Toon posts:

[.NET] Tip: http://www.dotnetmagic.com/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op http://www.dotnetmagic.com/ is een gratis GUI enhancement library (met sourcecode in C#) te downloaden die het mogelijk maakt zeer snel VS.NET like guis te maken, dus windows met dezelfde docking styles, menus met dezelfde look/feel en tabbed windows met dezelfde look/feel als VS.net

Aangezien het geval gratis is en met sourcecode komt en geen license limitations kent voor het gebruik van de lib, is het IMHO zeker de moeite waard de lib eens te bekijken, mocht je met .NET bezig zijn en gui's moeten maken. :)

(Oja, de source is wel in C#, maar door de CLR is deze lib uiteraard ook in andere .NET talen te gebruiken :D)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
HOpla, in de favorites.

https://fgheysels.github.io/

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 13:31
spam! SLOTJE, (ik reageer als de gem. (lite)mod))

Nee, ik zal hem ff bookmarken. thnx. :)

We see things as we are, not as they are

Verwijderd

zier er wel stoer uit! En nog gratis ook 8-). Maar werken ze ook goed? Da's toch wel relevant :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 22 maart 2002 18:27 schreef TutanRamon het volgende:
spam! SLOTJE, (ik reageer als de gem. (lite)mod))
Denk het ook wel...

Verwijderd

Zeer bruikbaar!! Thnx!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Fantastisch dit! Super! Tnx! :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

thx (kende deze btw al, maar toch leuk om iemand te bedanken voor zn moeite :p)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

:'( wat mooi... *prog java*

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
* mbravenboer is blij met jouw relatief grote aantal .NET topics van de laatste tijd :) .

Ik moet binnenkort nog een C# GUI schrijven, dus zal er zeker een blik op werpen :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• stylee

stylee

blah zeg ik je

[ot]

Net C# voor professionals aangeschaft, wist niet dat er een nederlandstalige vertaling van was. Nou maar hopen dat ze de vertaling niet kompleet ver***t hebben, zoals ze weleens de neiging hebben om te doen met technische spul bij die vertaalbureau's :'(

€ 74.50 is wel duur voor een student die maar net rondkomt :'(

* stylee reminds himself to go look for a job :P

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 22:31 schreef stylee het volgende:
[ot]

Net C# voor professionals aangeschaft, wist niet dat er een nederlandstalige vertaling van was. Nou maar hopen dat ze de vertaling niet kompleet ver***t hebben, zoals ze weleens de neiging hebben om te doen met technische spul bij die vertaalbureau's :'(

€ 74.50 is wel duur voor een student die maar net rondkomt :'(

Mwoahja dat 1e druk is van juni 2001, dus wat dat betreft hebben ze genoeg tijd gehad om een goede vertaling te maken. Toch is het altijd weer afwachten of er iemand met ECHT verstand aan heeft gezeten of dat je straks datatypes als 'drijven' krijgt :P

Ik ga persoonlijk gewoon voor de engelse versie. Ik heb met de taal niet echt moeite en weet je iig zeker dat het er staat zoals het bedoelt is.

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 22:31 schreef stylee het volgende:
Goed idee, want dan krijg je je boeken ook meteen gratis >:) :)

Maar ff ontopic: ik ga zo wel ff een test progje opzetten om te kijken of dit ook werkt, of dat het er alleen mooi uitziet :).

• Scare360
  • Laatst online: 18-05 23:36
Goed bezig Otis... Gooi ik mijn link ook metteen in de groep:

http://www.aspnetmenu.com

ASP Menus's zeer nuttig voor mooie simpele DHTML menus all mic. Zeker het proberen waard!

• whoami
  • Laatst online: 23:52
Op vrijdag 22 maart 2002 21:47 schreef mbravenboer het volgende:

Ik moet binnenkort nog een C# GUI schrijven, dus zal er zeker een blik op werpen :) .
Wordt deze dan ook open source en gratis beschikbaar?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 21:47 schreef mbravenboer het volgende:
* mbravenboer is blij met jouw relatief grote aantal .NET topics van de laatste tijd :) .
Het is ook erg leuk, dat .NET :) Geen gedoe meer met het ontbreken van echte OO in VB, zware COM overhead in C++ en ellenlange formverifying code in ASP (*shiver*). Kost wel wat tijd denk ik om de juiste paden te vinden en dit soort libs helpen dan zeker. :)

• mbravenboer
whoami: Wordt deze dan ook open source en gratis beschikbaar?
Het wordt een demo voor RMI-SOAP, dus dat is wel de bedoeling :) . Verder is de GUI overigens niet het hoofddoel, dus dat is niet het interessante aspect van de demo.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Beetje offtopic, maar ook leuk voor de mensen zonder VS.NET. De .NET versie van Ant (in C# geimplementeerd): http://nant.sourceforge.net, werkt net als ANT alleen dan, tja voor .NET he ;)

• mbravenboer
De echte Ant heeft trouwens ook .NET taken... Uiteraard is dit zaakje wel in Java geimplementeerd en je hebt dus een JVM nodig.

Ik compileerde het zaakje tot nu toch nog met de hand, dus kan de twee nog niet vergelijken... Je zou verwachten dat NAnt beter aansluit op .NET, maar heel Ant degelijk nabouwen is natuurlijk ook weer niet zo 1,2,3 gedaan... Het aantal taken in NAnt komt op dit moment erg beperkt op mij over (maar misschien dat de docs niet helemaal up-to-date zijn).

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Nu we toch linkjes aan het spammen zijn (;)).. deze vond ik wel handig om even snel te kijken hoe een bepaalde statement ookalweer inelkaar zat. Jah ik weet dat er zoiets als MSDN bestaat, maar MSDN kan je niet bepaald uitprinten :D

http://examples.oreilly.com/csharpess/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 09:36 schreef KoenM het volgende:
Maar ff ontopic: ik ga zo wel ff een test progje opzetten om te kijken of dit ook werkt, of dat het er alleen mooi uitziet :).
Ik heb de lib ff in mn testproject gehangen (een MDI applicatie) en de docking windows doen het goed. Ze floating maken resulteert echter in een non-MDI child. Ik heb de lib wat aangepast zodat hij de hostForm nu ook doorgeeft aan het contentobject dat hij maakt van het form dat je passed naar de creator. Het floating window is nu wel MDI child. Ik heb de developer gemailed met de adjustments, dus hopelijk voegt hij ze toe aan de volgende versie. Mocht je MDI apps aan het freubelen zijn, dit zijn de adjustments:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
Add to: Docking\DockingBase.cs

to class DockingBase:
protected Form  _hostForm;

to DockingBase constructor:
_hostForm = null;

to class DockingBase the following property:
public Form HostForm
{
    set
    {
        _hostForm = value;
    }
}

Alter RequestFloat() to:
protected void RequestFloat()
{
    if (null == _externalForm)
    {
        // Remember the old parent
        _oldParent = this.Parent;

// Create a top level form to host us
        _externalForm = new FloatingForm(this);

// Move to its saved position/location
        _externalForm.Size = _floatingSize;
        _externalForm.Location = _floatingLocation;

// set MDI parent if hostform is MDI container
        if(_hostForm.IsMdiContainer)
        {
            // set this form as an MDI child form
            _externalForm.MdiParent = _hostForm;
        }
        else
        {
            // it's not inside an MDI form.
            Form parent = _oldParent as Form;
            if (null != parent)
                _externalForm.Owner = parent;
        }

// Make it visible if it is supposed to be
        if (!_hidden)
            _externalForm.Show();
    }           
}

-----------
Add to: Docking\DockingManagerBase.cs:

Class DockingManagerBase, method AddSingleContent: single.HostForm = _hostForm;

(f.e. below the AddDetail() stuff).

• Scare360
  • Laatst online: 18-05 23:36
hehe die bug had ik hem ook al toegemaild ;)

Verwijderd

Ik zat net ff de source te bekijken, en ik moet zeggen: Petje af! Het ziet er werkelijk prachtig uit!
Systematisch, gecommentarieerd en overzichtelijk :). Mischien wat weinig klasses gebruikt, maar ik denk dat ik hun style maar eens ga overnemen :).

Verder werkt het nog goed ook :). Alleen als je een submenu wil toevoegen via de property pages, dan crasht ie.
Kortom: Echt fantastisch *D.
Pagina: 1