Ik word een beetje moet van al die opties die ik op moet geven bij het compileren van de kernel. Zijn er nergens configuratie files die een beetje 'normale' standaard installingen hebben. Want als je gewoon een kernel download en dan make menuconfig doet, krijg je de meest gekke standaar instellingen.
als je in je oude kernelsourcetree gaat kijken kom je het bestand .config tegen (let op de '.'). Copieer dit naar de tree van de nieuwere kernel en doe 'make oldconfig'. Je oude configuratie wordt geimporteerd en er wordt aan je gevraagd wat je met de nieuwe opties wil doen.
Kun je nergens config files downloaden die gewoon 'goede' standaard instellingen hebben? Bijvoorbeeld een configfile zoals ze die bij de meeste distributies gebruiken: mooi overal modules van maken.
dan kan je net zo goed je disrto kernel houden natuurlijk.
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Gewoon je .config file bewaren van je laatste (goedwerkende) kernel.
Bij het uitpakken van de nieuwe source gooi je die .config in de hoofddirectory van je (nieuwe) source. Daarna make menuconfig. Je instellingen van de vorige keer staan allemaal al goed dan, het is alleen effe zaak om snel effe door de menuutjes heen te lopen of er geen leuke features bij zijn gekomen die voor jou van nut zijn en die je derhalve wilt instellen. Dat doorlopen van die menuutjes hoeft niet langer te duren dan een minuutje of 5. Je bent in ieder geval zeker van dat je oude instellingen bewaard zijn gebleven, daar hoef je dus geen tijd meer aan te besteden.
Bij het uitpakken van de nieuwe source gooi je die .config in de hoofddirectory van je (nieuwe) source. Daarna make menuconfig. Je instellingen van de vorige keer staan allemaal al goed dan, het is alleen effe zaak om snel effe door de menuutjes heen te lopen of er geen leuke features bij zijn gekomen die voor jou van nut zijn en die je derhalve wilt instellen. Dat doorlopen van die menuutjes hoeft niet langer te duren dan een minuutje of 5. Je bent in ieder geval zeker van dat je oude instellingen bewaard zijn gebleven, daar hoef je dus geen tijd meer aan te besteden.
Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?