Verwijderd
plz help me kem diene ledmeter hier al gesoldeerd en nu zou ik graag hebbe da hij werkt
lekker vaag, bij mij werkte het gewoonOp zaterdag 30 maart 2002 12:38 schreef KillerBee het volgende:
bij mij komt er op da hij diene phd monitor nie kan laden
plz help me kem diene ledmeter hier al gesoldeerd en nu zou ik graag hebbe da hij werkt
[topic=448086]Daar ook precies dezelfde foutmelding:
Could not start PDH monitor
Er werdt een oplossing gegeven:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 24 maart 2002 13:34 schreef Cornholio2001 het volgende:
Start QuickBasic vanuit DOS, dus vanaf een 98 opstartschijfje met dat erop. Vervolgens schrijf je:
start:
FOR a% = 0 TO 255
OUT (&H378), a%
SLEEP 1
NEXT a%
GOTO start
Of gebuik DLPortIO voor NT versies van wind doos
--------------------------------------------------------------------------------
Maar ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Iemand ideeën?
moet je zelf even berekenen p= i x rOp zaterdag 30 maart 2002 13:08 schreef Zulukop het volgende:
welke weerstanden moet ik hebben
?????
r = p : i
Verwijderd
progie doet het nog nie
best vaag dat het allemaal niet wil werken bij jullie, toen ik windows XP pro opnieuwe had geinstaleerd (k had 40 gb maxtor hd gekochtOp zaterdag 30 maart 2002 15:24 schreef KillerBee het volgende:
ja plz want nu ligt dat hier zo mooimaar zonder werking
Verwijderd
kan het denk nie aan liggen hoor maaar deed ie voortijd niet danOp zaterdag 30 maart 2002 15:58 schreef mast3r het volgende:
[..]
best vaag dat het allemaal niet wil werken bij jullie, toen ik windows XP pro opnieuwe had geinstaleerd (k had 40 gb maxtor hd gekocht) EN LEDMETER zonder iets in te stellen werkten het gewoon
try windows update
Ik heb ook XP en wil eigenlijk ook iets dergelijks bouwen, alleen heb ik dit:

De bovenste LED is de reguliere HD-led, de rest zijn ook HD-leds (serverkast) maar zijn niet aangesloten. Leuk idee lijkt me om dat spul aan te sluiten op die manier.
Verwijderd
ik heb de eerste versie hoor de built 2600Op zaterdag 30 maart 2002 16:07 schreef mast3r het volgende:
UItleg waarom het waarschijnlijk wel bij mij zonder probs werkt en bij jullie niet: mijn versie van Windows XP pro is ouder
die hoef ik ook niet te activeren
Verwijderd
Zit ik hier met dat ding zonder programma..
Is er geen ander prog voor
Verwijderd
wat is dat dan voor programmaOp zaterdag 30 maart 2002 16:36 schreef KillerB het volgende:
Met de Wizard Programmacompatibiliteit van XP wil het ook niet draaien![]()
microcrap zuigt .... en werkt discolitz niet ?Op zaterdag 30 maart 2002 16:36 schreef KillerB het volgende:
Met de Wizard Programmacompatibiliteit van XP wil het ook niet draaien![]()
Voor win2k en NT moet je DLPortIO gebruiken. Je kan daar nl. niet direct je poort aansturen. Moet je ff zoeken, want ik zelf heb het niet.Op zaterdag 30 maart 2002 12:54 schreef KillerBee het volgende:
het werkt ook niet in win2k pro bij mij
Verwijderd
Verwijderd
* Wrapper to dynamically load the PDH library under NT/2K
wat betekent dat
okOp zaterdag 30 maart 2002 18:00 schreef redbullwaning het volgende:
ik kan nergens progies vinden aleen dat stome prgie dat nie doet.
maare ik heb die mensen wie dat progie gemaakt hebben al een email gestuurt duzzz ik wacht aff
Kun je het posten als je respons krijgt? Ik wil ook een Ledmeter hebben
microcrap = microsoft , dicolitz is te vinden @ http://www.winamp.comOp zaterdag 30 maart 2002 18:06 schreef KillerB het volgende:
[..]
Waar haal je dat weg?
Verwijderd
ja turlijk zet ik dat dan hier neerben niet de enigste wie dat probleem heeft dus zet ik het hier neerOp zaterdag 30 maart 2002 18:06 schreef KillerB het volgende:
[..]
ok
Kun je het posten als je respons krijgt? Ik wil ook een Ledmeter hebben
Verwijderd
Je kan deze optie vinden in systeembeheer/computerbeheer/appartaatbeheer/poorten/lpt en dan eigenschappen.
Ik beloof niks, maar het valt te proberen.
jaOp zaterdag 30 maart 2002 18:11 schreef _Robzilla_ het volgende:
werkt dit ook voor hdd-activity? mayB niet goed gelezen maar...
thanx, maar das dus alleen voor de VU meter?Op zaterdag 30 maart 2002 18:08 schreef mast3r het volgende:
[..]
microcrap = microsoft , dicolitz is te vinden @ http://www.winamp.com
Verwijderd
Doet ie ook al nietj ...Op zaterdag 30 maart 2002 18:30 schreef DannyHaak het volgende:
Wat alle XP mensen even kunnen proberen, is om de functie "Oude plug & play hardware ondersteunen" te activeren in WinXP. Ik kan het zelf niet proberen, maar het wordt wel eens als tip gegeven bij algemene hardware problemen.
Je kan deze optie vinden in systeembeheer/computerbeheer/appartaatbeheer/poorten/lpt en dan eigenschappen.
Ik beloof niks, maar het valt te proberen.
Verwijderd
mooi, dit is denk ik goedkoper dan met ic'tjes enzow te werken...Op zaterdag 30 maart 2002 18:56 schreef KillerB het volgende:
[..]
ja

wordt aangestuurd door de seriele poort, en telt 64 ledjes
heeft n tijdje terug hier ws ook al gestaan, maar nog steeds geen tijd gehad om de software af te maken.
Op dit moment doet ie alleen vu via winamp en cpu/mem usage, maar t is de bedoeling dat de software ook gebruik gaat maken vd pdh uit windows (dwz dat je zo ongeveer alles kunt weergeven, bv diskusage, networkusage enz enz).
mzzl,lone
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
Het kan wel liggen aan het feit dat ik eerst 98 erop gooi en dan xp erover.
Normaal upgrade ik geen windows, maar deze keer wel
Dus onder deze XP is alles goed
Verwijderd
gaat zo windows start led's gaan aan windwos bijna klaar met starten led's gaan weer uit
dat ie bij het opstarten brand is normaal heb ik ook, maar kennelijk zet iets in windows het uitOp zaterdag 30 maart 2002 21:32 schreef redbullwaning het volgende:
bij mij doet eigenlijk helemaal niks winamp doet ie niet hij brand aleen bij het opstarten meer niet hoe kan dat toch er is iets helemaal fout hier.
Verwijderd
ja maar hoe kan ik dat veranderen dat hij aan blijftOp zaterdag 30 maart 2002 22:29 schreef mast3r het volgende:
[..]
dat ie bij het opstarten brand is normaal heb ik ook, maar kennelijk zet iets in windows het uit
ik zet comp aan -> lampjes brandenOp zondag 31 maart 2002 10:45 schreef redbullwaning het volgende:
[..]
ja maar hoe kan ik dat veranderen dat hij aan blijft
windows aan -> lampjes branden niet
ledmeter aan -> lampjes werken perfect
Verwijderd
best wel klote dat het bij jullie niet wil werkenOp zondag 31 maart 2002 11:26 schreef _R3P_ het volgende:
Ik heb dualboot WinXP en Win2K en bij beide krijg ik steeds "Could not load PDH monitor". Ik heb ook DlPortIO geprobeerd maar dat werkt ook niet
gelukkig, s wel lijp he zo'n CPU meterOp zondag 31 maart 2002 13:25 schreef redbullwaning het volgende:
hehehe juppie ze doen het bij mij
Verwijderd
(ik moet de led's nog in elkaar knutselen maar de prog werkt wel)
Wat heb je dan gedaan dat ze nu wel werken?Op zondag 31 maart 2002 13:25 schreef redbullwaning het volgende:
hehehe juppie ze doen het bij mij
Verwijderd
aleen dat moet je in voeren welke moet bradnen en welke niet, maar dat ledmeter doet nog niet
Op zondag 31 maart 2002 18:05 schreef redbullwaning het volgende:
ja dat progie werkt nie maar heb een ander progie waar ik ze kan laten branden en niet branden.
aleen dat moet je in voeren welke moet bradnen en welke niet, maar dat ledmeter doet nog niet
Verwijderd
vorr de rest doe nze het wel maar bij de winamp pluging doen ze het ook niet.
Het zal al wel gezegt zijn maar: Die LED's kan je rechtsreeks aan je printerpoort hangen omdat een led ca. 10 mA is en elke PIN maximaal 50 mA geeft (dacht ik).
Moet ik een programma maken of is er al wat gevonden?
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
o als dat kan is dat heel mooi.Op maandag 01 april 2002 13:04 schreef laupro het volgende:
Zie hier jullie programmeur!
Het zal al wel gezegt zijn maar: Die LED's kan je rechtsreeks aan je printerpoort hangen omdat een led ca. 10 mA is en elke PIN maximaal 50 mA geeft (dacht ik).
Moet ik een programma maken of is er al wat gevonden?
want nu is er zoon programma ledmeter maar die werkt voor geen meter bij veel mensen.
als je dat programma dan opstart krijg je steeds de foutmelding could not find PDH Monitor
maar ik heb al wel de c++ versie d\l maar daar snap ik nog niet veel van.
Verwijderd
heb je niet nodig.Op maandag 01 april 2002 20:23 schreef CocaCola het volgende:
welke waarde moet ik voor voor de weerstanden te nemen:?
die led's gaan helemaal niet zo had is presie goed bij mij.
led worden bijm ij ook niet warm
Verwijderd
Hmmmm.Op maandag 01 april 2002 20:36 schreef redbullwaning het volgende:
[..]
heb je niet nodig.
die led's gaan helemaal niet zo had is presie goed bij mij.
led worden bijm ij ook niet warm
Maar wat zou de waarde meten zijn?
[edit]
kan ik gewoon een oude-printer kabel hier voor nemen?
Verwijderd
Een led is een soort diode... Als die licht geeft, Laat ie stroom door, Als die geen licht geeft blokeert ie...Op maandag 01 april 2002 20:42 schreef CocaCola het volgende:
[..]
Hmmmm.
Maar wat zou de waarde meten zijn?
Als ie licht geeft kunnen er hele hoge stroomen gaan lopen door die led, En die [b]KUNNEN[/b] fataal zijn voor je printerpoort...
Verwijderd
o, maar wat wil je daar mee zeggen?Op maandag 01 april 2002 20:50 schreef Viper3.5 het volgende:
[..]
Een led is een soort diode... Als die licht geeft, Laat ie stroom door, Als die geen licht geeft blokeert ie...
Als ie licht geeft kunnen er hele hoge stroomen gaan lopen door die led, En die [b]KUNNEN[/b] fataal zijn voor je printerpoort...
Geen weerstanden gebruiken, of het hele projeckt niet uitvoeren.
Verwijderd
Gewoon netjes de weerstandje`s ertussen, dan werkt het perfect... Het kan soms ook zonder... Maar dat gok ik liever niet... want het [b]KAN[/b] oof fout gaan.... ik zeg niet dat het altijd fout gaat...Op maandag 01 april 2002 20:56 schreef CocaCola het volgende:
[..]
o, maar wat wil je daar mee zeggen?
Geen weerstanden gebruiken, of het hele projeckt niet uitvoeren.
En als de pootjes al afgeknipt zijn, kun je het ook nog zien: aan de + kant zit zo'n schuine gleuf in het plaatje in de LED, en de - kant een afgevlakt randje aan de buitenkant (weet niet of dit altijd zo is)Op donderdag 28 maart 2002 16:52 schreef bolleh het volgende:
welke poot van een led is de plus kant? ik denk zelf de lange maar dat weet ik niet zeker
Sorry voor evt. dubbelpost
Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV
Verwijderd
Weet jij welke waarde ik dan moet nemen?Op maandag 01 april 2002 20:58 schreef Viper3.5 het volgende:
[..]
Gewoon netjes de weerstandje`s ertussen, dan werkt het perfect... Het kan soms ook zonder... Maar dat gok ik liever niet... want het [b]KAN[/b] oof fout gaan.... ik zeg niet dat het altijd fout gaat...
zit nu al klaar me soldeerbout
Verwijderd
Ik heb geen flauw idee...Op maandag 01 april 2002 21:04 schreef CocaCola het volgende:
[..]
Weet jij welke waarde ik dan moet nemen?
zit nu al klaar me soldeerbout
Sorry...
Verwijderd
nu aleen de ledmeter software nog aan de praat zien te krijgen.
Verder zitten hier echt een stel domme mensen. Die parallele poort kan ERG weinig stroom leveren en de kans dat je je poort op blaast is groter dan je denkt. Zeker als je aan de gang gaat met blauwe leds oid. Gebruik dan gewoon zo'n 373 chip ertussen. Ding kost bijna niks en je kunt er alles aan hangen wat je wil, zonder dat je poort gevaar loopt.
Maar ik wil weten of iemand het al voor elkaar heeft gekregen de ledmeter in samenwerking met WINAMP aan de praat heeft gekregen onder win2k.. zoja, hoe?
want ik heb alles gedaan wat er in de search te vinden was en krijg het nie aan de praat...
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
zoeken is een kunstVerwijderd schreef op 30 maart 2002 @ 11:31:
Heej.... dit wil ik ook maken...
Alleen kan iemand effe precies posten wat ik bij de electroman moet kopen
http://projects.pointofnoreturn.org/ledmeter/tutorial-1.html
EDIT: SHHHHH... een oud topic!!
Unknown
Verwijderd
pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6
'k heb het topic doorgelezen, maar er wordt maar van één programma gezegd dat je er je CPU activiteit mee kan meten.
Verwijderd
Mijn progje kan random patroontjes, geheugengebruik en cpugebruik weergeven
PS iemand interesse? Mail me maar voor de sourcecode of de gecompilede exe!
kan je de naam of een link van die plugin geven van winamp ?xerix schreef op 22 maart 2002 @ 17:36:
Ik heb eergister ook zo'n 'vumeter' in elkaar geknutseld, is wel grappig om mee te spelenHeb nu een winamp plugin gemaakt en nog een ander proggy waarmee je wat leuke 'lichteffecten' kan doen
jaaaaah de .exe pleazeee als je em ken meelenVerwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 19:20:
Hee zo'n ding heb ik laatst nog zelf bedacht, in elkaar geschroeft en in VB een progje ervoor geschreven
wil je mij de exe sturen op ditismakkelijk@yahoo.comVerwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 19:20:
Hee zo'n ding heb ik laatst nog zelf bedacht, in elkaar geschroeft en in VB een progje ervoor geschreven
edit: werkt dit ook met blauwe/witte 3mm leds
Verwijderd
Verwijderd
Is nie erg hoor, ik maak ook knake VB dingen maar dit is een van de weinige dingen die prima werken
Zal um zo ff onn zetten
Unknown
Verwijderd
Verwijderd
http://rembo.servehttp.com/rembo/ledcontroller/
voordat je de source runt moet je eerst nog ledcontrollersetup.exe runnen om de ocxen & de dll's te installeren!
waar haal ik die ledcontrollersetup.exe vandaan
Verwijderd