Hoi ik ben een schijf kwijt uit een stripe set van 4 schijven. Nu is die schijf weer beschikbaar, maar is het raid niet meer intact. Kan ik, aan de hand van de data op de 3 overgebleven, de data van de raid voor de verloren schijf herstellen
Is het echt RAID 0 of is het RAID 5?
Als het RAID 0 is dan kun je het wel shaken, de data word nl verdeeld over de vier schijven.
Kaat er een kapot dan ben je de pineut.
Beter is het om RAID 5 te gebruiken, als er dan een kaopt gaat dan kun je de data herstellen met een andere HD.
Als het RAID 0 is dan kun je het wel shaken, de data word nl verdeeld over de vier schijven.
Kaat er een kapot dan ben je de pineut.
Beter is het om RAID 5 te gebruiken, als er dan een kaopt gaat dan kun je de data herstellen met een andere HD.
't is een raid 0, ja. is het echt onmogelijk?
Is er geen speciale software om dit te herstellen?
Helaas, toen een van jouw harde schijven besloot om ermee te kappen heeft hij een kwart van jouw data mee genomen.Op vrijdag 22 maart 2002 21:47 schreef videodok het volgende:
't is een raid 0, ja. is het echt onmogelijk?
Deze data staat niet op de andere HD's.
Ik hoop niet voor je dat je veel kwijt bent want het valt niet meer te restoren.
Ja, ik weet dat hij een kwart meenam, maar is het niet te herstellen aan de hand van de andere 3 kwart.
Nee, zoals ik daarnet al zei, de data die weg is bestaat niet op de andere schijven.
Als ik 4 appels heb, en die verdeel ik onder 4 personen.
1 persoon eet een appel op, kan ik van de over gebleven 3 appels dan 4 appels maken?
Jah, er is wel een manier om die appel terug te krijgen maar dat bedoel ik niet.
M.A.W. dit gaat niet lukken.
Edit: Vraagstelling verbeterd.
Als ik 4 appels heb, en die verdeel ik onder 4 personen.
1 persoon eet een appel op, kan ik van de over gebleven 3 appels dan 4 appels maken?
Jah, er is wel een manier om die appel terug te krijgen maar dat bedoel ik niet.
M.A.W. dit gaat niet lukken.
Edit: Vraagstelling verbeterd.
Nou hier had ik het zelfde,
Een Hd ging naar de eeuwige jachtvelden, en mijn array was verbroken daaaag gegevens.......
Als je vier hd's hebt is het misschien verstandig om ze twee aan twee op raid 1( correct me if im wrong
) te zetten.Ik ben er dan wel even van uit gegaan dat ze allemaal de zelfde grootte hebben.
Als er aan eentje er mee op houdt( in een van de twee arrays die je dan hebt) dan is er altijd nog een mogelijkheid om te backuppen.
Een Hd ging naar de eeuwige jachtvelden, en mijn array was verbroken daaaag gegevens.......
Als je vier hd's hebt is het misschien verstandig om ze twee aan twee op raid 1( correct me if im wrong
Als er aan eentje er mee op houdt( in een van de twee arrays die je dan hebt) dan is er altijd nog een mogelijkheid om te backuppen.
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Verwijderd
Kun jij met meel, eieren en zout (driekwart van de ingredienten) pannekoeken bakken ?Op vrijdag 22 maart 2002 21:51 schreef videodok het volgende:
Ja, ik weet dat hij een kwart meenam, maar is het niet te herstellen aan de hand van de andere 3 kwart.
Is het niet zo dat een raid systeem wegschrijft volgens een bepaald algoritme en dat ik door de overgebleven data de verdwenen gegevens terug kan berekenen. Ik ben echt op zoek naar een mogelijke oplossing. Data recovery bedrijven werken toch ook op deze wijze?
Ja, want zonder zout kun je ook een lekkere pannenkoek bakken.Op vrijdag 22 maart 2002 21:56 schreef Dalik het volgende:
[..]
Kun jij met meel, eieren en zout (driekwart van de ingredienten) pannekoeken bakken ?
Voor de duidelijkheid, mijn vraagstelling was om het begrip duidelijker te maken, niet om Videodok te kleineren.
Dit is iets wat jij nu wel doet, en dat is niet de bedoeling want hij stelt een goede vraag.
Ik heb dit zelfde onlangs ook meegemaakt en ik weet hoe vervelend het is om op diemanier data te verliezen.
Ik kan mij dan ook goed in deze situatie inleven.
Dit werkt alleen bij RAID 5, dan kun je er een andere schijf in hangen en de data herstellen.Op vrijdag 22 maart 2002 21:58 schreef videodok het volgende:
Is het niet zo dat een raid systeem wegschrijft volgens een bepaald algoritme en dat ik door de overgebleven data de verdwenen gegevens terug kan berekenen. Ik ben echt op zoek naar een mogelijke oplossing. Data recovery bedrijven werken toch ook op deze wijze?
Bij RAID 0 wordt alle data verdeeld over de schijven zonder dat een gedeelte van de data versleuteld word opgeslagen.
Ja raid 4 en Raid 5 heet dat.Op vrijdag 22 maart 2002 21:58 schreef videodok het volgende:
Bij raid 0 werkt dat niet.
Raid 0 is leuk en snel....maar heeft gevolgen.
Jij hebt hem ondervonden.
Backuppen is dus verstandig.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Vergeet je de melk nie ?Op vrijdag 22 maart 2002 22:00 schreef bazs2000 het volgende:
[..]
Ja, want zonder zout kun je ook een lekkere pannenkoek bakken.
But seriously, no diss intended
Pagina: 1