Kantoorpc's samenstellen, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ten eerste: het gaat eigenlijk om alles wat er in en om een pc huist, dus vandaar in HA.

Ik moet dus voor m'n vader 3 kantoorpc's samenstellen. Deze pc's moeten voldoen aan de volgende eisen:
- moet w2k kunnen trekken
- Standaard Office applic's kunnen draaien
- Evt internet/email
- Evt MegaCAD kunnen draaien.
Verder worden er geen multimediale of andere krachtverlangende eisen gesteld.
Dan: Mijn pa heeft een staalsnijderij, en dus is de omgeving _erg_ stoffig. Of het stofzuigen van de pc's tegen te gaan (ijzerstof geleidt en heeft in het verleden al eens tot rare problemen gezorgd, die met een simpele kwast en schoonpoetsen verholpen werden) en ze zo stabiel mogelijk te houden, gaan mijn voorkeur in deze uit naar Intel proc's, omdat ze minder koeling nodig hebben dan AMD's.
Verder ben ik minder thuis in Intel spul dan in AMD spul, dus nog een paar vraagjes.

Zelf had ik het volgende in gedachten:
P3 of celly proc's (zeg 1 ghz) (welke socket?)
Bijpassend Abit of Asus mobootje, liefst zo kaal mogelijk.
52x Lite-on CD-rom (of tóch DVD??)
256mb werkgeheugen (zal dan SDRAM zijn, toch?)
20gb Maxtor 7200rpm HD'tje
Floppydrijf
3Com netwerkkaart
Matrox G550 32mb Videokaart (om de 2D, 3D wordt _niet_ gebruikt)
En dat alles in een In-Win S500 towertje

De vraag is: is dit geschikt genoeg?
Een p4 is dikke overkill voor de progs die gedraaid worden. Aangezien de pc's in 2,5 tot 3 jaar afgeschreven worden, is de toekomst niet zo'n groot hangijzer.
En: welke socket op het mobo, welk mobo (chipset)??

Namens ons paps,
Bij voorbaat dank :)

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

Ik zou zowiezo in zo'n omgeving een kast met stoffilters kopen, ik dacht dat je bepaalde antec server kasten hiermee kan kopen, misschien kan je ze ook wel loskopen en in een goedkopere kast zetten.

Ik zou geen celeron of duron kopen, gezien het de levensduur van zo'n systeem wel erg bekort.

En als je geen dure monitor erbij koopt, zou ik onboard video nemen scheelt je vrij veel geld en bij lage resoluties t/m 1024/768 is het naar mijn mening de verbetering niet waard.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Celeron Tualatin 1,3 GHz kan heel goed, lijkt me. PIII is niet sneller en wel duurder. Je kunt ook een P4 1,6 nemen maar die zal voor kantoor iets langzamer zijn en upgraden zal waarschijnlijk niet nodig zijn in de komende drie jaar, beetje zonde van het geld. Voor wat hogere eisen op grafisch gebied (gewoon strakke 2D bedoel ik) vind ik de onboard video toch meestal inferieur. Ik vind die Matrox een goed idee. gewoon cdrom, beter geen onboard LAN (die 3COM is goed): wat mij betreft zit je wel goed met je plan. :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28
Heb bij een bedrijf 3 machines neergezet:

AMD Duron 700
128MB PC133 SDRAM (M-Tek)
PC CHIPS M810 (SiS 730S plank met alles onboard)
Lite-on 52X CD-ROM (cheap)
Samsung 3.5" diskettedrive
Western Digital 20GB 7200RPM drive
No-name 15" TFT scherm geproduceerd door Samsung
Standaardkast
Coolermaster cooler (goedkoopste die er was)

Enige waar je om moet denken met die PC CHIPS borden is dat je het geheugen niet op 133MHz laat lopen, dan zijn ze nml heel erg onvoorspelbaar (als ik er ben zijn ze stabiel, ben ik weg: zo nu en dan crashen :( )

Enige waar we niet tevreden mee zijn is die kast en die coolermaster cooler. Die kast is opzich niets mis mee, maar hij dempt compleet GEEN geluid, heb zelf ook zo'n kast, sindskort de fan van mn CPU vervangen door PAPST 12cm, en nu issie wel stil.

Tis maar wat je zelf wilt, als jij per se een Intel wil, kan je een soortgelijk bordje nemen met een Pentium III of Celeron erop.

• bart1234
Ik ben eens wat aan het rekenen gegaan, en het blijkt dat een P4 combo amper duurder is dan een celly of P3 combo. Dus dan maar P4 zei ons paps :)
Wat het stof betreft: Ieder half jaar kast open en afstoffen is de oplossing. De problemen ontstaan pas na een jaar ofzo, dus dat is allemaal goed te ondervangen. Met de huidige intel systemen iig :)
Voor de P4 icm Rambus geheugen gaan we voor een i850 chipset toch :?

De reden waarom we voor intel gaan: minder cooling nodig = minder airflow nodig = is minder stof in de kast :)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mooi dat je pa niet al te kinderachtig doet... Vaak is 50 Euro verschil al een probleem.

• bart1234
Op vrijdag 22 maart 2002 22:28 schreef Gianni Rombios het volgende:
Mooi dat je pa niet al te kinderachtig doet... Vaak is 50 Euro verschil al een probleem.
Ik heb 'm om de oren geslagen met het feit dat ie een Audi A6 2.5TDI V6 rijdt, en dat ie dus maares niet zo op de centen moet zitten :D

• _JGC_
Op vrijdag 22 maart 2002 22:15 schreef bart1234 het volgende:
Ik ben eens wat aan het rekenen gegaan, en het blijkt dat een P4 combo amper duurder is dan een celly of P3 combo. Dus dan maar P4 zei ons paps :)
Wat het stof betreft: Ieder half jaar kast open en afstoffen is de oplossing. De problemen ontstaan pas na een jaar ofzo, dus dat is allemaal goed te ondervangen. Met de huidige intel systemen iig :)
Voor de P4 icm Rambus geheugen gaan we voor een i850 chipset toch :?

De reden waarom we voor intel gaan: minder cooling nodig = minder airflow nodig = is minder stof in de kast :)
Ehm, je wilt niet weten wat die Pentium IV's allemaal verstoken, is altijd nog evenveel of meer dan een vergelijkbare Athlon helaas.
Tis alleen dat Intel standaard een hele goede cooler meelevert, die ook nog eens vrij stil is, waardoor mensen zeggen: "AMD wordt warmer dan Intel en hebben ook veel meer cooling nodig"
Als je echt een koude CPU wilt, kan je een VIA/Cyrix C3 proberen, of net zoals ik een tijd in mn server zonder fans gedaan heb: gewoon een mobile CPU in je desktop mobo zetten :)

• bart1234
Op vrijdag 22 maart 2002 22:31 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Ehm, je wilt niet weten wat die Pentium IV's allemaal verstoken, is altijd nog evenveel of meer dan een vergelijkbare Athlon helaas.
Tis alleen dat Intel standaard een hele goede cooler meelevert, die ook nog eens vrij stil is, waardoor mensen zeggen: "AMD wordt warmer dan Intel en hebben ook veel meer cooling nodig"

Als je echt een koude CPU wilt, kan je een VIA/Cyrix C3 proberen, of net zoals ik een tijd in mn server zonder fans gedaan heb: gewoon een mobile CPU in je desktop mobo zetten :)
Dat weet jij, dat weet ik, maar zie m'n pa dat maares uit te leggen :)
De C3 gaat in de toekomst denk ik niet krachtig genoeg zijn vanwege Megacad/autocad en Esprit. Die optie had ik zelf ook al overwogen namelijk :)

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Jongen ikk zeg je: Ga naar www.megasellers.nl

Een goedkope celeron machine krijg je voor niet al te veel geld. Standaard Xp Pro op geinstalleerd. heb net zelf 7 pc's voor een internetcafe besteld met daarbij het een en ander. De verzendkosten zijn gratis en 3 jaar ONSITE garantie. Kijk dat noem ik service! En een goede service aldaar! Behalve zo een meisje! Die is zo spontaan maar tegelijkertijd naief. Spontaan in de negatieve zin want als klant (ik) die een order wilt plaatsen bestaande uit een totale bedrag van 25000 gulden wilt een eerste goede indruk krijgen en dus geen 'je' of 'wat moet je' te horen krijgen. Zij presenteert het bedrijf. Als bedrijf moet je je een beetje in het begin (1e indruk) ingedekt en zo zakelijk mogelijk houden. En jouw (afnemer) het gevoel geven dat jij heel belangrijk voor hun bent. In feite is het ook zo. Dus mocht je die vrouwelijke stem aan de lijn krijgen: vraag naar een ander sales representative!!!!!!!!!
Haar naam begint met een N

Maar om geen reklame te maken ga ik verder:

Koop een hele goedkope server kast. Een vierkant geval met doorzichtige deurtjes. Zorg dat achterkant voorzien is van een gat ter hoogte van de ventilators van de pc. Maak een gat aan de zijkant van de kast en plak hierachter een stukje antistofdoekjes op die je nu overal kunt vinden. Die van Dirk (paarse/bordeauxrode doosje) zet ik ook in mijn stofzuiger: zuigt gewoon goed en gaan niet stuk. Zet eenzelfde soort doekje ook op de achterkant van de server kastje. Zo blijf je kast fris en stofvij.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

ps. vraag een boekje aan. Die is veel overzichtelijker.

pssstt. wel doen heh? >:)

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van de Asus TUSL2-M

Dit is de uATX uitvoering, 3Com 10/100 onboard, audio/video onboard, i815 chipset.

Kan gewoon een snelle P3/Celeron op, wat mem erin, uATX kastje erom, en je hebt een snelle, compacte, en vooral, stabiele pc

• moeizaam
  • Laatst online: 27-04-2024
Gebruik een KVM switch.

Signature?

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 22:47 schreef DJSmiley het volgende:

Dit is de uATX uitvoering, 3Com 10/100 onboard, audio/video onboard, i815 chipset.

Kan gewoon een snelle P3/Celeron op, wat mem erin, uATX kastje erom, en je hebt een snelle, compacte, en vooral, stabiele pc
Daar zou ik ook voor kiezen inderdaad. Een moederbord met alles on-board. Scheelt ook weer bij het schoonhouden van het hele spul. Prik er dan een P3 933 op of zo met 256 Mb SDRam en een 20 Gb HD en je hebt hele puike systeempjes...

Iets om over na te denken: LCD schermen ipv CRT monitoren ivm de stofgevoeligheid?

Verwijderd

Asus Terminator barabone systeempje.

• bart1234

WTF is uATX??
En voor de duidelijkheid: we hebben het over desktops, werkstations dus! :)
Er staan nu CRT's, al jaren lang, en die hebben vreemd genoeg nergens last van :) En aangezien het nou ook nog niet zo is dat de centen ons paps op de rug groeien, maar fijn CRT's :)

• DJSmiley
Op vrijdag 22 maart 2002 22:59 schreef bart1234 het volgende:

[..]

WTF is uATX??
Micro ATX

dus lekker compacte plankies (/kassies)

alleen wat minder voor een tweaker, weinig PCI sloten, maar goed, wtf boeit dat voor een kantoorbak?

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 22:59 schreef bart1234 het volgende:

[..]

WTF is uATX??
En voor de duidelijkheid: we hebben het over desktops, werkstations dus! :)
Er staan nu CRT's, al jaren lang, en die hebben vreemd genoeg nergens last van :) En aangezien het nou ook nog niet zo is dat de centen ons paps op de rug groeien, maar fijn CRT's :)
Dan verkoopt ie toch gewoon de auto..........aan mij :P

• bart1234
Op vrijdag 22 maart 2002 22:59 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Micro ATX

dus lekker compacte plankies (/kassies)

alleen wat minder voor een tweaker, weinig PCI sloten, maar goed, wtf boeit dat voor een kantoorbak?
Ah, ik dacht al.
Alles wat er in moet zit dan toch al on-board, dus idd: wtf! Is idd het overwegen waard. Bedankt voor de tip!

• DJSmiley

Edit: dit plankje staat zoals ik t snel zie NIET in de pricewatch. Is ook een redelijk onbekend bordje.

Micro-Square in zeewolde is iig een distributeur ervan, daar heb ik er al een aantal vandaan gehaald. ( www.micro-square.nl )

Je kan ook voor een gewone TUSL2-C gaan, met videoonboard, alleen die is
a. groter (normaal ATX)
b. geen lan onboard

Of een chaintech/gigabyte, i815 based plankje.

Videokaart onboard lijkt me prima, de 815 chipset is gewoon stabiel, en best beeld. De G550 voor beeld (2d) vind ik overkill, tenzij je op hoge res gaat draaien.
Een geforce erin is nix, die dingen zijn 2D beetje brak vind ik. Dan liever onboard video (i815)

Oh, hd wel 7200rpm nemen, kost bijna nix, scheelt toch leuk in snelheid.
Geheugen... 256Mb idd, geen OEM (dat zuigt).
En natuurlijk ff kijken welk OS je erop pleurt...
Persoonlijke voorkeur: Win2k
Win98 is niet echt stabiel voor zakelijk gebruik,
Win XP is stuk duurder, als je de Pro neemt. Home kan ook, maar dat gaat weer niet icm een (NT/2K) server.

Monitor: een "simpel" CRTtje.. LiteOn ofzo,
raad je wel een FLAT aan, ziet er een stuk mooier uit, en werkt ook stukken fijner. Prijsverschil is de moeite waard, is nieteens zo groot.

• Scare360
  • Laatst online: 16:56
compaq

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 13:04
Voor CAD Toepassingen :
Altijd een PIII nemen ipv een Celeron. (Veel krachtiger in dit soort zware toepassingen)
en natuurlijk 512 mb ipv 256 (mits CAD nie gedraait te worden op de bewuste pc)

Ik zou een Tualatin pIII 1,2ghz op een asus CUSL2-T aanbevelen, rock steady!

Verder zag het er goed uit (ben ff je video kaart vergeten)
voor grafishe shit de Matrox g550.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Op zaterdag 23 maart 2002 00:03 schreef menn0 het volgende:
Voor CAD Toepassingen :
Altijd een PIII nemen ipv een Celeron. (Veel krachtiger in dit soort zware toepassingen)
Ik zou een Tualatin pIII 1,2ghz op een asus CUSL2-T aanbevelen, rock steady!
Is niet waar: Celeron Tualatin 1,3 GHz presteert net zo goed.

Verwijderd

Ik maakte mijn IBM pc op mijn werk laatst open. Die had een soort van passieve koeling (P III). Een heel groot koelblok met hieroverheen een soort buis die naar de voedingfan liep waardoor deze voor de airflow langs de koelblok zorgde. Dus slechts 1 fan in het hele systeem. Als je nou ook nog zorgt voor een filterrooster bij je lucht inlaat dan kom je volgens mij al een heel eind.

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 00:21 schreef Gianni Rombios het volgende:

[..]

Is niet waar: Celeron Tualatin 1,3 GHz presteert net zo goed.
DAt klopt niet helemaal. CAD applicaties moeten het voornamelijk van cache geheugen van de processor hebben en niet zozeer van de kloksnelheid. Ik gebruik zelf een P III XEON die tov een normale P III veel lekkerder en soepeler loopt. Ik heb het dan wel over zware 3D CAD applicaties en niet over 2D CAD. Gebruik je gewoon 2D (autocad achtig) neem dan evt die cellie tualatin.

Verwijderd

origineel Intel of Aopen AX34U of ASUS TUSL2-C mobo
Cel 1,2 Tualatin
256 Mb PC133 Dane-Elec/Kingston
WD of IBM ofsow 7200 RPM
Matrox kaartje 450/550 ?
gewone standaard kast alleen moet je ff ergens van die stof gevallen kopuh en achter alle gaten plakken die in die kast zitten...
Gewone CDROM speler (DVD's worden toch (nog) nooit gebruikt)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Op zaterdag 23 maart 2002 10:29 schreef linus-1 het volgende:

[..]

DAt klopt niet helemaal. CAD applicaties moeten het voornamelijk van cache geheugen van de processor hebben en niet zozeer van de kloksnelheid. Ik gebruik zelf een P III XEON die tov een normale P III veel lekkerder en soepeler loopt. Ik heb het dan wel over zware 3D CAD applicaties en niet over 2D CAD. Gebruik je gewoon 2D (autocad achtig) neem dan evt die cellie tualatin.
Je zal ongewijfeld gelijk hebben (ik heb geen ervaring met 3D CAD) alleen heeft een Tualatin Celeron net zoveel cache als een Tualatin P!!!, dus valt het 'cache-omvang-voordeel' waar jij aan refereert weg. Of je moet een duurdere P!!!-S nemen (eentje met 512kB L2), dan kan het idd uitpakken zoals jij zegt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 10:41 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Je zal ongewijfeld gelijk hebben (ik heb geen ervaring met 3D CAD) alleen heeft een Tualatin Celeron net zoveel cache als een Tualatin P!!!, dus valt het 'cache-omvang-voordeel' waar jij aan refereert weg. Of je moet een duurdere P!!!-S nemen (eentje met 512kB L2), dan kan het idd uitpakken zoals jij zegt :)
Dit was eingenlijk een algemene stelling en ik denk dat in dit geval de cellie het best goed zal doen.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:12

ChUcKiE

Dus........

Zal wel bij een aantal mensen niet goed vallen, maar koop een drietal Compaq EN (tweede hands) of EVO nieuw en je bent klaar!

Zoals al eerder geopperd is, deze PC's bestaan onder andere uit een I815 moederbordje met allen onboard. Ze zijn zeer stabiel en de prestaties zijn goed.

Voor de duidelijkheid, ik heb het hier dus over de Compaq (Bussiness) Dekspro PC's en niet over de Pressario serie.

Op die Compaq's zit ook nog eens goede garantie op!

Persoonlijk zou ik voor het bedrijfsleven nooit zelf PC's in elkaar gaan knutselen. Het zal waarschijnlijk een paar honderd gulden per PC minder kosten, maar als de gebruiker daardoor 1 keer een halve dag niet kan werken, dan heb je dat al lang terug verdiend!
Ga voor degelijkheid. Die A-merken hebben hun PC's uren/dagen lang getest opstabiliteit.

Sux6

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• _JGC_
Op vrijdag 22 maart 2002 23:16 schreef DJSmiley het volgende:

En natuurlijk ff kijken welk OS je erop pleurt...
Persoonlijke voorkeur: Win2k
Win98 is niet echt stabiel voor zakelijk gebruik,
Win XP is stuk duurder, als je de Pro neemt. Home kan ook, maar dat gaat weer niet icm een (NT/2K) server.
Zou ik ook doen bij een bedrijf ja: allemaal win98 computers daar en een NT4 SP6A server.
Wij dus Win2K Pro OEM bestellen bij die 3 nieuwe PC's, waren niet op voorraad, zou contact worden opgenomen. Ook zou 3x Office 2000 op de Open License worden bijgeschreven.
2x raden wat ze nu draaien? Illegale Win98 versie, omdat er nog steeds geen contact met ze is opgenomen |:(

Verwijderd

Wat voor service contract ga je voor die pc's afsluiten?
;)

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 11:29 schreef ChUcKiE het volgende:
Zal wel bij een aantal mensen niet goed vallen, maar koop een drietal Compaq EN (tweede hands) of EVO nieuw en je bent klaar!

Zoals al eerder geopperd is, deze PC's bestaan onder andere uit een I815 moederbordje met allen onboard. Ze zijn zeer stabiel en de prestaties zijn goed.

Voor de duidelijkheid, ik heb het hier dus over de Compaq (Bussiness) Dekspro PC's en niet over de Pressario serie.

Persoonlijk zou ik voor het bedrijfsleven nooit zelf PC's in elkaar gaan knutselen. Het zal waarschijnlijk een paar honderd gulden per PC minder kosten, maar als de gebruiker daardoor 1 keer een halve dag niet kan werken, dan heb je dat al lang terug verdiend!
Ga voor degelijkheid. Die A-merken hebben hun PC's uren/dagen lang getest opstabiliteit.

Sux6
Redenatie klopt helemaal. Service contract erbij zodat je nooit te lang zonder pc zit.

• _JGC_
Op zaterdag 23 maart 2002 11:29 schreef ChUcKiE het volgende:

Sux6
Helemaal gelijk. Compaq als bedrijfspc is niets mis mee, zelfs beter dan wat de klonenbakker om de hoek neerzet (de klonenbakker staat niet snel op de stoep, compaq wel)

Voor het bedrijf waar ik automatiseer gaat die compaq vlieger niet op, aangezien er geen bedrijf is die sneller en goedkoper het probleem heeft gefixt dan ikzelf. Ik woon 500m verderop en als ze bellen sta ik ook al op de stoep (that's what I call service :) )

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:12

ChUcKiE

Dus........

Op zaterdag 23 maart 2002 12:58 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Helemaal gelijk. Compaq als bedrijfspc is niets mis mee, zelfs beter dan wat de klonenbakker om de hoek neerzet (de klonenbakker staat niet snel op de stoep, compaq wel)

Voor het bedrijf waar ik automatiseer gaat die compaq vlieger niet op, aangezien er geen bedrijf is die sneller en goedkoper het probleem heeft gefixt dan ikzelf. Ik woon 500m verderop en als ze bellen sta ik ook al op de stoep (that's what I call service :) )
Totdat er specifieke hardware stukgaat en jij dat naar je computerwinkeltje moet opsturen.....

Dat gaat bij Compaq wat anders met de juiste onderhoudscontracten!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Gianni Rombios
  • Niet online
Op zaterdag 23 maart 2002 12:58 schreef _JGC_ het volgende:

[..]
aangezien er geen bedrijf is die sneller en goedkoper het probleem heeft gefixt dan ikzelf.
Dat is dus 3 jaar lang gratis en voor niks vervanging van onderdelen? HULDE! >:)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik vind 9 van de 10 configuraties die jullie aandragen toch best wel te licht eigenlijk. Ze moeten wel CAD programma's gaan draaien! :)

Ik zou voor zoiets gaan:

-Celeron Tualatin 1300
-Asus TUSL2-C
-512mb Dane-Elec (of Kingston ofzo, maar geen no-name)
-WD 40gb 7200 rpm (toch maar liever geen ibm ;))
-Matrox G450/G550
-3Com NIC
-Asus of LG cdrom
-Mooi flat beeldscherm zoals bijv. een Dell P991 (19")

Lijkt mij een leuke config zo :)

• bart1234
Bedankt voor de reacties, we zijn eruit :)
De pc's moeten CAD progs gaan draaien, maar niet constant. Dat is slechts voor bepaalde gevallen. Met een beetje mazzel niet eens 1 keer per dag gemiddeld. Maar als het moet gebeuren moet het wel te doen zijn :)
Het gaat het volgende worden:
p3 tualatin
Asus bordje dat hier al een paar keer voorbij kwam, maar zonder de on-board shit
Matrox G550 (géén overkill voor onze doeleinden)
20gb 7200rpm Maxtor hd
3com Nic
Lite-on CD-Rom
256mb Corsair
Beeldschermpjes staan er nog, van de vorige pc's, en daar heeft geen enkele werknemer over geklaagd, dus die gaan er (voorlopig) weer aan :)
Bedankt voor alle adviezen en de uitleg!

PS: dat onderhoud? Eitje. Gewoon een nood-pc klaar hebben staan. Als er een roept: hij doet het niet!, dan pakt hij/zij de nood-pc erbij, eigen kast eraf, noodkast aansluiten en verderwerken :) Zorgen dat de nood-pc alle benodigde progs geinstalleerd heeft, en klaar. De databases staan toch op de server, dus we hebben niks te maken met dataloss :)
Paps neemt het probleemgeval mee naar huis, en ik knutsel thuis even tot ie het weer doet :)
Mocht het een Nic'je zijn die overleden is: Nieuwe d'r in (we hebben nic's, nood-vga kaartjes, latjes geheugen en CD-romspelers voor dit soort gevallen op de plank liggen) etc. Dat stelt dus geen ruk voor :) En zolang het geen user abuse is (en het gaat geen user abuse worden :)) valt alles binnen de garantie, in ieder geval voor het eerste jaar :)

• _JGC_
Op zaterdag 23 maart 2002 15:46 schreef Gianni Rombios het volgende:

[..]

Dat is dus 3 jaar lang gratis en voor niks vervanging van onderdelen? HULDE! >:)
Krijgen ze een PC van mij te leen en stuur ik het kapotte onderdeel ondertussen op. Kan mn eigen PC wel missen voor een tijdje (ga ik toch gewoon een oude 486 tweaken, heb ik ook weer wat te doen, of wacht es: ook eens wat meer tijd aan school besteden ;) )
En nee, mn PC is niet overgeklokt, maar wel stil :)
Pagina: 1