Aldi TV kaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Ik heb drie jaar terug een Lifeview Flyvideo 98 gekocht, dezelfde die de Aldi de laatste keer in de aanbieding had.

Nu heb ik dus het volgende probleem: elke dag mag ik mn drivers opnieuw installeren :(
Doe ik dit niet, dan krijg ik gewoon een zwart beeld en een heel erg traag werkende TV tuner applicatie en soms ook niet eens geluid :(

Specs:
ECS K7S5A
512MB PC133 SDRAM
Seagate Barracuda III 20GB
Terratec XFire1024
Onboard LAN
Symbios Logic 860 SCSI kaartje
Lifeview Flyvideo 98 (bt878 chipset)

TV app: ATV2000, maar ook met hdtv problemen
driver: Brooktree reference (ook problemen met lifeview driver)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36
Misschien dat de dynalink drivers (gebruik ik ook voor m'n magic tview van conrad) werken. deze kun je downloaden van http://www.dynalink.com.au

Win95/98/ME
http://www.askey.com.tw/drivers/tv4249x.zip

Win2000/xp
http://www.askey.com.tw/drivers/tv542k.zip

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• _JGC_
Als de reference drivers al niet werken...

Elke keer als ik de drivers opnieuw installeer, kan ik dat niet op de manier van "bijwerken" doen, dat werkt nml niet. Ik doe het op de volgende manier:

Regedit
HKLM,Enum\PCI
Vendor+Dev opzoeken
weggooien
in apparaatbeheer op vernieuwen klikken, nieuwe hardware gevonden en dan gaan met die banaan :)

edit:

Hmm, helpt ook al als ik gewoon de LogConfig uit mn Enum key sloop voor het videoapparaat :)

Blijkbaar strooit windows weer eens met dat brakke ACPI gedoe ofzow, mn videokaart moet ook altijd eerst een keer starten met stokoude drivers voor ie nieuwe wil accepteren zonder een BSOD.

• _JGC_
Ben ff verder aan't zoeken geweest:
Ligt aan mn BIOS, of aan het slot waar die kaart in zit.
Als ik mn computer opstart en daarna TV wil kijken, heb ik dus een zwart beeld, of groene en roze lijnen.
Als ik dan windows opnieuw start (snel starten met shift), werkt het wel goed :)
Start ik opnieuw waar het BIOS nog ff tussenkomt: weer geen beeld :(

Misschien maar wat BIOSflesjes proberen dus :(

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

het zou aan je bios kunnen liggen. De logica die je ervoor hebt klinkt okay. Wat ik wel vreemd vindt is dat als je niets aan je bios zou hebben gewijzigd. De pc verder geen wijzigingen heeft ondergaan dat het dan spontaan niet meer zou werken met je huidige bios....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• _JGC_
Die TV kaart zit er net weer in. Eerst in een VIA MVP3 bordje, wat goed werkte, later in een VIA KT133A bordje, wat het overclocken naar 157MHz FSB belemmerde, en nu voor het eerst met problemen in dit ECS bord :(

edit:
Ding deelt IRQ 4 met mn AMR modem (ja, die zit er in voor het geval UPC weer vrolijk gaat doen)

Verwijderd

Probeer ook eens het programaatje DScaler (kun je vinden op www.tv-cards.com --> 3rd Party Software Appies --> DScaler of deinterlace.scourceforge.net). Werkt heel goed, werkt bij mij tenminste perfect. Je moet alleen wel ff kijken met het scannen (USA scannen werkt beter dan East Europe, ook met C+ :P ). Maar in ieder geval suc6!!

• _JGC_
Heb het al voorelkaar: nieuw BIOS, alles behalve LAN en Modem uitgezet (dus USB, LPT, COM) en toen nog es proberen: elke kaart z'n eigen IRQ, behalve SCSI en geluidskaart, die delen nog "vrolijk" hun IRQ's :(

Nu werkt het allemaal dus wel goed :)
Pagina: 1