Toon posts:

High of Low Motion codec voor DivX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de beide DivX codecs. High motion DivX zou meer geschikt zijn voor films met veel aktie. Ik heb ook ergens gelezen dat een film als 'Con Air' beter geschikt zou zijn om deze in high motion te rippen. Tot nu toe heb ik altijd met Low motion geripped, zo ook 'Con Air' en ben dik tevreden over de beeldkwaliteit.
Dus wie heeft ervaring met beide codecs en kan er iets zinnigs over melden!!

GrTnX Corleone.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-03 17:26

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb zelf alleen maar ervaring met de High Motion codec.
Heb zelf The Matrix ermee geript en die ziet er toch wel even perfect uit.
Ik heb hier ook Apollo 13 op divx staan en die is met de Low Motion codec gemaakt en mij valt op dat het beeld wat meer schokt bij "drukke" scenes (Scenes met veel beweging er in)
Ik weet niet of het ook nog voor de bestandsgrootte uitmaakt (zal ongetwijfeld wel)

Niet?
[Specs]

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 20:42
Nou, ik heb een versie van Con Air die in low-motion geript is. Bij één scene loopt de heel film vast en moet je handmatig 1 seconde verder scrollen. Verder kan het af en toe wat blokkerig worden wanneer je snel beeld hebt...

Daarom rip ik altijd naar high-motion DiVX...

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Ik gebruik alleen maar de low-motion.
Die is veel beter in het benutten van de volledige bandbreedte die je hem geeft, en het resultaat bevat ook veel meer detail.

Bij super-actie-scenes wordt de kwaliteit wel minder, maar dat kan redelijk gecompenseerd worden door de smoother op maximaal te zetten. Vooral als je op tv-afstand zit, is het dan prima.

Nee, ik heb een paar tests gedaan met de High motion, maar de beeldkwaliteit vond ik gewoon storend minder van kwaliteit.

Uiteraard kan e.e.a. ook afhangen van de bandbreedte die je beschikbaar hebt, en de resolutie die je gebruikt.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 19:00

oCe

aka Dookie.

high motion is een interlaced codec, waardoor de kwaliteit theoretisch en praktisch sowieso minder is. maar de meeste 'doorsnee kijkers' valt dit niet op. veel zien het verschil tussen interlaced en progressive dvd niet eens... low motion is dan ook progessive.

en progressive is *altijd* beter, je kan werkelijk op je kop gaan staan maar het is nou eenmaal zo. om progressive eerlijk met interlaced te vergelijken moet je ook de dubbele bitrate voor progressive t.o.v. interlaced gebruiken. (interlaced pakt n.l. maar de helft van het aantal horizontale beeldlijnen per frame).

interlaced dvd's zijn daarom ook simpelweg kut.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Kijk ook eens op deze link. :http://frw.dhs.org/rippen.htm
Hier vind je toch wel enige info
succes

Verwijderd

Topicstarter
Nou, oCe bedankt voor wat nadere uitleg over het verschil tussen High en Low Motion. Wat betreft de kwaliteit van Low Motion ben ik inderdaad ook zeer tevreden mee. Trouwens ik heb zelf The Very Best of Dire Straits, dit is dus een interlaced DVD en is inderdaad eigenlijk het predikaat DVD niet waardig. De DivX-rip is dus ook niet om wild van te worden.

GrTnX Corleone.
Pagina: 1