Toon posts:

video recorder aansluiten op Ati radeon vivo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb niet alles van de radeon faq door gelezen... du smisschien staat het er wel ergens
ik blijf nog ff doorlezen
mocht hij er al tussen staan.. wh00ps sorry :)

heb laatste drivers gedowned van ati site
OS is win xp pro
geluidskaart terratec dmx x fire 1024
video kaart Ati radeon 64 ddr vivo
vcr philips turbo drive

nou moet het dus mogelijk zijn om vanaf je computer op te nemen op video.

dus ik probeer:

kabel vanaf video out naar scart plug
kabel vanaf me geluidskaart naar scart plug ( splitst in 2 - rode en witte)

en die dan achterin me scart ingang van me vcr

dit zou toch moeten werken zo?

maar ik krijg het niet aan de praat.

me video recorder word herkend

moet ik nog wat instellen op me videorecorder zelf? in de richting van kanalen etc

zijn er nog speciale dingen die ik in moet stellen op me pc zelf?

tia

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmmm,

kabel videokaart naar scart heppie. Video moet gewoon een signaal geven, dan werkt dat namelijk ook (hint: stop een band erin en druk op play).

Video levert signaal dus daar hoef je niet naar te kijken: PC heeft slechts beperkt aantal aansluitingen, dat zal ook wel goed zijn.

Heb je wel video-capture aangeklikt in het ATi-menu (programmalijstje in je rechterhoekje)? Indien je dat capturegeval klikt dan moet je gewoon beeld krijgen mits alles goed werkt (capturen gebeurt pas NA een recordknop indrukken).

Indien je geen beeld krijgt: gaan lopen spelen met je kabels: probeer andere scartgangen oid of haal een speciale Scartkabel voor dit soort gedoe.

* Delerium probeert het altijd met wat rommelen en meestal werkt het.

Welkom op GoT BTW :)

Verwijderd

Topicstarter
http://members.ams.chello.nl/w.j.hoeksma/untitled.GIF

ben benieuwd of die pic het doet...

maar zoals je kan zien staat dat knopje rood
dus me pc herkend iets. want zodra ik me vcr afkoppel is het weg

ga nu in ieder geval ff me ati cdrom er bij pakken , want ik mis wat ati programmatjes. ik kan bijv nergens op video capture klikken.

thx for welcoming me *D

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mooi. :)

Je screenshot gaat over een tweede monitor en die zal het gerust doen, maar da's een TVout en je wilt een TV-in. Ofwel, het probleem is geheel niet gerelateerd aan deze screenshot. (hiermee bedoeld dat je dus niet in deze hoek hoeft te zoeken).

Je screenshot met een klik op dat Ato-icoon rechtsonder had dan wat betekend .

gezien het gegeven dat ik vrees dat je de Ati-drivers hebt gedownload voor winXP (staan niet echt op de default-CD's) kan ik me voorstellen dat je niet alle progsels hebt. Daarvoor kan je weer opnieuw aan de download gaan:

http://www.ati.com/support/drivers/misc/mmc72nodvd.html

Met dit pakket kan je ook prima capturen en da's de ontbrekende schakel.

* Delerium heeft ook iets dat een Radeon 7200 heet en dat werkt gewoon na ed juiste aansluiting en deze software.

Verwijderd

Topicstarter
oki ik probeer het

en die screenie heeft idd nix met het probleem te maken nee :)

kleine misunderstanding van mij

ik probeer die link van jou wel

thx :)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

barreuh, je wilt je PC opnemen op de video schiet me nu pas te binnen. |:(

* Delerium rolt kleedje uit.

Andersom dus, geen video op PC (als tuner dus TV op PC), maar de PC op de video moet gewoon werken. Dan lus je het videosignaal van je TV-kaart naar de TV door zodat je TV inderdaad als tweede monitor gebruikt kan worden (en dat valt makkelijk te controleren)
Scart eruit trekken en dan in de video proppen en als het klopt, dan kan je goed opnemen.

Het beste zou je eventueel een speciale kabel kunnen kopen met de volgende specs oid: scart naar scart en TVout. Dan kun je zowel gewoon op de TV kijken wat je aan het prutsen bent alsmede de video via scart laten opnemen. Direct opnemen via scart vergt namelijk geen extra instellingen (als het goed is).

mmm, nu kan je de PC als TV gebruiken en de Video als TV eigenlijk....

:)
Pagina: 1