Ik heb een SB Live 5.1 (1024) maar welke boxen moet ik dan nemen een 5.1 of een 4.1 ? want wat is het verschil ertussen ?
jaja een sblive 5.1 1024?Op vrijdag 22 maart 2002 17:21 schreef facer het volgende:
Ik heb een SB Live 5.1 (1024) maar welke boxen moet ik dan nemen een 5.1 of een 4.1 ? want wat is het verschil ertussen ?
Verwijderd
Geef toch eens een keer normaal antwoord....
4.1 staat voor: 1 Subwoofer en 4 satelliet-speakertjes (2 voor + 2 achter).
5.1 staat voor: 1 subwoofer en 5 satelliet-speakertjes(2 voor+1 middenvoor + 2 achter).
Voor leuke speleffecten is een 4.1-set op zich al ideaal. Wil je DVD's afspelen met een mooi surroundgeluid om je heen, dan zou ik voor een 5.1-set gaan.
S6
4.1 staat voor: 1 Subwoofer en 4 satelliet-speakertjes (2 voor + 2 achter).
5.1 staat voor: 1 subwoofer en 5 satelliet-speakertjes(2 voor+1 middenvoor + 2 achter).
Voor leuke speleffecten is een 4.1-set op zich al ideaal. Wil je DVD's afspelen met een mooi surroundgeluid om je heen, dan zou ik voor een 5.1-set gaan.
S6
Conces heeft gelijk. 4.1 kan je in principe net zo goed gebruiken. Ik heb zelf een 5.1 dt 2200 systeem op een SB Live 5.1 platinum. Nadat ik het een tijdje had viel me op dat de center speaker haast nooit werkte. FF gechat op de support site van creative (hele goede functie daar voor support, je kan met een medewerker chatten!) en daar leerde ik dat de center speaker het ook niet hoort te doen bij bijv. een mp3. Alleen als er echt surround sound is (bijv. spellen of DVD met 5.1 audio-stream. Maar in principe gebruik je (ik althans) die centerspeaker niet bijster veel.
En zorg dat je in xp de nieuwste drivers download, anders kan het zijn dat bij de meeste programma's je rear-speakers ook niet werken, wordt 5.1 in een keer 2.1
En zorg dat je in xp de nieuwste drivers download, anders kan het zijn dat bij de meeste programma's je rear-speakers ook niet werken, wordt 5.1 in een keer 2.1
- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -
Kennissen van me hebben de creative 5300 5.1 set, daar komt prima geluid uit.
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
imho zijn die nieuwe 5300 en 5700 niet zo goed als de oude dtt3500...
maarja, we praten nog steeds over computerboxen he!
Geef mij maar zo'n JVC setje!
maarja, we praten nog steeds over computerboxen he!
Geef mij maar zo'n JVC setje!
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Heb je nu een Live 5.1 of een Live Player 1024? zit een verschil in... Voor de eerste is een 5.1 setje aan te bevelen, voor de tweede heb je genoeg aan een 4.1Op vrijdag 22 maart 2002 17:21 schreef facer het volgende:
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
Verschil tussen 4.1 en 5.1 kan je best zelf uitzoeken, ook mag je jezelf best wat informeren voor je zo'n vraag stelt. En volgende keer aub in Audio, Video en Hifi je vraag stellen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()