Asus A7V Bios 1010A is uit!

Pagina: 1
Acties:

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 20:15
Jaja, 1010A alweer :)

http://www.tweakers.net/meuktracker/1856

Iemand al geflasht? En is die drive strength bug er eindelijk uit? En hoe snel pakt ie de HD('s) bij het opstarten?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat de exacte verbeteringen zijn in dit BIOS is niet bekend
Ik wacht nog even op de specs ;)

• Saekerhett
Op vrijdag 22 maart 2002 19:08 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Ik wacht nog even op de specs ;)
Ik ook, en dan lekker flashen :P

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27

JWO

hier stond iets wat niet klopte..

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 19:07 schreef Saekerhett het volgende:
Iemand al geflasht?
Ik denk van wel... ;)
En is die drive strength bug er eindelijk uit?
Bij sommige schijnt ie er al met 1010 FINAL uit te zijn geweest, ik had hem daarmee in ieder geval nog.
En hoe snel pakt ie de HD('s) bij het opstarten?
Net zo langzaam als 1010, want is zelfde Promise BIOS (info is van ander forum, ik heb de BIOS nog niet geflashed).

• Saekerhett
Op vrijdag 22 maart 2002 19:23 schreef Jake het volgende:

Net zo langzaam als 1010, want is zelfde Promise BIOS (info is van ander forum, ik heb de BIOS nog niet geflashed).
Toevallig A7VTroubleshooting? ;)

Was toch Build 43 die erin zat :?

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 19:28 schreef Saekerhett het volgende:
Toevallig A7VTroubleshooting? ;)
Nee, maar dat lees ik ook idd (jij ook zag ik).
Was toch Build 43 die erin zat :?
Ja, ik heb van dit forum: Braziliantech Forum, uit deze draad. (Maar het staat ook in de readme op Asus-FTP)

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44
Het gaat hier toch om de A7V (100) ? van +/- 1,5 jaar oud ?

• Jake
  • Niet online
Ja.

• Jake
  • Niet online
Ik heb dat BIOS vanmorgen maar geflashed; hij staat nu een paar dagen op de site en is er nog niet afgehaald (dus super-bugs zitten er waarschijnlijk niet in :P).

Bios defaults geladen, settings gewijzigd (alles aan wat ik denk dat sneller is). Met wpcredit gekeken wat de waarde van offset B1 (B0-01) was, deze was D9 (wat op problemen kan duiden). Ik heb nog niet geprobeerd om het met manual te wijzigen.

Eerst een paar keer laten 3DMarken, toen 15 achter elkaar (met repeat). Nog steeds niet gecrashed. Daarna bijna anderhalf uur Q3A (v1.31) gelooped; daarvoor een half-uurtje, maar ik was vergeten de screensaver uit te zetten (crashte niet, maar ik denk niet dat helemaal telt als bench, gaat ie daarna naar het login-screen).

Q3A schokte wel een beetje heel vreemd, maar dat lijkt mij meer een driver (of v1.31, ik spéél het namelijk nooit) issue; het was weg toen ik de system settings wijzigde. Het stond op alles high, nu staat het op "High Settings", maar dan 1024x768 (texture detail en geometric detail staan dan op 1 minder dan max.

Ik laat Q3A nog een uurtje of wat doorloopen (met de aangepaste settings), daarna nog een paar keer 3DMark ofzo. Als ie hiermee niet crashed, dan heeft zin om dit BIOS te gaan gebruiken. Als ie dan een week ofzo geen problemen geeft, dan houd ik hem wel (tot er wel problemen komen, of een nieuwe BIOS).

Verwijderd

Ik heb gister eveneens 1010a geflashed (om de verkeerde redenen uiteraard, zie onder). Na Flashen (succesvol)->uitzetten->weer aan->Bios setup: load setup defaults->Save and exit->reboot kwam ik weer in XP.

Ik dacht dat een nieuw BIOS mijn probleem (fast user switching in XP dat steevast op een vastloper uitdraait) zou oplossen, maar helaas ;(.
Dan maar in de BIOS een IRQ toewijzen aan m'n Pinnacle Rave in PCI 3 - deze op 9 gezet (wist ik veel dat XP in de ACPI-modus zich daar niks van aantrekt :Y)). Vervolgens nog steeds vastloper tijdens user switching. Ander IRQ proberen dan maar: 12.
De daaropvolgende boot eindigde op "Initializing PNP devices ..." waarna er geen beweging meer in zat.
Stroom eraf, batterij eruit en schroevedraaier op de CLRCMOS puntjes (waarom in hemelsnaam niet gewoon een jumper, te duur ofzo <strike>Anus</strike> Asus :?) hielp njet.
Ik heb zonet ff gesearched en zag dat Insert inhouden tijdens bootup ook nog wel eens wil helpen. Dit ga ik nog proberen.

P.S. Of dit allemaal te wijten is aan 1010A is maar de vraag. Test het anders zelf ff uit met je huidige bios >:)...

• Jake
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 16:28 schreef Newman het volgende:
Ander IRQ proberen dan maar: 12.
Die is van je PS/2
De daaropvolgende boot eindigde op "Initializing PNP devices ..." waarna er geen beweging meer in zat.
Niet zo vreemd dan: zit je keyboard/muis namelijk (tenzij je usb keyboard + muis hebt).
Stroom eraf, batterij eruit en schroevedraaier op de CLRCMOS puntjes
Het schijnt dat je dus stroom eraf (stekker eruit) battery eruit (aantal uur, sommige zeggen meer dan 3), eventueel CMOS reset (maar dat werkt dus niet echt). Ik heb het nog nooit hoeven doen met me A7V (met andere boarden ram ik altijd 4-5 keer op reset ofzo, is makkelijker.
(waarom in hemelsnaam niet gewoon een jumper, te duur ofzo Anus Asus :?) hielp njet.
Ik denk het :o

Is "Initializing PNP devices ..." niet na je prompt of je je bios in wilt ?? Ik heb ff geen zin om te checken, maar blijkbaar niet (anders had je niet echt een probleem).

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 17:09 schreef Jake het volgende:

Niet zo vreemd dan: zit je keyboard/muis namelijk (tenzij je usb keyboard + muis hebt).
[..]
Ik heb dus usb keyboard en usb muis...
Het schijnt dat je dus stroom eraf (stekker eruit) battery eruit (aantal uur, sommige zeggen meer dan 3), eventueel CMOS reset (maar dat werkt dus niet echt). Ik heb het nog nooit hoeven doen met me A7V (met andere boarden ram ik altijd 4-5 keer op reset ofzo, is makkelijker.
[..]
Die reset optie zal ik ook nog ff proberen, goed voor het kanaliseren van je agressie die zo'n A7V oproept (8>.
Is "Initializing PNP devices ..." niet na je prompt of je je bios in wilt ?? Ik heb ff geen zin om te checken, maar blijkbaar niet (anders had je niet echt een probleem).
Eigenlijk tijdens, het wil alleen niet lukken om die vermaledijde BIOS in te komen. Blijkbaar moet die initialisatie hoe dan ook eerst voltooid worden voor het systeem ook maar enige invoer van je keyboard accepteert...

• Jake
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 17:26 schreef Newman het volgende:
Ik heb dus usb keyboard en usb muis...
Maar had je wel je IRQ12 'gereleased'?

Dat doe je met (mijn boekje blz. 61):
PS/2 Mouse Function Control [Auto]
The default of [Auto] allows the system to detect a PS/2 mouse on startup. If detected, IRQ12 will be used for the PS/2 mouse. IRQ12 will be reserved for expansion cards only if a PS/2 mouse is not detected. [Enabled] will always reserve IRQ12, wether on startup a PS/2 mouse is detected or not. Configuration options: [Enabled][Auto]
Voor mijn gevoel staat het verkeerd om (ik zou het logischer vinden als het DISabled zou heten), maar uit het verhaal lijkt mij naar voren te komen dat IRQ12 voor een uitbreidings kaart is, als je het op [Enabled] zet.
Blijkbaar moet die initialisatie hoe dan ook eerst voltooid worden voor het systeem ook maar enige invoer van je keyboard accepteert...
Misschien omdat je een USB keyboard hebt, ik weet het niet.

Verwijderd

Tis allemaal met een sisser afgelopen. Ff dat USB-keyboard eraf en PS/2-keyboard erop en opeens wilde het toen allemaal weer werken }:O. Bedankt voor de tip Jake :).
Gauw natuurlijk de bios setup defaults weer teruggezet en vervolgens kon ik het USB-keyboard weer aansluiten.

Vooralsnog loopt het systeem met 1010A nog best goed - geen rare problemen. M'n fast user switching probleem is na het terugzetten van een ghostimage weer verholpen. Waarom het probleem in de eerste plaats optrad is nog steeds een raadsel.

Hoef ik m'n AnusAsus A7V toch nog niet het raam uit te smijten! Zou ik trouwens sowieso niet doen, dat ding heeft me ooit nog NLG450 ballen gekost...

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 11:39

Macabre

Euhh...

Ik heb mijn BIOS ook met de 1010A geflasht en ik kan mijn mobo dus weggooien of ik moet hotswappen maar daar heb ik geen zin in en ik weet niemand met een a7v mobo..

Het flashen ging goed, maar na de reboot kreeg ik geen beeld meer....
Dus mijn A7V kan in de prullenbak.

Pas maar op met dat klote flashen, ik doe het in ieder geval nooit meer :) ...lmd.

..:: Specs ::..

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:59
Op donderdag 28 maart 2002 12:46 schreef Macabre het volgende:
Ik heb mijn BIOS ook met de 1010A geflasht en ik kan mijn mobo dus weggooien of ik moet hotswappen maar daar heb ik geen zin in en ik weet niemand met een a7v mobo..

Pas maar op met dat klote flashen, ik doe het in ieder geval nooit meer :) ...lmd.
Waar woon je? Ik woon in de buurt van Rotterdam, je mag um bij mij wel ff flashen hoor...

• Jake
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 12:46 schreef Macabre het volgende:
Heb je hem wel op JumperMode staan ?

Er zijn wel vaker mensen die een zwart scherm kregen na een flash, kwam gewoon omdat de CPU niet herkend werd.

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Hey hallo..

Je moet je pc gewoon ff een paar uur (4 uur) laten staan zonder power kabel en batterij. Dan moet je wachten en na 4 uur weer aanzetten. Heb ik ook gedaan toen ik 1010 d'r op ging zetten. Dit werkt echt.

Je moet maar eens zoeken op "bios flashen a7v mislukt" ofzo.

Als het goed is kom je dan mijn topic ook tegen. Daar staat ook de uitleg verder. Veel succes..

Guevara :)

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
[topic=426220/1/25] Moet je daar maar eens kijken

[topic=440379]

Guevara :Y)

• error33
  • Laatst online: 14-08 20:57

error33

Klungelsmurf bestaat nog

De VIA apollo KT133A is dat dezelfde als waar het hier over gaat ??

Alles komt overeen alleen heb ik een A er bij ??!!

macOS 26.2

• Saekerhett
Op dinsdag 02 april 2002 22:06 schreef error33 het volgende:
De VIA apollo KT133A is dat dezelfde als waar het hier over gaat ??

Alles komt overeen alleen heb ik een A er bij ??!!
Nee:

Asus A7V -> KT133
Asus A7V133 -> KT133A

• error33
  • Laatst online: 14-08 20:57

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Bedankt

macOS 26.2

Pagina: 1