Toon posts:

CCFL kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg vanmiddag mijn CCFL binnen van regenboog.net. Ik helemaal blij, snel doosje openmaken.. kut er mist een snoertje. (Het snoertje wat van de converter naar de molex moet lopen}
Nou dan maar zonder dat snoertje zelf aansluiten. Ik met me kameraad testen molex snoertje tegen de converter aangehouden (de poort waar het missende snoertje normaal in hoort te zitten)
Kameraad zet de pc aan en YES hij doet het. Terwijl de pc aan is haal ik met mijn domme kop |:( de snoertjes weer van de convertor af en jah het geval is kortsluiting :(. Er kwam rook van de convertor af!

Maar nou is mijn vraag, zou het ccfl lichtje nou ook kapot zijn? Hier kwam geen rook ofzo van af :? Hij ziet er van de buitenkant ook nog helemala goed uit :D

Als alleen de convertor kapot is zou je mij dan ook een link er bij kunt zetten waar ik alleen een nieuwe convertor kan kopen

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:41
Denk dat de CCFL nog wel goed is, en losse convertors --> electrozaak. Daar verkopen ze die dingen (CCFL's) ook, en ook wel los.

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb precies hetzelfde gehad

ik had de starter/converter op de bodem van mijn kast gelegd en maakt dus (duh) kortsluiting :(

er kwam me een smerige geur van die start/converter af die nog erger rook dan een flinke portie diarree |:(

iig je ccfl is NIET kapot, alleen de strarter/converter

Verwijderd

Topicstarter
Jah, die van mij rookte ook behoorlijk en stinken deed hij zekers, dat wordt morgen dus ff een nieuwe converter halen bij de elektro boer :D