Overstappen naar andere mobo?

Pagina: 1
Acties:

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik wil binnenkort een Athlon XP (1700 ofzo) gaan kopen omdat ik het een beetje gehad heb met m'n duron 800. Nu ben ik aan het twijfelen of ik ook een ander moederbord moet aanschaffen. Ik heb nu een Asus A7v133 (KT133A). Ik wil graag weten of de nieuwe moederborden (met DDR en KT266) in combinatie met een XP echt veel prestatiewinst opleveren tov mijn huidige mobo.
Want als dat wel meevalt kan ik misschien beter investeren in meer MHz en/of geheugen.

reactie op flodur:
wat komt er dan voor belangrijks over een paar maanden?

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zoveel snelheids winst zit er niet in

je kan beter ff wachten en koop dan gelijk een goeie, over een paar maanden of nog langer...

het enige verschil tussen 133 en 266 is geheugen met DDR en dat is niet 2x zo snel...

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

GaMbiNo

1337

Welke chipset heeft die Asus??

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
via

en ik zou hem ook lekker houden, die 300-400 gulden kan je beter in je vga stoppen voor prestatie

• floduR
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 20:17 schreef GaMbiNo het volgende:
Welke chipset heeft die Asus??
VIA KT133A / 686B (north / south)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

GaMbiNo

1337

Op vrijdag 22 maart 2002 20:19 schreef floduR het volgende:

[..]

VIA KT133A / 686B (north / south)
In dat geval zou ik zeker niet overstappen, er zal wel sprake zijn van snelheidsverschil maar dat is echt niet groot genoeg om nou over te stappen.
Tenzij je natuurlijk echt geld teveel hebt. :)

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Nog even een vraagje:

Is het te verwachten dat binnen nu en zegge 6 weken een grote prijsverlaging van AMD komt ivm de invoering van de thoroughbred?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
heb je er al aan gedacht dat je dan nieuw geheugen moet kopen? en aangezien de geheugen prijzen nogal hoog liggen zou k dat niet doen. koop idd gewoon een nieuwe videokaart.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op vrijdag 22 maart 2002 20:23 schreef j.bouwmeester het volgende:
Nog even een vraagje:

Is het te verwachten dat binnen nu en zegge 6 weken een grote prijsverlaging van AMD komt ivm de invoering van de thoroughbred?
Die Thoroughbred komt nog lang niet. Pas in de zomer. Dus wachten heeft NOOIT zin.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• floduR
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 20:23 schreef j.bouwmeester het volgende:
Nog even een vraagje:

wie zal het zeggen, meestal wel

als ze de prijzen houden, zoals geforce dingen, zakken ze niet (daar is de GeForce 2 GTS nog steeds duurder dan de GeForce 2 TI, en die is duidelijk sneller)

maar AMD laat ze meestal wel zakken, bij het uitkomen van een nieuwe core

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Koop dan gewoon een ecs k7s5a en gebruik je oude sd-ram ...
Wat kost een ecs'je nou ?

Ik ga binnekort ook van me duron 700 af en koop een xp 1800 ofzoiets en een ecs k7s5a ,ik w8 alleen nog ff op de niuewe core van de XP.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op vrijdag 22 maart 2002 20:24 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Die Thoroughbred komt nog lang niet. Pas in de zomer. Dus wachten heeft NOOIT zin.
Dan pas ?!
Shit ,dan koop ik wel geen thoroughbred :'(
Ik ga daar niet op w88.

• floduR
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 20:27 schreef Bartjuh het volgende:
Koop dan gewoon een ecs k7s5a en gebruik je oude sd-ram ...
Wat kost een ecs'je nou ?
kan je ook gewoon 70 euro in de put gooien, zo'n mobo kan je niet eens fatsoenlijk overclocken, dan is die asus van em nog wel beter, en als je er geen eens ddr in doet, heb je dus helemaal geen winst

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 22 maart 2002 20:15 schreef floduR het volgende:
zoveel snelheids winst zit er niet in

je kan beter ff wachten en koop dan gelijk een goeie, over een paar maanden of nog langer...

het enige verschil tussen 133 en 266 is geheugen met DDR en dat is niet 2x zo snel...
Dan blijf je wachten, over een paar maanden is er we weer een excuus om te wachten.
van plan nieuwe hardware te kopen, koop dan gelijk en ga niet wachten. heb je nieuwe hardware gekocht kijk dan nooit terug, 9 van de 10 keer kon je beter wachten

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 10:45
ik xou gewwon ff w8en

----------------------------------------

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op vrijdag 22 maart 2002 20:30 schreef floduR het volgende:

[..]

kan je ook gewoon 70 euro in de put gooien, zo'n mobo kan je niet eens fatsoenlijk overclocken, dan is die asus van em nog wel beter, en als je er geen eens ddr in doet, heb je dus helemaal geen winst
En wat als ik niet super ga overklokken ??
En het verschil tussen sdr en ddr in de praktijk is echt niet zo heel veel hoor...

• floduR
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 20:30 schreef memendo het volgende:

[..]

Dan blijf je wachten, over een paar maanden is er we weer een excuus om te wachten.
van plan nieuwe hardware te kopen, koop dan gelijk en ga niet wachten. heb je nieuwe hardware gekocht kijk dan nooit terug, 9 van de 10 keer kon je beter wachten
je koopt toch om de zoveel tijd iets nieuws, of je upgrade wat... een asus a7v133 is bijna net zo snel als z'n 266 broertje, dat is dan toch weggegooid geld?

over een paar maanden kan je zeggen, ja, als ik nu iets koop is het echt sneller

• floduR
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 20:32 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

En wat als ik niet super ga overklokken ??
En het verschil tussen sdr en ddr in de praktijk is echt niet zo heel veel hoor...
Daarom, waarom zou je dan van een asus 133 naar een ecs 266 gaan? zit ook praktisch geen snelheids winst in, toch?

en misschien wil die ander wel wat overclocken, hij heeft er wel een leuke proc voor :)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op vrijdag 22 maart 2002 20:35 schreef floduR het volgende:

[..]

Daarom, waarom zou je dan van een asus 133 naar een ecs 266 gaan? zit ook praktisch geen snelheids winst in, toch?

en misschien wil die ander wel wat overclocken, hij heeft er wel een leuke proc voor :)
Jawel ,niet superveel , +dat je later DDR kan gaan gebruiken en je oude mobo+proc aan je broertje kan verkopen :)

• floduR
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 20:40 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Jawel ,niet superveel , +dat je later DDR kan gaan gebruiken en je oude mobo+proc aan je broertje kan verkopen :)
maar dan kan je beter een 333 mobo kopen, of nog sneller, kan er ook sneller DDR in, maar goed, hij zal het zelf wel beslissen

doorkopen aan je broetje, handig :P

• floduR
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 20:10 schreef j.bouwmeester het volgende:
reactie op flodur:
wat komt er dan voor belangrijks over een paar maanden?
ff een tip, terug lezen, doen de meeste niet, ik zag het bij pure toeval...

wat er over een paar maanden komt? geen idee, in ieder geval sneller denk ik :)

misschien al een opvolger op de 333 moederbord
Pagina: 1