pc herstart spontaan

Pagina: 1
Acties:

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:28
Zoals de titel al zegt : de pc van een vriend van mij start spontaan opnieuw op.

Hij draait onder winXP pro en hij heeft dan FTP programma en mIRC open. Soms ook winamp.

Ik dacht zelf dat het misschien aan de agp settings van de videokaart kon liggen, maar dit blijkt dus niet zo te zijn,

Hij heeft een AMD XP 1700+ op een ECS k7s5a met 256 DDR ram.
Als videokaart een powercolor Geforce 2 Pro. Computer start niet opnieuw omdat de temps te hoog zijn ofzo. Iemand een idee waar dit aan ligt? Drivers zijn 23.11 van nvidia en de mainboard drivers zijn ook geinstalleerd.

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41

RgR

Vaak ligt dit probleem aan een slechte voeding. Probeer een tijdje een andere voeding en kijk of het over is. Als dat het niet is wordt het echt iritant, dan kan het aan 1000 dingen liggen: geheugen, kapotte kabels, processor of moederbord kapot, ergens kortsluiting in de kast...

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35

GaMbiNo

1337

Windows XP start altijd opnieuw op bij een fatale uitzondering.
Dus waar je in een andere Windows een blauw scherm zou krijgen start XP automatisch opnieuw op.
Dit kun je ergens uitzetten maar waar weet ik zo niet.

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Hmm, ik heb precies hetzelfde probleem! Mijn XP 1700+ (fsb op 146 ipv 133, dat wel) heeft af en toe ook de neiging om tijdens het werken opnieuw op te starten. Ik heb ook een GF2 Pro en ook 256 Mb Pro en draai ook onder XP. Waar zou het dan aan liggen?
Hij doet het niet zo vaak dat ik me er aan erger (ik zie het meer als gedwongen RSI beveiliging :D). Maar als ik iets meer erover weet, dan post ik het wel.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35

GaMbiNo

1337

Ff opgezocht voor je, is wel de engelse. :)

1. Control Panel
2. System
3. Advanced
4. Bij Startup & Recovery op Settings
5. Automaticly Restart uitvinken bij "System Failure"

*D

• narotic
Ok, zal ik dan ook meteen instellen. Krijg ik tenminste een foutmelding als ie weer crasht. Thnx

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

* Firestone GF2 pro ook+ probleem.
vaag :?

memory dump krijg ik dan, heb drivers van creative site en niet van xp

• dribbel
ok ... bedankt voor de snelle replies. We gaan t proberen.

Verwijderd

ik heb dit probleem ook. ik heb een p3 450 mhz diamond viper v550 16sdram 192sdram 8-).

er zijn hier al duizenden topics over geweest.
heb hier zelf ook al een topic over geplaats.
waarschijnlijk was het een driver.
ik draai nu mooi win 2k... en win 95 :+ (serieus)

Verwijderd

dit kan aan verschillende dingen liggen.

Misschien verwacht je het niet... Maar wordt je processor niet per ongeluk te warm? [staat je pc naast de open haard? :P]
In dit geval zorgt een beveiliging van je BIOS of Processor er misschien voor dat je pc automatisch reboot [zodat 'ie kan afkoelen], wanneer je processor een bepaalde temperatuur bereikt.

(-=overigens wil het best wel eens voorkomen dat een pc-leverancier heel makkelijk ff een te kleine cooler op een processor levert=--= het kómt voor...)

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Dit ligt hem dan echt aan Xp die inderdaad opnieuw opstart.

Wat al 2 keer gezegd is, dus totaal nutteloze post :P

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• dribbel
Op vrijdag 22 maart 2002 18:47 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
dit kan aan verschillende dingen liggen.

Misschien verwacht je het niet... Maar wordt je processor niet per ongeluk te warm? [staat je pc naast de open haard? :P]
In dit geval zorgt een beveiliging van je BIOS of Processor er misschien voor dat je pc automatisch reboot [zodat 'ie kan afkoelen], wanneer je processor een bepaalde temperatuur bereikt.

(-=overigens wil het best wel eens voorkomen dat een pc-leverancier heel makkelijk ff een te kleine cooler op een processor levert=--= het kómt voor...)
De processor wordt zeker weten niet te warm. Er zit zo'n dikke spire koeler op en t ding wordt niet boven de 35 graden. Eerst maar eens kijken hoe die andere oplossing werkt....

• narotic
Inderdaad, bij mij wordt ie ook echt niet te warm. Omdat ik m wat overgeklokt heb was dat natuurlijk het eerste waar ik naar keek. Maar de bios schakelt het systeem uit op 65 graden, mijn cpu was slechts 50/51 graden. Dit kan dus niet het probleem zijn.

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 07:54
dit heb ik ook wel eens....

----------------------------------------

• dribbel
hij upload nogal veel dus het is nogal irritant als midden in een grote upload je pc opnieuw start... maar volgens mij is het probleem inmiddels opgelost.

• narotic
Hmm, mijn probleem is dus niet opgelost...geheugen naar de mallemoer. :( :( :(.

Echt niet lachen, helemaal met die klote hoge prijzen van tegenwoordig voor geheugen. Zag op dat mooie grafiekje van de pricewatch dat het tov een paar maanden geleden (+/- half jaar) verdubbeld is...just my luck.

Ik zal ff vertellen wat er gebeurde: Windows XP wilde niet meer opstarten met een blue-screen over het registry. Safe mode bleef vervolgens ook hangen. Daarna kwam ik wel een keer goed in win XP. Maar hij rebootte plotseling en weer blue-screen bij het starten. Dacht eerst dat het aan XP lag, dus ik linux geboot. Maar ook linux bleef hangen tijdens het starten. Om er zeker van te zijn dat het in de hardware lag daarna Win ME geboot (hehe, uiteindelijk toch wel handig dat triple-boot >:) ). Windows ME starte verrassend wel helemaal op en ik kon er ook nog wel een beetje mee werken, alleen barst het van de foutmeldingen en uiteindelijk loopt het vast :( .

Heb dus maar ff het geheugen in een andere comp met Win 2K Adv. Server gezet en ja hoor, meteen een blue screen tijdens het opstarten. Vloog met het oude geheugen weer als een zonnetje. Oftewel 256 MB DDR (Hyundai, misschien dat het daar aan ligt.. :7 ) naar de klote. Morgen maar eens bellen voor garantie (hoop dat ik die speciale overclockers garantie had :9 ).

Maar kan iemand me uitleggen waarom juist Win ME langer en beter blijft werken dan XP en Linux....niet erg logisch!

Pagina: 1