Toon posts:

Tweaking & Cooling: Any tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej! Ik ben begonnen met een case mod. Ik heb aan de zeikant van mijn pc een gat gemaakt, en een cooler geplaats. Deze blaast via een pvc pijp recht op mijn processor (met fan en heatsink). Aan de achterzijde zit ook een cooler die de warme lucht weg zuigt. Voor zit een cooler die lucht aanzuigt. Ik heb een Athlon TB 1200 Mhz nu op 1466 MHz draaien, die na 5x 3Dmark en PCMark 2002 52 graden blijft. Heeft iemand nog tips om het nog koeler te houden? Ik wil rond de 40 graden komen. Kabels zijn al geround en netjes weggewerkt en heb goeie koelpasta. (artic silver II). THNX anayway!

Specs: AMD TB 1200@1466/Asus GF3Ti200 Deluxe@220/480/256 Mb DDR pc2100/MSI K7T Pro266/sblive5.1/100mbit Lan/16xwriter/16xDVD

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24
als je rond de 40 graden wil komen te zitten raad ik je toch Watercooling aan

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik weet niet wat voor CPU cooler je hebt, maar ik denk dat daar nog wel wat winst te behalen is. De airflow nog wat beter optimaliseren kan ook nooit kwaad :)

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

koop een mooi koelblok van swiftech (mcx462) bijvoorbeeld, deze laat sommige waterkoelers duidelijk achter zich. zeker in combo met delta hp

HTPC user

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Spire Full Copper Cooler met 7000RPM fan erop...
Nu de fan via de pvcbuis "frisse" lucht op de heatsink& fan vande processor blaast gaat ie 7800 rpm (sinds deze mod is de temperatuur al behoorlijk gedaald eerst was ie 64 graden)

>:)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:57
Koop een grote heatsink en dek deze af van de bovenkant. Maak aan de ene kant die pvc buis vast die de lucht inblaast en aan de andere kant die de lucht uitblaast . Zo krijg je een gesloten cirquit (denk ik toch :D) misschien dat dat helpt of had je dat al?

zeg maar zoiets:

pvc --> [heatsink]--> pvc

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 21:38 schreef webkabouter het volgende:
Koop een grote heatsink en dek deze af van de bovenkant. Maak aan de ene kant die pvc buis vast die de lucht inblaast en aan de andere kant die de lucht uitblaast . Zo krijg je een gesloten cirquit (denk ik toch :D) misschien dat dat helpt of had je dat al?

zeg maar zoiets:

pvc --> [heatsink]--> pvc
je bedoeldt dus dat je de koude lucht over het koellichaam blaas?Ik geloof inderdaad dat dat wel scheelt.wel de origineele fan eraf halen en er een grootere op de beginpijp zetten bijv 80mm papstdie dan overloopt naar zeg 30 a 40mm pvcbus die dan weer over koelichaamblaast en aan de eind van de pijp weer een 80mm papst fan die het direcht uit je kast blaast

--------- ------
80m -------------- 80mm
in out
-- ######### -
---------- ######### -----
koellichaam
zo iets als dit dus

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Stop ermee nu het nog kan :7

I reject your reality, and substitute my own.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 22:25

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ik denk eigelijk niet dat je em koelerkrijgt dan je em nu hebt zonder watercooling... die Athlons stomen zo'n beetje, dus met luchtcooling wordtet niet veel beter denkik... :)

je kunt de lucht nog wel cooler laten worden door het eerst langs een koud stalen oppervlak te laten gaan...
duz bv die buis die op je cpu staat vervnagen door 1 van staal ofzo :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 22 maart 2002 22:11 schreef _sNaRs_ het volgende:
Stop ermee nu het nog kan :7
Got......to.......stop.......I......can.....do.......it

:P :D

iStockphoto

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 07:15
Op vrijdag 22 maart 2002 20:45 schreef Shiro_Forge het volgende:
Ik heb een Spire Full Copper Cooler met 7000RPM fan erop...
Nu de fan via de pvcbuis "frisse" lucht op de heatsink& fan vande processor blaast gaat ie 7800 rpm (sinds deze mod is de temperatuur al behoorlijk gedaald eerst was ie 64 graden)

>:)
niet echt slim, je fan slijt nu een stuk sneller, om over het extra geluid maar niet te praten :(

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 20:45 schreef bassie666 het volgende:
koop een mooi koelblok van swiftech (mcx462) bijvoorbeeld, deze laat sommige waterkoelers duidelijk achter zich. zeker in combo met delta hp
|:( ehmmm dat LIJKT alleen maar zo omdat je temp. sensor van je mobo een te hoge temp aangeeft als je geen airflow rond je socket hebt |:(
Pagina: 1