iets zinnigs over te zeggen.
Heb vaak beter bereik met Telfort dan mijn zus met KPN..ligt er maar aan waar je zit.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op maandag 25 maart 2002 19:44 schreef maontje het volgende:
Beste netwerk is dat netwerk waar je zelf het meest tevreden over bent. :9
Helemaal mee eens! Goede uitspraak. En ik vind dat alle providers een voorbeeld zouden moeten nemen aan Ben met de Proefben actie.

Pagina: 1