Compaq laptop hangt al bij het geringste tikje

Pagina: 1
Acties:

• Cornholi0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06-2024
Hoi

Ik heb sinds enige tijd een Compaq LTE 5300 laptopje. Config: P133/80MB/2.1GB/12,1" TFT. Hij werkte altijd prima maar kreeg steeds meer kuren. Nu is het zo dat hij al na het geringste stootje tegen de tafel vastloopt, niet echt practisch zeg maar. Als ik hem gewoon laat draaien, loopt hij na een tijdje vanzelf vast, en gaat hij spontaan rebooten. Ik heb hem al open geschroefd en de BIOS gereset, maakt allemaal niks uit. extra RAM eruit helpt ook niet (dan zit er nog 16MB, standaard, in). Ik zou echt niet weten wat het zou kunnen zijn, heatsink zit nog steeds op de CPU, is er wel af geweest om de bios jumper te resetten. Ik weet dus niet of het een koeling-probleem is.

Heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad en weet hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt,

Cornholi0

• Blue-eagle
  • Niet online
Misschien je HDD? Als die al oud is, kan ie misschien goed naar de kl*ten zijn.

• Cornholi0
Hoi, heb het net ff geprobeerd, tis niet de HD. Ik denk eerder dat het het geheugen is (die 16MB die er standaard in zit dus) dat gaar is. Weet iemand misschien of dit kan kloppen? Soms doet hij ook als ik hem aanzet en even een tik op de tafel geef (als test >:) ) een READ-WRITE error van het geheugen (dan zegt ie WROTE 01010001010101010 ofzo en READ 10100111010101010 (een andere reeks dus))

Of heeft dit misschien toch te maken met die voeding of iets anders?

Verwijderd

klinkt toch als schijf... die is tik gevoelig. Maar misschien je geheugen eens aanduwen?

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 07:54
Ik denk ook dat het je schijf is,

gewoon ff paar keer aanduwen

----------------------------------------

• Cornholi0
Tis zeker niet de schijf, want als ik hem eruit haal en dan gewoon de computer start (geeft ie wel harddisk fail aan maar dat boeit niet, hij test wel het geheugen enz.) en ik geef een tikje dan loopt ie ook vast... daar ligt het dus zeker niet aan.... 't ligt ook niet aan m'n PCMCIA netwerkkaartje, want zonder hem doet ie het ook.....

Verwijderd

Waarschijnlijk intern iets los. Je hebt zelf aangegeven dat alle externe componenten goed zijn.

Maarja een laptop loshalen is ook zoiets. en vooral daarna weer dicht krijgen.

Weet je trouwens zeker dat het hardwarematig is en niets is van software?

• Blue-eagle
  • Niet online
Misschien sticky toetsenbord? Dat is zo ongeveer het enige wat nog overblijft...

Of misschien zit er iets los bij je voeding, waardoor hij een kortsluiting krijgt ofzo. Check alles even na.

Verwijderd

t klinkt niet echt bemoedigend, maar het kan best een printbreuk zijn op bijv. het moederbord. Ik heb er ook zo een, waarvan het beeldscherm gaat knipperen als je hem een 'tikje' geeft.

Verwijderd

Laptoppie ff losschoeven... al is dat bij die gebakjes een redelijke klus.. :(
FF alle prints loshalen ( ik meen dat het er 3 of 4 zijn )
alle contacten schoonmaken en alles terugplaatsen..

suc6

• Cornholi0
Hmm. alle prints loshalen.... is dat wel zo'n goed idee? Ik bedoel, sloop ik dan niks? Open schroeven is geen probleem, maar alle prints loskrijgen, 't zit allemaal vrij compact in zo'n ding..... maargoed ik zal kijken. Misschien een goed idee om het door een ervaren persoon te laten doen, die weet hoe dat spul werkt en alle geschikte schroevendraaiertjes heeft?

Verwijderd

is een pittige klus... maar het is te doen.. ik heb er zelf al een stuk of 8 helemaal uitelkaar gehad en ook nog met suc6 weer in elkaar... :)

• Cornholi0
Woon je toevallig in de buurt van Goes (Zeeland) ?? *hint hint* *D

Verwijderd

helaas,een heel eind uit de buurt... :P

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 01:54
Zeer waarschijnlijk intern /print breuk.
Loshalen en alle printjes enzo goed schoonmaken, kan helpen, hoewel dat niet zoveel ruimte voor speling toelaat.
Wie niet waagt wie niet wint..

Btw zon karwij is dat niet :)

Wil je ook wel helpen, woon in Drenthe....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Met het loshalen van de diverse prints zou ik heel erg goed uitkijken als ik jou was. Ik repareer zakelijke compaq laptops en de kans dat je niet goed te werk gaat is heel groot.
Je moet in ieder geval zorgen dat je niet statisch bent, bijvoorkeur een antistatische mat of als het echt niet anders kan een esd bandje.

• Cornholi0
Ik heb die laptop nu helemaal uit elkaar liggen, alle losse stukken los enzo. Ik kan dus nu bij alle chips enzo. Hoe moet ik die schoonmaken? Met een doekje met water of misschien iets anders? Ik heb trouwens mezelf geäard door een koperdraad vast te tapen aan de verwarming (het niet-beschilderde gedeelte) en de andere kant aan m'n arm vast (hoop dat dat voldoende is). Iemand?

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Heb je niet een heel klein fijn zacht kwastje?? Daar maak ik de pc's op de zaak ook altijd mee schoon, als ze weerens onder het stof zitten :)

• Cornholi0
Nee, maar misschien een wattenstaafje? moet ik trouwens geen vloeistof gebruiken zoals water of wasbenzine (ik zeg maar wat hoor)??

• Cornholi0
Hoi

Ik heb hem dus net uit- en in elkaar gezet (ff schoon gemaakt). Maar nu doet hij niet veel meer. Hij piept in het begin heel snel en dan een lange vaste piep, soms doet hij helemaal niks behalve dat de symbooltjes branden...

iemand?

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Mischien een voeding probleem?
Dat had ik namelijk ook.

• Cornholi0
Hmm kzou niet weten hoe hij zit namelijk precies weer zo in elkaar (denk ik >:) ) als hij uit elkaar is gehaald................

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 19:23 schreef Cornholi0 het volgende:
Hoi

Ik heb sinds enige tijd een Compaq LTE 5300 laptopje. Config: P133/80MB/2.1GB/12,1" TFT. Hij werkte altijd prima maar kreeg steeds meer kuren. Nu is het zo dat hij al na het geringste stootje tegen de tafel vastloopt, niet echt practisch zeg maar. Als ik hem gewoon laat draaien, loopt hij na een tijdje vanzelf vast, en gaat hij spontaan rebooten. Ik heb hem al open geschroefd en de BIOS gereset, maakt allemaal niks uit. extra RAM eruit helpt ook niet (dan zit er nog 16MB, standaard, in). Ik zou echt niet weten wat het zou kunnen zijn, heatsink zit nog steeds op de CPU, is er wel af geweest om de bios jumper te resetten. Ik weet dus niet of het een koeling-probleem is.

Heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad en weet hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt,

Cornholi0
Hehe, is misschien niet leuk, maar dit doet denken aan een laptop die iemand die ik ken nog steeds gebruikt. Weet niet precies wat hij gedaan heeft, maar volgens mij heeft hij gewoon zijn werkgeheugen eruit gehaald en nieuwe erin gestopt. Hij doet het nu weer perfect.

Correctie: Hij heeft inderdaad zijn werkgeheugen vervangen.

• Cornholi0
Hmm.... hij doet ut nog steeds niet :( Iemand?

HELP ME!! (al m'n school-zooi staat erop en ik heb volgende week weer tentamens :'()

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

SmidsY

hallo!?.............

Denk zelf ook geheugen, download je het programmatje memtest, te vinden via google. Dan weet je het zeker (wel of niet geheugen)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Als ik jou was zou ik maar iemand opzoeken die zo'n verloop stekkertje heeft waarmee je klapdoos-hdd's kan aansluiten op gewone IDE en zo je data overpompen.

En ondertussen ff een andere uitzoeken in de vraag&aanbod.

Blaat

• Cornholi0
Mja maar hij gaat niet eens meer aan... dan heb ik daar dus ook niet veel aan....

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op dinsdag 26 maart 2002 11:52 schreef Cornholi0 het volgende:
Hmm.... hij doet ut nog steeds niet :( Iemand?

HELP ME!! (al m'n school-zooi staat erop en ik heb volgende week weer tentamens :'()
Ik wil niet zeuren, maar heb je daar geen back-ups van? Dat is niet errug slim. Kun je niet desnoods die hd ergens anders inproppen?
Owja, haal hem nog een keer helemaal uit elkaar en zet hem weer in elkaar.
Pagina: 1