[DNS] Moet 2e NS een exacte kopie zijn?

Pagina: 1
Acties:

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Om te bewijzen dat ik wel een beetje gezocht heb, dit topic helpt mij voor een deel met mijn probleem.

Ik heb de beschikking over een dedicated server die ik als nameserver wil gebruiken voor een .nl domein. Nu heb ik ook nog de beschikking over een aantal gratis ns-records bij een andere nameserver.

Mijn eigen server wil ik als primary nameserver gaan gebruiken, maar kan ik ongestoord de andere server als secondary server aanwijzen? De 2e server zal namelijk lang niet altijd hetzelfde functioneren als de 1e nameserver.

Is het dus een eis dat beide nameservers een exacte kopie zijn? Kan ik beter de primary en secondary naar mijn server laten wijzen? Mag een programma zondermeer de secondary nameserver gebruiken, ookal is de primary bereikbaar?

(De extra instellingen in de primary ns zijn niet echt van levensbelang)

|_____vakje______|

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, ze hoeven geen exacte kopie te zijn. Het is heel normaal dat een bedrijf bijv. een eigen NS als primary draait, wat een heel kleintje zal zijn, en als secondary aan de provider uitbesteedt, waar het dan een heel klein stukje van een hele grote zal zijn. Het is natuurlijk handig om dan wel de secondary te laten synchen met de eerste, dus dan zou alle info over het betreffende domein dus wel identiek tussen de beide NSs zijn. Het is niet nodig, je zou dit ook handmatig kunnen doen, en dan dus verschillen tussen de beide NSs aan kunnen brengen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large