Ervaringen 18"+ TFT's

Pagina: 1
Acties:

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben van plan of de Viewsonic VG191B 19" of de IIyama AS4637UT 18.1".

Echter kan ik echt nergens een goede review ontdekken van grotere TFT schermen (niet via de searchengines en ook niet op onze internationale tweakers.net-achtige sites). Ook vind ik weinig cq niks op GoT zelf.

Ik was eigenlijk al zeker over de Viewsonic, totdat ik vandaag op Toms Hardware iets las over de MVA schermen (niet bijster positief)

De voorwaarden die ik stel aan mijn toekomstige monitor:
- Prijs € 1900 of lager.
- Goede contrastratio. (Zo rond de 350:1 of beter)
- Goede lichtopbrengst. (250 nits of meer)
- Respons (v+h) van 30ms of sneller.
- Native resolution van 1280x1024 of hoger.

Bezit jij een 18" of groter LCD scherm, hoe zijn dan jouw (subjectieve) ervaringen hier mee?

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
w000t

1900 euro???
das veel geld

----------------------------------------

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit hier te Gotten op een 18,1" IIyama Pro Lite 46a. :)
Het bevalt me uitstekend; behalve als er (vooral) kleine contrastrijke objecten over het schem vliegen. Dan vind ik dat nagloei-spoor irritant. In quake ofzo heb ik er geen last van.

Het blijkt het model "AS4636D" te zijn; met speakertjes dus; die overigens geen knip voor de neus waard zijn als je van harde muziek houdt.

• DSmarty
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 21:57 schreef The Dutchman het volgende:
w000t

1900 euro???
das veel geld
Ik weet het, ik heb nog veel overuren, compensatieuren en vakantieuren staan van vorig jaar.
Deze kan ik bijna niet opkrijgen (of ik moet zinloos vrij nemen).
Goede PC's heb ik al, dus wil ik middels PC-Prive een goede monitor halen die compacteren lichter is en minder belastend voor mijn ogen (gezien het aantal uren dat ik achter een scherm besteed).
Het is en blijft natuurlijk veel geld, dat ben ik met je eens...

• DSmarty
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 22:01 schreef Cubix het volgende:
Ik zit hier te Gotten op een 18,1" IIyama Pro Lite 46a. :)
Het bevalt me uitstekend; behalve als er (vooral) kleine contrastrijke objecten over het schem vliegen. Dan vind ik dat nagloei-spoor irritant. In quake ofzo heb ik er geen last van.

Het blijkt het model "AS4636D" te zijn; met speakertjes dus; die overigens geen knip voor de neus waard zijn als je van harde muziek houdt.
Die monitor heeft een responsetijd van 40MS, volgens mij is die afterglow een resultaat daarvan.
Speakertjes zijn meer voor de marketing denk ik, iemand die meer dan 1000 € besteed aan een monitor zal hoogstwaarschijnlijk ook wel fatsoenlijke speakertjes bezitten. (aanname)

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 22:09 schreef DSmarty het volgende:

[..]

Die monitor heeft een responsetijd van 40MS, volgens mij is die afterglow een resultaat daarvan.
Speakertjes zijn meer voor de marketing denk ik, iemand die meer dan 1000 € besteed aan een monitor zal hoogstwaarschijnlijk ook wel fatsoenlijke speakertjes bezitten. (aanname)
Voor mijn vader (waarvan die monitor is) zijn die speakertjes prima; hij speelt geen spellen en luistert geen muziek achter z'n pc. Prima voor kantoorgebruik.

• DSmarty
  • Niet online
Da's waar, voor LAN'en als je niet je hele set wil meenemen kan het ook wel handig zijn inderdaad. (mits de kwaliteit acceptabel is)

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 11:17 schreef DSmarty het volgende:
Da's waar, voor LAN'en als je niet je hele set wil meenemen kan het ook wel handig zijn inderdaad. (mits de kwaliteit acceptabel is)
als je aardig wat gewent bent dan is het ontzettend brak
bij ons op school hebben ze speakertjes in een philips tft, iedereen vond het een prachtig geluid weergeven, ik dus niet, kaal en kil klinkt het

ok zo'n ding koop je ook niet voor de speakertjes

maar heeft zo'n ding niet een ontzettende vertraging ? ik vind ze dus echt niet fijn doe mij maar een crt bak

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In de C'T van december 2001 stond nog een test van 16-18" TFT's. De beste 18" bleek een MultiSync LCD1830 te zijn. Dit vind ik wel opvallend want het is al een behoorlijk oud scherm.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Ik heb ervaring met de Iiyama AU4831D. Dit is een 19" 1600x1200 scherm.

En hij is best :9~
Het enige nadeel is dat het scherm niet supergroot is voor een 1600x1200. Een inchje of 2 meer zou niet erg zijn. De VIS van een 22" CRT is ook vaak ca. 20.3".

Ik heb hem zelf niet; ik doe het nog met een bijna 7 jaar oude Samtron SC-726DXL (beste aankoop die ik ook gedaan heb :) ). Ik ben best bereid om veel geld aan een beeldscherm uit te geven, maar dan moet ie ook wel helemaal perfect zijn. Die Iiyama komt dicht in de buurt. De contrast ratio (1:300) en lichtopbrengst (200) zijn misschien niet helemaal perfect, maar in de praktijk vind ik dat zelf geen probleem. Ik zou zeggen staar je niet blind op de specs, maar kijk zelf naar het scherm; voor dit geld moet dat ook wel kunnen. Het voordeel van de Iiyama is dat ie goedkoop is: slechts 1910 euro bij SWW (b.v.). En hij heeft ook een DVI aansluiting (wat dus een echt beter beeld geeft :P ).

Ik zou zeker gaan voor een 1600x1200 resolutie. Uiteindelijk wil je dat toch 8-) en dan kun je beter even doorsparen dan over een jaar weer een monitor te kopen.

In de c't die maandag verschijnt (en bij abonnees dus maandag of dinsdag in de brievenbus ligt zal een test staan van grote TFT monitoren. Ik heb het dan over #7 (de duitse uiteraard :7 ).

Succes met je keuze en laat even weten wat het geworden is.

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou, ik heb een SGI TFT 18,1 inch, deze:http://www-europe.sgi.com/peripherals/displays/f180/

Voor dvd, office en internet beregoed.Ook games als aquanox en Max Payne en Ghost recon lopen hier super op en zijn superscherp maar dit zijn ook games die op de native res(1280x1024) niet zoveel fps halen , maar zodra ik shooters als Quake 3 of UT ga spelen ga je wel degelijk ghosting zien als ik geen verticale sync aanzet.
Ik speel shooters dan ook meestal op mijn tweede scherm ook echt een lekker scherm(zie sig)

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Pagina: 1