Ik ben van plan om een niet al te grote DivX/DVD/MP3/CD-speler te gaan bouwen, wat ik al heb:
- AMD K6/3+ 450 (notebookCPU, lekker zuunig, kan net DivX trekken
- 256MB PC133 RAM, evt zelfs 2 stuks
- DFI K6BV3+ mobo met 1MB L3 cache
- 2.5GB Seagate 4500RPM harddiskje
- Diamond Viper2: boutkaart, maar wel zeer goede TV-Out
- Windows 98: alleen dan is die Viper2 lekker te gebruiken
- 100W zeer kleine AT voeding, moet een notebookCPU wel kunnen aansturen dacht ik
Wat ik nog nodig heb:
- Willekeurige DVD speler
Nou zou ik graag ook een afstandsbediening willen, want telkens via dat TV scherm op de SCART kijken wat ik doe is niet echt lekker op een oude TV
Nu mijn vraag:
Zijn er IR kits te krijgen waarmee je gewoon het signaal van bijvoorbeeld mijn sharp microset z'n afstandsbediening mee kunt ontvangen (die gebruik ik nml nooit)? Het zou dan nml heel erg simpel zijn om ff die codes die dat ding uitzend op te vangen en in te programmeren in een stukje ASM of Delphi code (sorry, nog geen C(++) ervaring).
- AMD K6/3+ 450 (notebookCPU, lekker zuunig, kan net DivX trekken
- 256MB PC133 RAM, evt zelfs 2 stuks
- DFI K6BV3+ mobo met 1MB L3 cache
- 2.5GB Seagate 4500RPM harddiskje
- Diamond Viper2: boutkaart, maar wel zeer goede TV-Out
- Windows 98: alleen dan is die Viper2 lekker te gebruiken
- 100W zeer kleine AT voeding, moet een notebookCPU wel kunnen aansturen dacht ik
Wat ik nog nodig heb:
- Willekeurige DVD speler
Nou zou ik graag ook een afstandsbediening willen, want telkens via dat TV scherm op de SCART kijken wat ik doe is niet echt lekker op een oude TV
Nu mijn vraag:
Zijn er IR kits te krijgen waarmee je gewoon het signaal van bijvoorbeeld mijn sharp microset z'n afstandsbediening mee kunt ontvangen (die gebruik ik nml nooit)? Het zou dan nml heel erg simpel zijn om ff die codes die dat ding uitzend op te vangen en in te programmeren in een stukje ASM of Delphi code (sorry, nog geen C(++) ervaring).