kheb hier een paar speakertjes liggen, en wil ze natuurlijk niet weggooien 
eerst maar ff wat pics:

zoals je ziet heb ik:
* 2 'bass' speakers, deze komen uit m'n broers tv en willen een best netjes geluid maken, mits goed ingbouwd natuurlijk
* 2 'wannabee bass' speakers, ik denk dat deze als middentoner veel beter hun werk doen
* 4 tweetertjes, deze doen gewoon hun werk
* 1 80W stereo versterker met bass en treble instellingen
natuurlijk wil ik geen flames horen over hoe crap dit wel niet is, maar in plaats van dergelijke 'flames' hoor ik liever of het mogelijk is om op een hele goedkope manier een filter te maken waardoor ik ze als afzonderlijke bass, midrange en tweeter kan gebruiken.
Verder wil ik natuurlijk graag weten wat de beste manier is om dit in te bouwen. Het leek mezelf wel leek om met bassreflex te werken, maar ik weet niet of de luidsprekers dit zo leuk zullen vinden
t leukste lijkt me om een 2.1 setje te maken
waarbij de versterker in de bass luidspreker zit. (duh)
zoals jullie waarschijnlijk al was opgevallen ben ik een audio n00b en heb ik GEEN kennis van zaken
Ik ben dus gewoon op zoek naar handige tips en leuke ideeën
alvast bedankt
eerst maar ff wat pics:
zoals je ziet heb ik:
* 2 'bass' speakers, deze komen uit m'n broers tv en willen een best netjes geluid maken, mits goed ingbouwd natuurlijk
* 2 'wannabee bass' speakers, ik denk dat deze als middentoner veel beter hun werk doen
* 4 tweetertjes, deze doen gewoon hun werk
* 1 80W stereo versterker met bass en treble instellingen
natuurlijk wil ik geen flames horen over hoe crap dit wel niet is, maar in plaats van dergelijke 'flames' hoor ik liever of het mogelijk is om op een hele goedkope manier een filter te maken waardoor ik ze als afzonderlijke bass, midrange en tweeter kan gebruiken.
Verder wil ik natuurlijk graag weten wat de beste manier is om dit in te bouwen. Het leek mezelf wel leek om met bassreflex te werken, maar ik weet niet of de luidsprekers dit zo leuk zullen vinden
t leukste lijkt me om een 2.1 setje te maken
waarbij de versterker in de bass luidspreker zit. (duh)
zoals jullie waarschijnlijk al was opgevallen ben ik een audio n00b en heb ik GEEN kennis van zaken
Ik ben dus gewoon op zoek naar handige tips en leuke ideeën
alvast bedankt
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad