Toon posts:

PC kapot:? XP 1700+ verbrand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC liep vannacht vast onder het slapen. Het is 's ochtens en ga naar mijn PC. Ik probeer het dus te resetten....dat ding reboot niet :( Ik heb de stroom uit gezet en weer aangezet. De PC gaat dan korter dan 1 sec aan en dan meteen weer uit. De HDD LED blijft aan. De CD-ROM led ook. Ik heb alles al gestript en met mijn mobo+CPU+PSU+videokaart+MEM krijg ik de PC ook niet werkende. Ik heb een andere DIMM geprobeerd. Geen resultaat. Ik heb ook een andere videokaart en PSU geprobeerd. Ik heb zelf een andere MOBO gekocht vandaag denkende dat het de MOBO was(zag wat op het mobo wat op brandplekken leken). Dit had dus ook geen resultaat. Ik heb geen D-LEDS op mijn MOBO's :( Herkend iemand dit probleem? Is het de CPU of iets anders?

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:25

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

hoe ziet je xp er nu uit en hoe is de koeler er aan toe (welke koeler btw)

-Te huur

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Als je pc maar 1 sec aan gaat en de ledjes blijven branden lijkt het me dat er ergens kortsluiting word veroorzaakt. Heb ik vaak zat meegemaakt. Met dit soort dingen is het altijd moeilijk om te bepalen wat nou het probleem is. ieder component apart testen is meestal de enige oplossing.

Verwijderd

is je voeding nog wel goed??
als die te lage/hoge spanningen afgeeft kan ie rare
dingen gaan den.

succes

Verwijderd

Topicstarter
PSU is goed. Ik heb ook 2 PSU's geprobeerd. HSF=Zalman 5001Cu. De CPU lijkt ok....Ik heb een SPACER en de CORE is niet beschadigd. Dat ding ruikt wel een beetje, maar of dit normaal is? Geen idd. Ik zie wel een vage licht donkeren vlek aan de achterkant, maar ik heb MBM. Als dat ding te heet wordt sluit mijn PC zich meteen af.

Verwijderd

foto!! zien!! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen digitale camera

Verwijderd

Ik had gister ook ff in de bios zit kloten. Nou ik pc weer aan doen en gelijk na 1 sec weer uit :( Nou gewoon ff de jumper van de bios overzetten en hij doet het weer :D Dit zal ook het geval bij jouw zijn. Gewoon de bios jumper overzetten en ik kan je garanderen dat hij doet.
Als hij het dan nog niet doet kan het zijn dat je cooler kapot is en je hebt ingesteld in de bios dat als de cooler niet doet dat hij de computer dan gelijk moet uitschakelen.
Het kan ook zo zijn dat je de cooler in fan 2 hebt zitten ipv fan1 en daardoor wordt de computer ook gelijk uit geschakeld, doordat je dat dan in de bios hebt ingesteld :D

Maar je moet gewoon ff de jumper op je moederbord verzetten, dan wordt de cmot gereset als je de comp aan doet. Dit duurt maar 1 seconde ofzo. En daarna de jumper weer terugzetten op de oude plek en dan doet hij het weer :0

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:25

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

probeer eens je bios te legen en dan opnieuw of misschien is voeding kaduk

-Te huur

Verwijderd

Topicstarter
BIOS reset heb ik ook al meerdere keren geprobeerd. En bij mijn MOBO hoef je geen CPU fan te hebben. Ik heb dit ook geprobeerd, maar geen resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

ik heb net de CPU eruit gehaald en voor de gein de PC aangezet. De fan en de PC blijven nu wel de hele tijd aan staan. Kan ik hieruit concluderen dat het toch de CPU is?

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
testen met andere CPU.......

Arrows are made to fly, so are aeros.

Verwijderd

Topicstarter
Die ik niet heb |:(

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

bruine vlek op de achterkant = R.I.P XP

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar naar gekeken. Ik zie wel een hele lichte kleine vlek, maar het is niet goed te zien. Ik stuur die CPU op en kijken wat zij kunnen vinden.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:07
Op vrijdag 22 maart 2002 18:29 schreef Bossie2002 het volgende:
foto!! zien!! |:(
doe normaal
Pagina: 1